Naujausios
Vieniems – galima, o kitiems – ne?
„Anksčiau toje aikštelytėje dažniau tekdavo statytis automobilį, o dabar sustojau vos kelioms minutėms, nes reikėjo nubėgti į kitąpus gatvės esančią sėklų parduotuvę. Nemačiau, kad būtų pareigūnai sustoję, tik po kelių dienų atėjo laiškas su nurodymu susimokėti baudą“, – Laima nupasakojo ją papiktinusį nutikimą.
Supratusi, už ką yra nubausta, moteris nufotografavo minėtą vietą ir net patalpino nuotrauką feisbuke, norėdama išsiaiškinti, kaip reikėtų suprasti šalia esantį kelio ženklą, draudžiantį sustoti ir stovėti: jis galioja tik sustojantiems važiuojamojoje gatvės dalyje ar ir tiems, kas sustoja iš trinkelių suformuotoje aikštelytėje arčiau pastato.
„Jeigu toje aikštelėje negalima stovėti, tai kam tada suformuota įvaža? Klausiau šito ir feisbuke esančioje plungiškių grupėje, tačiau ten išsijuokė iš manęs ir tiek – nieko konkretaus taip ir nepavyko išsiaiškinti.“
Dažnas plungiškis patvirtins, kad minėtoje aikštelytėje šalia Dariaus ir Girėno g. 4, sutampančioje su šaligatviu, išties neretai būna pastatyta automobilių. Jei jų tik vienas, didelės bėdos nėra, tačiau jei sustoja du ar trys, jau būna sudėtinga praeiti. Bet kas šioje situacijoje teisūs – ar čia mašinas paliekantys vairuotojai, ar ant jų neretai pabambantys pėstieji – neaišku.
Šaligatviai – ne automobiliams
Išspręsti šią dilemą „Žemaitis“ paprašė Plungės rajono savivaldybės Saugaus eismo organizavimo komisijos pirmininko Arūno Juozo Auškalnio. Išgirdęs klausimą jis nusistebėjo, kad vairuotojams apskritai kyla noras statyti automobilį ant šaligatvio.
„Bortelis toje vietoje nužemintas tam, kad galėtų užvažiuoti neįgalieji, tėvai su vaikais vežimėliuose ir dviratininkai. Dabar visur tokie įrengiami pritaikant šaligatvius tam reikalui. Kodėl čia reikia brautis automobiliais ir stovėti, aš nežinau. Juk automobilių eismas šaligatviais yra draudžiamas“, – kalbėjo jis.
Komisijos pirmininkas prisiminė, kad prieš daugelį metų pastate Dariaus ir Girėno g. 4 veikė laidojimo namai. Kad būtų galima privažiuoti prie pastato katafalku, buvo suformuota įvaža iš gatvės, bet rekonstruojant šaligatvį 2022 metais ji panaikinta. Kaip minėta, įrengti pažeminti borteliai tik iš šonų, kad būtų patogu užvažiuoti dviračiu ar vežimėliu.
„Kaip reikia sugalvoti, kad ten galima automobiliu įvažiuoti? Mieste yra ir daugiau plačių šaligatvių, antai kokia plati Senamiesčio aikštė, bet žmonėms kažkodėl nekyla mintis ten važiuoti, o šitoj vietoj – nuolat problemos. Kiek žinau, policija nespėja bausti pažeidėjų. Jau esu praradęs viltį, kad įmanoma išmokyti žmones suprasti kelio ženklus“, – kalbėjo A. J. Auškalnis.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus išaiškinimas
Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklėse (II sk., 130 p.) nurodoma: „ženklas Nr. 332 „Sustoti draudžiama“ naudojamas transporto priemonių sustojimui arba stovėjimui uždrausti toje kelio pusėje, kurioje įrengtas. Ženklas įrengiamas tame kelio ruože, kuriame sustojusios arba stovinčios transporto priemonės trukdo eismui ar kelia grėsmę eismo saugumui. Ženklą Nr. 332 galima naudoti kartu su horizontaliojo ženklinimo geltona ištisine linija 1.4“.
Bet vairuotojai šioje vietoje baudžiami ne už kelio ženklo „Sustoti draudžiama“ reikalavimų pažeidimą, o už tai, kad automobilius stato ant šaligatvio. Jūsų nurodyta vieta yra ne stovėjimo aikštelė, o šaligatvis, nes nėra atitinkamų automobilių stovėjimą leidžiančių ženklų.
Nuožulnus kelio bortas, kuriuo, tikėtina, vairuotojai užvažiuoja ant šaligatvio, yra nežymėtoji pėsčiųjų perėja, kurios sąvoka apibrėžiama Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklėse (II sk., 10.2 p): „Nežymėtoji pėsčiųjų perėja (toliau – nežymėtoji perėja) – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis. Nežymėtoji pėsčiųjų perėja gali būti pažymėta įspėjamaisiais kelio ženklais „Pėstieji“.
Automobilių statymo kontrolę vykdo ir atsakomybę už pažeidimus taiko ne tik policijos, bet ir savivaldybių Viešosios tvarkos skyrių pareigūnai.