
Naujausios
Nei bilietų, nei informacijos
Plungiškis stebisi, kad tokia naujovė „įvesta“ Plungėje. Nors ši ir ne didmiestis, bet juk ir ne pravažiuojamas kaimas. „Juk ne Tarvainiai čia, kad kasą reikėjo panaikinti!“ – neatsistebi vyriškis.
Kasa traukinio keleiviams, kol stotys dar nebuvo sujungtos į vieną, Plungėje visad būdavo. Atėjai ir nusipirkai. O dabar traukinių keleiviai, pravėrę stoties duris, puola prie autobusų stoties kasos. Ten sėdinti kasininkė tik pečius trauko – ji bilietų į traukinius nepardavinėja.
„Autobusų stoties administracija imasi už galvos, sako, durys neužsidaro. Klausinėjantiems tik pasiūlo skambinti aiškintis į Vilnių, o ką daugiau ir gali padaryt“, – pasakoja Kazys.
Vyras piktinasi ir tuo, esą laukimo salėje net nėra jokios informacijos iškabinta, kad bilietus galima įsigyti tik traukinyje, tad keleiviai niekuo dėtą kasininkę klausimais ir apiberia. Jam nesuprantama ir tai, kodėl negalėtų veikianti kasa bilietus ir autobusų, ir traukinių keleiviams pardavinėti – juk vis tiek žmogus sėdi. Sakė pasigendąs net tų pačių traukinių važiavimo grafikų.
Žodžiu – stotis graži, jauki, suremontuota, bet traukinių keleiviams, ypač vyresnio amžiaus, kelionė tik apsunkinta.
Ar tikrai žmonės bilietų į traukinį rikiuojasi prie autobusų stoties kasos langelio, paklausėme ten sėdinčios kasininkės. „Oi, eina ir eina... – atsiduso ši. – Ir ant mūsų pyksta, bet ką mes galim – tik paaiškinti, kad bilietus jie turi traukinyje įsigyti arba internetu nusipirkti. Tą ir darom. Girdėjau, kad lyg žada bilietomatą pastatyti, bet kol kas – nieko.“
Tiesa, informacinė lenta, kurioje skelbiami traukinių grafikai, stoties laukimo salėje visgi yra, joje aiškiai visi maršrutai nurodyti. Tik bėda ta, kad susiplanavęs kelionę vis tiek gali likti it musę kandęs – traukinio palydovai, atsivėrus jo durims, gali pranešti, kad vietos važiuoti nebėra, jei bilietai buvo išpirkti iš anksto.
Paskelbė tokią informaciją, kokią gavo
Projektas dėl abiejų stočių sujungimo buvo įgyvendintas bendradarbiaujant su Plungės rajono savivaldybės administracija. Pastaroji atidarymo dieną, vasario 25-ąją, pranešdama džiugią naujieną skelbė, kad atidaryta stotis taps naujuoju keleivių traukos centru, kad ji – moderni, patogi, kad „stoties laukiamojoje salėje keleiviai galės įsigyti traukinių ar autobusų bilietus kasose arba bilietomatuose, patogiai įsitaisyti sėdėjimo zonose ir įsigyti karštų gėrimų bei užkandžių“.
Karšti gėrimai bei užkandžiai keleiviams po ranka, bet kur tie bilietomatai, kur bilietai traukinių keleiviams kasose?
Plungės rajono savivaldybės administracijos Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyriaus patarėja Skaistė Sadonytė, paklausta, kodėl Savivaldybė skelbė klaidinančią informaciją, galėjo pasakyti tik tiek, kad tokią informaciją pateikė „Lietuvos geležinkeliai“.
„Lietuvos geležinkeliai“ yra akcinė bendrovė, nepavaldi Savivaldybei. Komentuoti šios bendrovės pasirinktų klientų aptarnavimo būdų ar keleivių aptarnavimo organizavimo, pakeitimų ar pan. mes neturime įgaliojimų, galime pasakyti tik tiek, jog norėtųsi, kad gyventojai mūsų rajone susidurtų su kuo mažiau nepatogumų arba jų iš viso nebūtų“, – sakė S. Sadonytė.
Visgi ji žadėjo pasidomėti, ar Savivaldybė gali ką nors padaryti šiuo klausimu, o tada informuoti ir „Žemaitį“.
Per dieną – vos 7 bilietai
Norėdami išsiaiškinti situaciją ir sužinoti, ar problemą ketinama spręsti, kreipėmės ir į „Lietuvos geležinkelius“.
Įmonės komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė elektroniniame laiške „Žemaičiui“ rašė, kad sprendimas kartu su stoties atnaujinimu stabdyti kasos veiklą geležinkelio stotyje buvo priimtas „įvertinus iš Plungės stoties vykstančių keleivių ilgalaikius įpročius“. Esą kasoje per dieną vidutiniškai būdavo parduodami tik 7 bilietai.
Tad, kasą panaikinus, nuo praėjusių metų liepos pabaigos traukinio bilietai pardavinėjami tik internetu arba traukiniuose, kuriuose klientams netaikomas papildomas dviejų eurų administravimo mokestis.
„Bilietus galima įsigyti ir didžiosiose geležinkelio stotyse, kuriose veikia kasos (artimiausios jų – Telšiuose ir Klaipėdoje). Visų rūšių bilietus bet kuriam maršrutui galima įsigyti iki planuojamos kelionės likus 30 dienų. Plungėje stoja vieno populiariausio maršruto traukiniai, todėl tiek anksčiau, tiek dabar skatiname klientus bilietus įsigyti iš anksto internetu – norint bilietus įsigyti prieš pat kelionę, net ir veikiant kasoms jie gali būti išpirkti prieš kelias dienas ar net savaitę“, – pataria K. Zikaraitė.
Ji taip pat informavo, kad nuo kovo 30 dienos informaciją apie atsilaisvinusias vietas traukiniuose galima pasitikrinti naujoje bendrovės svetainėje www.LTGLink.lt.
Tačiau ką daryti tiems, kurie interneto neturi ir bilieto įsigyti negali? Kaip sužinoti, ar vagone jiems atsiras laisva vieta?
Anot K. Zikaraitės, išsami kelionių traukiniais informacija teikiama ne tik internetinėje svetainėje, elektroniniu paštu informacija@ltglink.lt, bet ir telefonu +370 700 55 111.
Bus bilietomatas ar ne?
Grįžtant į 2020 metus, kai stočių sujungimo projektas dar tik buvo pristatytas, Plungėje lankęsi „Lietuvos geležinkelių“ atstovai iš tiesų buvo minėję, jog nuo 2021 m. miestų traukinių stotyse kasų nebeliks – bilietus bus galima įsigyti traukiniuose arba bilietomatuose. Bet metai jau – 2022-ieji, o bilietomato Plungės stotyje kaip nėra, taip nėra. Ar apskritai bus?
„Siekiant klientams kuo greičiau atverti atnaujintą stotį, jos atidarymo metu bilietomatai dar nebuvo įrengti. Jų diegimas yra viena iš vykdomų ir planuojamų plataus masto pokyčių dalių, skirtų nuosekliai kurti keliavimo traukiniais kultūrą ir skatinti žmones rinktis bene žaliausią transporto priemonę – traukinį. Šiame procese bendrovė jau įdiegė naują bilietų sistemą, pristatė naują bendrovės interneto svetainę, artimu metu ketina pristatyti mobiliąją programėlę, o 2023 m. planuoja visuomenei pristatyti modernius bilietomatus“, – žadėjo A. Zikaraitė.