
Naujausios
Visuotinis nepasitenkinimas pamažu ėmė augti dar rugsėjo pradžioje, atidarius eismą naujai įrengtoje Laisvės ir Rietavo gatvių sankryžoje. Daug kas apskritai burnoja ant mados dažną sankryžą perdaryti į žiedinę. O kai žmonės išvydo, jog naujoji sankryža tokia mažytė ir snukiai pravažiuojama, pasipiktinimas ėmė augti lyg ant mielių.
Kaip ir reikėjo tikėtis, netrukus apie tai imta diskutuoti socialiniuose tinkluose. Pirmasis kalbą pradėjo Tarybos narys Robertas Endrikas, paklausęs, ką žmonės mano apie sprendimą susiaurinti Rietavo, taip pat – Telšių, Minijos ir Laisvės gatves.
Nuomonės pasipylė lyg iš gausybės rago. O tarp jų nebuvo nė vienos, kuri sveikintų tokį sprendimą.
„Juokinga, bet kas kaltas? Jūs ten vadovaujate, tai visa kaltė – savivaldai. Kaip nusprendėte, kokį projektą patvirtinote – taip ir gausis. O naujas žiedas Rietavo gatvėje, tai pajuoka ant visos Lietuvos. Jau bordiūrai pajuodę nuo padangų. Su kuo bepakalbu, visi šaiposi. O iš ko??? Kaip Jums atrodo???“ – pirmoji akmenį į to paties R. Endriko daržą metė plungiškė Vaida.
„Labai pyktis ima, kai kelio sąskaita dviračių takus padaro, o šalia dviračių tako daug vietos ale vejelei apželdinti palieka“, – rašė kitas plungiškis Andrius. Kritikos strėlės krypo ir į minėtųjų gatvių rekonstrukcijos projektus rengusią projektavimo įmonę, tačiau bene daugiausiai tulžies išlieta ant vietos valdžios, kuri laimina tokius sprendimus, o projektuotojams moka pinigus.
Internete nesunku rasti UAB „Plentprojektas“ parengtą šių keturių gatvių atnaujinimo projektą. Jame nurodoma, kad kiekvienos iš gatvių važiuojamosios dalies plotas bus nuo 6 iki 6,5 metro. Planuojamų įrengti 4-ių „labai mažų“ žiedinių sankryžų išorinis skersmuo – 16 metrų.
Vadinasi, net pačiame projekte šios naujosios sankryžos įvardinamos kaip labai mažos, tad šį dokumentą palaiminusiems vietos valdžios atstovams naujai įrengta pirmoji iš keturių žiedinių sankryžų neturėjo sukelti nuostabos. O gyventojai, kaip sakoma, su laiku apsipras ir išmoks šias sankryžas įveikti taip, kad nekentėtų nei jų automobiliai, nei šaligatvių borteliai.
Tiesa, Plungės rajono savivaldybės Vietos ūkio skyriui laikinai vadovaujantis Arvydas Liutika ragina gyventojus neskubėti piktintis naujuoju žiedu, kol jis nepabaigtas rengti. Esą ir šioje, ir kitose į projektą įtrauktose sankryžose iš trinkelių bus suformuotos pravažiuojamos salelės. Tad didesnės transporto priemonės, neišsitenkančios važiuojamoje žiedo dalyje, galė „užlipti“ ir ant salelės.
„Žmonės patys priverčia mus projektuoti tokias gatves ir sankryžas. Niekaip neišmokstam normaliai važiuoti. Mieste leidžiamas greitis – 50 kilometrų, bet kokiu greičiu kiti lekia? Kad tik greičiau vienas už kitą. Nėra kito būdo jiems sutramdyti, kaip tik imtis tokių priemonių. Ir visoj Europoj tas daroma, ne tik pas mus. Visur miesteliuose nedidukai žiedai“, – kalbėjo A. Liutika.
Jis sakė neįžvelgiantis bėdos ir dėl to, jog vietomis siaurės ir gatvės. Esą ploto važiuoti tikrai užteks, o jei kas yra įpratęs šalikelėj palikti savo automobilius, turėtų susitvarkyti kiemus ir savo transporto priemones statyti ten. Laikinasis vedėjas siūlo prisiminti ir galimybę važiuoti viešuoju transportu. Esą tada ir automobilių gatvėse bus mažiau, ir pykti, kad visi nebesutelpa, nereikės.