
Naujausios
„Nesaugu ten, kur nėra šaligatvių“
Moteris mano, kad ta trumpa gatvelė, vedanti į Paprūdžio gatvę, apskritai automobiliams turėtų būti uždaryta. Esą juk galima važiuoti per miestą Vytauto gatve, kodėl būtina sukti į ją? O eismas, pasak senjorės, Birutės skersgatviu gana intensyvus – daug pėsčiųjų, automobilių...
„Kad dar mažos važiuotų... O dabar ir didžiausios juda“, – kalbėjo Ona.
Plungiškė piktinosi ir tuo, kad jau kuris laikas niekas neužtaiso tik įvažiuojant į Birutės skersgatvį ištrupėjusios asfalto dangos – esą valdžios žmonės tuo skersgatviu, matyt, nei vaikšto, nei važinėja, todėl ir į kelio būklę jiems nusispjaut.
O štai minėtame skersgatvyje žurnalistų užkalbintas vyriškis sakė, kad šiuo keliu važinėjantys automobiliai, kad ir didesni, jam pačiam netrukdo. Tiesa, pripažino, kad eismas čia išties intensyvus, o gatvelė – siaura.
Plungės miesto seniūnijos specialistas, Plungės rajono saugaus eismo organizavimo komisijos pirmininkas Arūnas Auškalnis sakė manąs, kad eismas šia gatvele gali būti suintensyvėjęs po to, kai Paprūdžio gatvėje buvo padarytas vienkryptis eismas – galbūt dėl to daugiau automobilių, trumpindami kelią, ir ėmė riedėti Birutės skersgatviu.
„O dėl saugumo – galiu pasakyti, kad vaikščioti nesaugu visur, kur nėra apšvietimo, šaligatvių. Šitoje vietoje jų nėra. Man atrodo, kad Plungėje labai daug tokių gatvelių, kur neįrengti šaligatviai, bet gal kitose eismas nėra toks intensyvus kaip šioje“, – kalbėjo A. Auškalnis.
Specialistas svarstė, ką plungiškė turėjo galvoje sakydama, kad skersgatviu važiuoja didelės mašinos, mat sunkiasvorių eismas mieste yra uždraustas, leidžiamas tik aptarnaujančiojo transporto. O kad bet koks sunkvežimis, kurio svoris – daugiau ne 3,5 tonos, miestan nesuktų, žiūri vaizdo stebėjimo kamerų, filmuojančių gatves, medžiagą stebintys darbuotojai.
Patarė kreiptis į komisiją
Komisijos pirmininkas gyventojams siūlė ne tarpusavyje pabambėti, kad kažkas gatvėje negerai, o raštiškai, geriausia – surinkus ir kitų su ta pačia problema susiduriančių žmonių parašus, kreiptis į Savivaldybės saugaus eismo organizavimo komisiją ar į Vietos ūkio skyrių, siūlyti, kaip norėtų problemą išspręsti.
„Kodėl sakau, jog kreiptis raštu? Nes būna, pavyzdžiui, kad žmonės kurioje nors vietoje pageidauja šaligatvio apšvietimo, o paskui paaiškėja, jog beveik pusė gyventojų nenori, kad jiems šviestų į langus“, – aiškino A. Auškalnis.
Atsižvelgdama į tai, ko konkrečiai gyventojai prašo, komisija išsiaiškintų situaciją Birutės skersgatvyje, įvertintų, juo daug ar mažai automobilių piko metu pravažiuoja ir kokios tai mašinos, koks žmonių judėjimas. O jau po to galbūt galėtų atsirasti ženklas, draudžiantis sunkiasvorių mašinų eismą, galbūt ribojantis greitį iki 30-ies kilometrų per valandą ar apskritai draudžiantis važiuoti, kaip to pageidauja Ona. Viskas priklausytų nuo to, ar išties paaiškėtų, jog keliamas pavojus eismo saugumui.
„Komisijoje svarstytume ir kažkokį sprendimą priimtume“, – patikino specialistas.
Likimo valiai nežadama palikti ir ištrupėjusios asfalto dangos. Kaip antradienį sakė A. Auškalnis, UAB „Plungės lagūna“ šiuo metu duobes asfalte lopo A. Jucio gatvės gyvenamajame rajone, po to planuoja sukti į S. Nėries, Telšių ir kitas gatves aplink centrą. O jau tada eilės sulauks ir Birutės skersgatvis, taigi probleminė vieta bus sutvarkyta dar šį mėnesį.
Baigti lopyti mieste atsivėrusias duobes planuojama po 2-jų savaičių, o birželio pradžioje mieste bus atnaujinamas gatvių ženklinimas perdažant linijas.