
Naujausios
Siūlė pasakėles sekti vaikams prieš miegą
Savivaldybei pranešus, kad pradedama „vienos iš judriausių Plungės miesto gatvių – Lentpjūvės, rekonstrukcija. Šioje gatvėje veikia įvairūs verslo subjektai, vyksta intensyvus lengvųjų, keleivinių ir sunkiasvorių transporto priemonių eismas. Gausu ir pėsčiųjų bei dviratininkų ar elektriniais paspirtukais riedančių vaikų“, vienas komentatorių suabejojo, kiek šiuose teiginiuose tiesos.
„Rimtai? Gausu pėsčiųjų bei dviratininkų?! Kuris atsivežėte savo vaikus nuotraukai pasidaryti? Labai dažnai važiuoju šia gatve, tai dažniausiai sutinkami pėstieji – svyruojantys metalo ieškotojai su vamzdžio galu, einantys į metalo supirktuvę. Duobėtas kelias? Sunku būtų Plungėje rasti mažiau duobėtų kelių... Smagu, kad tvarkosi, bet pasakas vaikams sekim“, – siūlė vienas plungiškis.
„Neatrodo, kad Stoties gatvė svarbesnė? Ai, ten verslininkų nėra, ten tik žmonės gyvena ir dar daugiausia neįtakingi, bendrabučiuose... Na ir dar daugybė vaikų eina į mokyklas, popamokinius užsiėmimus, bet čia tik vaikų saugumas...“ – ironijos negailėjo ir kitas.
Dotacija pramonės rajonui gaivinti
Vis dėlto atsirado ir tokių, kurie pasidžiaugė žinia apie Lentpjūvės gatvės remontą bei patikino, kad ir ja vaikai rytais skuba į mokyklą, o vakarais iš jos. Šaligatvio, kaip ir Stoties gatvėje, nėra, tad tenka žygiuoti kelkraščiu arba klampoti nevalomu žmonių pramintu takeliu.
Žodžiu, tiek šiapus, tiek anapus geležinkelio gyvenančiųjų bėdos – panašios, tik štai apie būtinybę remontuoti Lentpjūvės gatvę kalbos kaip ir nebuvo. Į ankstesnį prioriteto tvarka žadamų remontuoti gatvių sąrašą ši gatvė net nebuvo įtraukta, o naujajame, šiais metais patvirtintame, buvo įrašyta tik 16-tu numeriu.
Tiesa, rengiant šį sąrašą buvo sutarta, kad tos gatvės, kurioms yra parengti remonto techniniai projektai, bus remontuojamos išimties tvarka, nepaisant, kokiu numeriu tame sąraše atsidurs. Dėl to Lentpjūvės gatvė, kaip ir neseniai pradėta tvarkyti Nausodžio, įgavo pirmumo teisę ir privilegiją kelininkų technikos sulaukti dar šiemet.
Žinoma, gyvenantiesiems gretimoje Stoties gatvėje tokie vizažai mažai rūpi. Tad ir paskelbus apie Lentpjūvės gatvės remontą ne vienas teiravosi Savivaldybės, kada bus skirta lėšų seniai žadamam Stoties gatvės remontui? Ir visi sulaukė vieno ir to paties atsakymo – Stoties gatvė, skirtingai nei Lentpjūvės, priklauso ne Savivaldybei, o Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tad ši ir sprendžianti, kada ir ką remontuoti.
„Kaip Jūs negalite remontuoti savo kaimyno kiemo, taip mes negalime remontuoti ne savo gatvės“, – tokiu argumentu Savivaldybė atrėmė visus besipiktinančiųjų komentarus. Ir pridūrė, kad Lentpjūvės gatvės remontui skirtų lėšų nebuvo galima panaudoti niekur kitur – esą tai tikslinis finansavimas pramonės rajonui gaivinti, verslumui skatinti. Vadinasi, komentavusieji, jog Stoties gatvė valdžiai neįdomi, nes joje beveik nėra verslo, iš dalies buvo teisūs.
Vienu ypu – net keturios gatvės
Suskaičiuota, kad iš pagrindų suremontuoti 2,18 km ilgio Lentpjūvės gatvę atsieis per 3 mln. eurų. Šiemet iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos gauta 1,9 mln. eurų, darbus jau pradėjo konkursą laimėjusi UAB „Plungės Jonis-S“. Viliamasi šios gatvės rekonstrukciją pabaigti iki kitų metų pabaigos.
O kokia situacija su gretima Stoties gatve? Pasiteiravus šito Savivaldybės administracijos direktoriaus Mindaugo Kauno išgirdome, kad viską apsunkina tai, jog vienu metu projektuojami net keturių gatvių (Babrungo kaime esančios Žemaitijos, Plungės miesto Dariaus ir Girėno, Stoties bei Birutės) rekonstrukcijos darbai. Jų užsakovas ir organizatorius – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Žinoma, kiekvienas žingsnis derinamas ir su Savivaldybe. Antai atsiradus pakeitimų liepą net teko keisti dar 2018 m. dėl šių darbų pasirašytą bendradarbiavimo sutartį, tam buvo reikalingas Tarybos pritarimas, dėl to visos procedūros užsitęsė ilgiau nei tikėtasi.
„Svarbu, kad būtų pabaigtas tas projektas“, – akcentavo M. Kaunas ir pridūrė tikįs, kad kitąmet galbūt jau prasidės realūs rangos darbai. Tiesa, projektą žadama pradėti įgyvendinti nuo žiedinės sankryžos su keliu Mažeikiai–Plungė–Tauragė, toliau judėti Babrungo kaimo Žemaitijos bei Plungės miesto Dariaus ir Girėno gatve. Ir tik tada ateitų eilė likusioms dviem – Stoties ir Birutės – gatvėms.
O Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas „Žemaičiui“ atsiųstame laiške užsiminė apie iškilusią būtinybę dar kartą keisti bendradarbiavimo su Savivaldybe sutartį.
„Toliau tęsiant projektavimo darbus ir Savivaldybei tęsiant derinimą, dalis sprendinių pateko į Savivaldybės valdomus statinius bei žemės sklypus. Įvyko dvišalis Kelių direkcijos ir Savivaldybės posėdis, kurio metu suderinti veiksmai ir papildomai iškeltas dar vienas bendradarbiavimo sutarties pakeitimo poreikis, atsižvelgiant į naujas aplinkybes“, – teigia direkcijos atstovas.
Paklaustas apie tikėtiną rangos darbų pradžią, E. Tamariūnas, kaip ir M. Kaunas, įvardino 2022-uosius. Vadinasi, optimistiškiausias scenarijus leistų tikėtis kelininkų techniką Stoties gatvėje išvysti tik 2023-aisiais arba 2024-aisiais. Tad, kaip sakoma toj patarlėj, ilgai laukus teks dar palaukti.