Pre­ky­vie­tė pa­kei­tė krep­ši­nio aikš­tę

Pre­ky­vie­tė pa­kei­tė krep­ši­nio aikš­tę

Prekyvietė pakeitė krepšinio aikštę

Vakar Šiaulių arenoje prasidėjo tris dienas truksianti tarptautinė verslo ir pasiekimų paroda „Šiauliai 2014“. Šiemet joje dalyvauja apie 180 dalyvių, daugiau nei pusė jų – iš Šiaulių. Tikimasi, kad parodą aplankys apie 15 tūkstančių lankytojų.

Živilė KAVALIAUSKAITĖ

zivile@skrastas.lt

Tiesioginis ryšys

Šiaulių arena tris dienas tapo didele prekyviete. Devynioliktą kartą vykstančioje parodoje „Šiauliai 2014“ kvepia duona, dešromis, saldumynais. Pirkėjai matuojasi batus, paltus, domisi kosmetikos naujovėmis. Kam rūpi statyba ar namų įranga, stabteli ties krosnių, baldų, šviestuvų gamintojais ir pardavėjais. Vieni tik smalsauja, kiti nešasi pilnus pirkinių maišus.

Savo miestus pristato užsienio svečiai: Šiaulių miesto draugai iš Estijos, Latvijos, Prancūzijos, Lenkijos, Vokietijos.

Vakar parodoje vaikštinėjo ne tik pirkėjai, bet ir didžiausių Šiaulių įmonių vadovai. Parodos metu vyksta forumas, paskaitos, seminarai.

„Valio!“ – perkirpę simbolinę parodos atidarymo juostelę, šūktelėjo aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas ir Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos prezidentas daktaras Rimantas Stankevičius, pranešęs, kad Šiauliai yra ne ketvirtas, o pirmas Lietuvos miestas.

Pasak Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidento Vidmanto Japerto, šiemet parodoje dalyvauja apie 180 dalyvių.

V. Japerto teigimu, norinčiųjų dalyvauti parodoje buvo kur kas daugiau nei yra vietos. Pirmieji stendai buvo užsakyti dar pernai, baigiantis parodai.

„Esame svarstę keisti parodos formatą, kad atsirastų daugiau didesnių gamintojų. Smulkiems gamintojams, paslaugų teikėjams ši paroda yra galimybė ištirti rinką, pristatyti naujus gaminius. Nenorime, kad paroda taptų stambių įmonių „verslas-verslui“ sandoriais. Labai svarbus tiesioginio vartotojo ir verslo ryšys“, – mano V. Japertas.

Šeštadienį, baigiantis parodai, bus įvertinti geriausieji, inovatyviausieji, pasiekę didžiausią progresą, pagaminę geriausią gaminį, pristatę gražiausią stendą.

Paskutinę parodos dieną tradiciškai vyks Muitinės sulaikytų ir konfiskuotų prekių aukcionas.

Planuoja, kad šiemet parodoje apsilankys apie 15 tūkstančių žmonių.

Uogų skonio ledinukai

Ant Onutės Švažienės prekystalio – įvairiaspalviai lietuviški rankų darbo ledinukai. 100 gramų maišelis kainuoja 5 litus.

Ledinukai gaminami Kaune, Žemės ūkio akademijoje. Pasak ponios Onutės, savininkas gaminti ledinukus mokėsi Švedijoje.

Ledinukai gaminami iš uogų. Viename iš pakelių – lietuviško skonio ledinukai: aviečių, svarainių, mėlynių ir slyvų. Emigrantai labai mėgsta ledinukus, kurių spalvos atitinka Lietuvos vėliavą.

Šiais rankų darbo ledinukais Lietuvoje prekiaujama apie metus, o Šiauliuose – pirmą kartą.

„Žmonės perka: kaip parvažiuosi iš parodos, nieko neparvežęs, ypač – jei namuose yra vaikų“, – pirkėjų nuotaikas perpasakoja ponia Onutė. Jai pačiai skaniausi aštraus skonio ledinukai su imbieru.

Sėkminga mamų idėja

Lietuvišką natūralią rankų darbo šviežią kosmetiką Vilniuje gaminančios UAB „Uoga uoga“ direktorė ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska negaili patarimų moterims.

Ant prekystalio išdėliota įvairiausių kūno priežiūros gaminių: kremų, kaukių, kūno prausiklių, šveitiklių, balzamų, šampūnų, kondicionierių. Gaminant kosmetiką nenaudojama sintetinių kvapų, dažų, tik natūralus aliejus. Dauguma prekių pagaminta praėjusią savaitę. Lena parodo kaukes, pagamintas tik prieš dieną. Jų galiojimo laikas – dvi savaitės.

„Uoga uoga“ vieninteliai Lietuvoje gamina dekoratyvinę mineralinę kosmetiką be sintetinių kvapų: naudoja iš žemės iškastus mineralus, lietuvišką gintarą.

L. Sokolovska atkreipia dėmesį, kad daug žmonių renkasi natūralią kosmetiką – kaip ir natūralų maistą. Populiariausi – veido kremai ir dekoratyvinė kosmetika.

Produkcija pirkėjus traukia ne tik natūralumu, bet ir pavadinimais, pavyzdžiui: „Pasiutę riešutai“, „Inteligento“, „Žiemos karštis“.

„Kiekvieną produktą paruošiame kaip vaiką. Apgalvojame ir ingredientus, ir dizainą, pavyzdžiui, lūpų balzamai yra su verslo partnerės vyro eilėmis. To, ką patys nenaudojame, nepardavinėjame“, – sako Lena.

„Uoga uoga“ prasidėjo nuo jaunų mamų iniciatyvos: trūko natūralios kosmetikos, ji buvo labai brangi. Pradėjo gaminti sau, tėvams. Pirmieji produktai – kremai ir kaukės. Per ketverius metus asortimentas išaugo iki 100 produktų.

Naujus produktus kurianti Lena šypsosi: gamindamos pirmuosius gaminius nesitikėjo, kad lauks tokia sėkmė.

Batai su briedžiukais

Vilniečių Daivos ir Dainiaus Zgrabskių šeimos verslas – veltiniai batai ir aksesuarai visai šeimai.

„Gulėjome ant sofos ir sugalvojome“, – paprastai verslo idėją paaiškina Dainius. Pagal specialybę jis – miškininkas, žmona – mokytoja.

Pirmiausia galvoje gimė dizainas. Perkėlė ant popieriaus. Pasirūpino medžiaga ir kitais su batais susijusiais dalykais. Informacijos ieškojo internete, o pirminei idėjai įgyvendinti samdė profesionalų batsiuvį.

Veltinius batus ir aksesuarus šeima gamina ketverius metus: „Pataikėme į tuščią nišą. Juk žmonėms kojos šąla.“

Daugiausiai produkcijos parduoda Lietuvoje. Populiariausi – moteriški batai su briedžiukais. Žaismingus paveikslėlius kuria Daiva. „Visos moterys myli batus. Žmona irgi myli batus“, – paaiškina sutuoktinis.

Bato padas, kad netrauktų šalčio, pagamintas iš poliuretano. Nuo lietuviškų pliurzų saugo oda. Kazachstane Dainius vaikščiojo spaudžiant 24 laipsnių šalčiui basas įsimovęs į batus: atšalo nosis, rankos, bet ne kojos.

Sutuoktiniai tikina, kad pirkėjų kainos neišsigąsta: batai suaugusiems kainuoja 420–430 litų. Batų priežiūra lengva: nublizginti odinę dalį, nakčiai iššukuoti veltinį šepetėliu šunims šukuoti.

Draugiška darbo vieta

Šiauliuose veikiančios UAB „Vibalt“ direktorius Redas Alubickis parodoje pristato draugišką darbo vietą, ieškantiems komforto.

Ar Šiaulių darbdaviams rūpi jų darbuotojų darbo vietos?

„Šiaulių darbdaviai labiau orientuoti į kainą, taupo. Skundžiamasi, kad Lietuvoje nebėra kam dirbti. Bet ar pasirūpinama, kad darbuotojai gerai jaustųsi savo darbo vietoje?“ – retoriškai klausia R. Alubickis.

Įmonės vadovas pabrėžia, kad darbo kėdė turi būti ergonomiška, reguliuojama. Reikalingas ir reguliuojamo aukščio stalas.

Didesniuose biuruose svarbios garsą absorbuojančios medžiagos. R. Alubickis pademonstruoja galimus sprendimus: akustiniai paneliai ar baldai ne tik puošia biurą, bet ir sugeria triukšmą.

„Vibalt“ veikia 16 metų, metinė apyvarta – per 3 milijonai litų. Per 50 procentų produkcijos keliauja į užsienį – Kaliningrado sritį, Švediją, Daniją, Norvegiją, Angliją.

Bendrovė baldus ir kuria, ir gamina: čia dirba dizaineriai, konstruktoriai, gamybos darbuotojai, vadybininkai, pardavėjai.

Mokė atskirti tikrą eurą

Šiaulių policijos pareigūnai parodos lankytojams ne tik dalijo atšvaitus, prevencinę medžiagą, bet ir aktualius patarimus.

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalistinių tyrimų biuro objektų kriminalistinių tyrimų skyriaus vyresnysis specialistas Darius Melys pademonstravo darbo kasdienybę: kaip imami pirštų atspaudai, kaip ant balto lapo išryškėja rankų ar batų pėdsakai.

Daug dėmesio pareigūnai skyrė aktualijai: kaip atpažinti padirbtus eurus.

Kompiuterio ekrane parodyti eurų požymiai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį. Pavyzdžiui, ekrane – 5 eurų kupiūra. Kairiame averso kampe yra skaičiaus „5“ dalis, kita jo dalis – reverse. Prieš šviesą skaičius turi idealiai susilieti be baltų tarpelių. Prieš šviesą išryškėja banknoto vandens ženklai, pasukinėjus prieš šviesą holograminė juostelė keičia atspalvius. Ir tai – tik keletas tikro euro požymių.

D. Melys rankose yra laikęs netikrą eurą. „Ne stebuklas, – šypsosi pareigūnas. – Kol kas su padirbtais eurais mažai susidūrėme. Ateityje, kai bus apyvartoje, su tuo teks susidurti dažniau.“

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

ĮVYKIS: Paroda „Šiauliai 2014“ vyksta devynioliktą kartą.

LEDINUKAI: Onutė Švažienė džiaugiasi, kad spalvingi rankų darbo ledinukai traukia pirkėjų akį ir skrandį.

KŪRĖJA: UAB „Uoga uoga“ direktorė ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska kuria naujausius gaminius. Ko neišbando, neparduoda.

VERSLAS: Daivos ir Dainiaus Zgrabskių šeimos verslas – veltiniai batai ir aksesuarai visai šeimai. Daivos rankose – populiariausias modelis su briedžiukais.

PATOGUMAS: UAB „Vibalt“ direktorius Redas Alubickis parodoje pataria, kaip sukurti draugišką darbo vietą.

TARNYBA: Šiaulių policijos pareigūnai pristato savo darbą, dalija patarimus. Rodo, kaip imami pirštų atspaudai.