Atvykę į sąvartyną, atsitrenkia į užrakintus vartus

TRATC nuotrauka
Plungiškiai pyksta, kad stambiagabaričių atliekų priėmimo aikštelė dirba trumpiau
Telšių regiono atliekų tvarkymo centras (TRATC) ankstyvą pavasarį paskelbė, kad nuo balandžio stambiagabaričių atliekų priėmimo aikštelė Jėrubaičių kaime dirbs trumpiau, o sekmadieniais ir pirmadieniais visai nebedirbs. Kaip ir buvo galima tikėtis, neilgtrukus pasipylė tokia tvarka nepatenkintų gyventojų skundai. Vienas jų pasiekė ir „Žemaičio“ redakciją.

„Seniau atliekų priėmimo aikštelė visomis dienomis, net ir savaitgaliais, dirbdavo iki 20-os valandos, bet dabar padarė taip, kad šeštadienį gali atvežti tik iki 16-os valandos, o sekmadieniais ir pirmadieniais išvis nedirba, kitomis dienomis vėl tik iki 18.30 valandos. Bet juk dirbantys žmonės savaitgaliais pluša, tvarkosi namus, sodus, kiemus. Kur tada dėti visas po apsitvarkymo susidariusias atliekas?“ – klausė mūsų skaitytoja.

Moteris pasakojo ir pati patekusi į nemalonią situaciją, kada išsinuomojo transportą išvežti į Jėrubaičius sode išgenėtus krūmus ir šakas, bet nuomota mašina grįžo atgal su visu kroviniu, mat aikštelė jau nebedirbo.

„Teko laukti dvi dienas, kol atsidarys. Ir daug buvo tokių, vykstančių su šakomis bei kitomis žalienomis, kurie negalėjo jų palikti, nes jau buvo pasibaigęs aikštelės darbo laikas. Argi bent pavasario ir vasaros sezonu, kai visi tvarkosi kiemus, sodus, negalėtų galioti senasis aikštelės darbo grafikas? Negi norime, kad vėl būtų pilni miškai ir pakelės šiukšlių?“ – klausė plungiškė.

Moters klausimus ir nuogąstavimus perdavėme TRATC-o direktoriui Vidimantui Domarkui. Jis paaiškino, kad sprendimas sutrumpinti stambiagabaričių atliekų priėmimo aikštelės darbo laiką nebuvo spontaniškas. Esą jį padiktavo šiemet gerokai – nuo 15-os iki 85-ių eurų – išaugęs sąvartyno vartų mokestis.

„Dabar už kiekvieną toną atliekų, pristatomų į sąvartyną, valstybei turime sumokėti 85-ių eurų taršos mokestį. Kai jis buvo viso labo 15 eurų, laisvai priimdavome visas atliekas ir veždavome į sąvartyną, per daug nesukdami galvos. O kai dabar tenka mokėti kelis kartus brangiau, žiūrime, kaip galėtume sutaupyti“, – kalbėjo direktorius.

Pasak jo, dabar visos į aikštelę pristatomos padangos atiduodamos sutvarkyti Gamintojų ir importuotojų asociacijai, baldai išrenkami ir išvežami sudeginti į Klaipėdą, mat ši paslauga kainuoja tik 65-is eurus už toną.

Išrūšiuojamos ir statybinės medžiagos: plytos, betonas, keramikinės plytelės atiduodamos perdirbti viso labo už 5 eurus už toną, o užterštos statybinės atliekos keliauja į sąvartyną.

„Bet kad įvestume tokią tvarką, buvome priversti nusamdyti žmogų, kuris sužiūrėtų viską, kas atvežama, suregistruotų visus atvykstančius, kiekvieno paprašytų asmens dokumento. Kaip žinia, išlaikyti etatą kainuoja, tad buvo noras išsiversti su vienu. Dėl to ir buvome priversti sutrumpinti aikštelės darbo laiką“, – aiškino V. Domarkas.

Išgirdome ir tai, kad TRATC-as supranta, jog tokie pokyčiai gyventojams apsunkino atliekų pristatymą. Problemą esą išspręstų dar vienas priimtas aikštelės prižiūrėtojas, bet dėl to turi nuspręsti Savivaldybė, nes papildomo etato išlaikymo kaštai guls ant jos pečių.

„Kaip tik ketvirtadienį Plungės rajono savivaldybės tarybai pristatysiu praėjusių metų TRATC-o veiklos ataskaitą. Manau, bus diskusija ir apie stambiagabaričių atliekų priėmimo aikštelės darbo laiką. Jei bus valdžios pritarimas, esame pasiruošę grįžti prie ankstesnio grafiko“, – patikino V. Domarkas.