„Bus­tu­ro“ ape­ti­tas au­ga: iš­stum­ti „mik­riu­kus“ ir gau­ti do­ta­ci­jas

„Bus­tu­ro“ ape­ti­tas au­ga: iš­stum­ti „mik­riu­kus“ ir gau­ti do­ta­ci­jas

„Busturo“ apetitas auga: išstumti „mikriukus“ ir gauti dotacijas

Šiaulių miesto savivaldybėje rengiamasi peržiūrėti miesto autobusų bilietų kainas. Bendrovė „Busturas“ kas mėnesį jau pateikia sąskaitas apmokėti jos nuostolius iš miesto biudžeto.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Branginti arba dotuoti

Savivaldybės Ekonomikos skyriaus vedėjos Auksės Tutkutės teigimu, autobusų bilietų kainų kasmetinė peržiūra atliekama pagal teisės aktus.

„Busturo“ vairuotojai pageidauja, jog iki 2 litų būtų padidinta bilietų, perkamų autobuse, kaina.

Bendrovė pernai turėjo 1,9 milijono litų nuostolį. Šiemet per devynis mėnesius nuostolis sudarė apie 0,6 milijono litų.

A. Tutkutės teigimu, bendrovės sąnaudos gali būti dengiamos didinant bilietų kainas arba dotuojant nuostolingus miesto maršrutus, arba tokius maršrutus „optimizuojant“ .

Dotacijos – privalomos

Savivaldybė teisėsaugos yra įpareigota vykdyti susisiekimo ministro įsakymą ir mokėti „Busturui“ dotacijas už patiriamus nuostolius, vežant keleivius miesto maršrutais.

Nuo šių metų liepos mėnesio „Busturas“ jau pateikia sąskaitas Savivaldybei, nors tokios dotacijos šių metų biudžete nenumatytos.

Miesto meras Justinas Sartauskas sakė, jog „Busturas“ už 2013 metus yra paprašęs 800 tūkstančių litų dotacijos.

Plius 10 milijonų litų Savivaldybei per metus atsieina kompensacijos už lengvatinį keleivių vežimą.

Ekonomikos skyriaus duomenimis, ne visi šių metų mėnesiai įmonei buvo nuostolingi. Rugsėjį, pavyzdžiui, įmonė nuostolio nepatyrė, gavusi 70 tūkstančių litų daugiau nei planuota pajamų.

Darbo grupė, kuriai vadovauja Savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas, išvadas dėl bilietų kainų peržiūros turi pateikti iki lapkričio 29 dienos.

Sumažintas PVM nepadėjo

Šiais metais bilietų kainos galėjo būti mažesnės, nes nuo 21 procento iki 9 procentų yra sumažintas pridėtinės vertės mokestis keleiviams vežti. Tačiau kainos nesikeitė. Tikėtasi, jog palikus tas pačias kainas prie sumažinto PVM įmonė gaus apie 2 milijonus litų papildomų pajamų ir išbris iš nuostolių.

Dabar Savivaldybėje rengiamas naujas gelbėjimo planas – naikinti „Busturo“ konkurentus – maršrutinius taksi.

Mikroautobusų vežėjų bendrovėms planuojama palikti tik keleivių iš priemiesčio privežimą iki miesto „Busturo“ autobusų galinių stotelių.

Savivaldybės administracijos direktoriaus G. Vyšniausko teigimu, dar svarstoma mikroautobusus miesto maršrutuose panaudoti ne piko valandomis.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

VADOVAI: „Busturo“ vadovas Tomas Bielinskas (dešinėje) net merą įtikino, kad jam būtinas tarnybinis visureigis. Gal todėl jis švelniai reagavo į technikos direktoriaus Silvo Gedaminsko asmeninio automobilio remontą „Busturo“ garaže – pavaldiniui skirta vadovo pastaba.

KONTRASTAI: „Busturo“ nuostoliai bendrovės vadovo nenuskurdino: Savivaldybės įmonės „Busturas“ kieme – tarnybinis naujojo bendrovės vadovo Tomo Bielinsko „Volkswagen Touareg“ VS TDI visureigis. Šalia – privatus įmonės technikos direktoriaus Silvo Gedaminsko asmeninis automobilis „Audi A6“, remontuotas darbo metu bendrovės garaže.