Jurgitos NAGLIENĖS nuo­trau­ka
Praėjusį ketvirtadienį nuotolinio pasitarimo su rajono gydymo įstaigų vadovais metu Plungės rajono savivaldybės vadovai bandė aiškintis, kodėl sukarščiavę žmonės vis dar veržiasi į ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių, nors konsultuoti ir, reikalui esant, apžiūrėti juos turėtų šeimos gydytojai.

Šią problemą per pasitarimą akcentavo Plungės ligoninės direktoriaus pavaduotoja Danguolė Luotienė. Pasak jos, ligoninės darbą šiuo sudėtingu metu sunkina ne tik tarp personalo ir pacientų tebeplintantis koronavirusas, bet ir į Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių plūstantys karščiuojantys asmenys.
„Žmonės aiškina, kad neprisiskambina savo šeimos gydytojams, todėl galiausiai netekę kantrybės kviečiasi greitąją, o ši veža pas mus. Kiti patys atvyksta. Reikia kažkaip spręsti šią problemą, nes jei pasidarysim dar ir karščiavimo klinika, bus visai prastai“, – aiškino D. Luotienė.
Pasigirdo ir tokių nuomonių, kad į ligoninę žmonės skuba praradę kantrybę užsiregistruoti trumpuoju numeriu 1808 koronaviruso tyrimui. Tačiau, kaip sakė mobiliajam patikros punktui vadovaujanti Ilona Pocienė, norinčiųjų išsitirti apgulties nėra. Nors kasdien tepinėlių ištirti paimama po 70 ir daugiau, laisvų vietų artimiausiomis dienomis dar yra.
Galbūt problema – per daug užimta karštoji linija? Tačiau posėdyje dalyvavę medikai, kurie tiriasi gana dažnai, pasakojo prisiskambinantys nesudėtingai. Svarbu paskambinus laukti, kol būsi sujungtas su konsultantu, nes netekęs kantrybės ir padėjęs ragelį vėl būsi permestas į laukiančiųjų eilės galą.
O Plungės sveikatos centro direktorė Irena Nekrašienė kalbjo, karščiuojantieji į ligoninę traukia norėdami pagudrauti. Juk ten sykiu gausi net kelias paslaugas – bus paimtas tepinėlis koronaviruso testui, ištirtas kraujas, padaryta plaučių rentgeno nuotrauka. O jei pirma kreipsies į šeimos gydytoją, turėsi laukti paskirto vizito, gydytojas po to bandys aiškintis, būtini minėtieji tyrimai ar kol kas užtenka gydymo namie.
„Žmonės meluoja, kad negali prisiskambinti šeimos gydytojui. Žinoma, reikia turėti kantrybės ir kartais bandyti kelis kartus. Bet kiti nori visko čia ir dabar. Kad ir šiandien vienas, atėjęs į polikliniką ir pavėlavęs jam paskirto vizito 20 minučių, sukėlė triukšmą, kodėl gydytojas jo iškart nepriima“, – žmonių elgesiu piktinosi I. Nekrašienė.
Pasak jos, karščiuojančių pacientų apžiūrą apsunkina dar ir tai, kad tam specialiai paskirtą kabinetą po kiekvieno apsilankymo reikia dezinfekuoti, išvėdinti, tad ne visus norinčiuosius pavyksta priimti būtent tą dieną.
Posėdžio metu pasigirdo siūlymų, kad tokio nekantraujančio paciento iškviesta greitoji darbo dienomis žmogų turėtų pristatyti ne į ligoninę, o į polikliniką pas jo šeimos daktarą. Tačiau Plungės greitosios medicinos pagalbos direktorė Rasa Mončienė replikavo, kad tai jau būtų absurdas.
„Per tą ilgąjį savaitgalį mūsų darbo krūvis buvo tragedija. Bet šventėms pasibaigus ir poliklinikoms atsidarius situacija stabilizavosi. Vadinasi, poliklinikos tikrai dirba tą darbą ir konsultuoja karščiuojančius. Mes taip pat dalį pacientų nukreipiam į jas. Iškviestos slaugytojos pirmiausia teiraujasi žmogaus, ar kreipėsi į savo gydytoją, ar buvo paskirtas gydymas. Aišku, yra tokių, kurie siekia manipuliuoti – kad bet kokiu būdu juos nuvežtų tiesiai į ligoninę“, – komentavo GMP vadovė.
Pasak jos, į iškvietimus vykstančioms slaugytojoms neretai tenka būti ir psichologėmis, perprasti tokias manipuliacijas ir nuraminti karščiuojančius ar kitų simptomų, panašių į koronaviruso, turinčius gyventojus, neretai apimtus didžiulio nerimo dėl savo sveikatos.
„Būna, slaugytojos kartais neatlaiko to spaudimo bei pristato į ligoninę. Nes kartu tai ir didžiulė atsakomybė – nežinai, kaip reikalai pakryps po valandos kitos“, – GMP darbo specifiką aiškino R. Mončienė.