Naujausios
Pati idėja, kad kasos kalbėtų būtent žemaičių tarme, kilo Vilniuje įsikūrusioje šio prekybos tinklo administracijoje, vienam iš departamento vadovų. Taip sutapo, kad tuo metu kaip tik buvo atnaujinama Plungės „Maxima“. Ta proga buvo nutarta šią naujovę išbandyti būtent čia ir kartu padaryti staigmeną pirkėjams.
„Jau dabar matome, kad staigmena pavyko – šios savitarnos kasos sulaukė itin didelio susidomėjimo ir labai gražių atsiliepimų“, – sako J. Vaitkevičienė, kurios balsu įgarsintos Plungės prekybos centro savitarnos kasos praėjusią savaitę tapo garsios visoje šalyje.
Beje, pati Janina ketvirtus metus vadovauja to paties tinklo parduotuvei Rietave. Moteris yra kilusi iš Plungės rajono, Vieštovėnų kaimo. Prieš tris dešimtmečius sumainė aukso žiedus su vyru Zigmu ir jau spėjo užauginti dvi dukras Gretą ir Ieva. Plungiškė džiaugiasi, kad nors dukros jau kurį laiką gyvena Vilniuje, bet savo gimtosios tarmės nepamiršo – kasdien kalba žemaitiškai net ir su savo antrosiom pusėm, kurioms ši tarmė nėra gimtoji.
Akivaizdu, kad tai – tėvų įtaka. J. Vatkevičienė pasakojo, kad juodu su vyru, nesvarbu, kur bebūtų – pas gydytojus sostinėje, kokioje nors įstaigoje ar prie puodelio arbatos su draugais ir kolegomis, visada kalba tik žemaitiškai. Kol dukros dar buvo mažos ir šeima leisdavosi į keliones, tėvai visada pabrėždavo ir pasidžiaugdavo – kokia nuostabi yra mūsų Lietuva ir ypač – Žemaitija. J. Vaitkevičienė džiaugiasi, kad ir jų dukros, matydamos tėvų pavyzdį, didžiuojasi savo kraštu ir kartu puoselėja žemaičių tarme.
O sulaukusi siūlymo įgarsinti savitarnų kasas žemaitiškai, plungiškė sutiko daug nedvejojusi.
Visas procesas vyko įrašų studijoje Klaipėdoje, kad pasiruoštų jam, J. Vatkevičienė tekstą gavo iš anksto. Tiesa, moteris juokiasi jau ir anksčiau jį mokėjusi mintinai, nes juk girdi jį kiekvieną dieną savo darbe. Skirtumas tik tas, kad savitarnos kasos Rietave į pirkėjus kreipiasi bendrine kalba, o jai beliko išversti į žemaičių tarmę.
Regis, kas gali būti paprasčiau žmogui, nuo gimimo kasdien šnekančiam žemaitiškai. Vis tik pats procesas nebuvo toks paprastas, padaryti įrašo iš pirmo karto nepavyko. Pasak Janinos, greičiausiai koją kišo jaudulys, tačiau kiek parepetavus viskas puikiai pavyko, o jau netrukus buvo galima pasidžiaugti ir rezultatu.
„Per praėjusią savaitę išgirdau labai daug gražių atsiliepimų, visi stebėjosi išgirdę, kad savitarnos kasos pagrindinę informaciją, kaip skenuoti prekes, kaip atsiskaityti, įgarsina žemaitiškai. Tai buvo staigmena net darbuotojams. O kai pasklido žinia, jog įraše – mano balsas, sulaukiau daug malonių reakcijų ir atsiliepimų. Skambino net buvę kolegos, atpažinę mano balsą“, – prisipažino J. Vaitkevičienė.
Akivaizdu, ši iniciatyva pavyko ir net savotiškai išgarsino Plungę – žinia apie žemaitiškai prabilusias savitarnos kasas praėjusią savaitę dalintasi socialiniuose tinkluose, apie tai rodyti reportažai per televizijos laidas.
O „Žemaičiui“ rūpėjo išgirsti, ar ši naujovė bus tęsiama – galbūt tarmiškai prabils ir kitų šio prekybos tinklo parduotuvių kasos?
Anot „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės, Plungės prekybos centras ir jo savitarnos kasos yra vienintelės Lietuvoje, kuriose įdiegta ši naujovė.
„Ar šią idėją taikysime plačiau, ir kituose regionuose, parodys pirkėjų emocijos ir laikas. Tačiau neabejotinai apie tai svarstysime – matome, kad pirkėjams tai daro įspūdį, sulaukiame daug gražių atsiliepimų ir teigiamų reakcijų“, – teigia ji.