Apie suplanuotą viaduko remontą ūkininkai sako sužinoję tik ant jo pamatę darbininkus
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia šiemet planuojanti sutvarkyti 27 prastos būklės tiltus ir viadukus. Remonto darbai ne taip seniai pradėti ir Vilniaus–Klaipėdos autostradą kertančiame viaduke, sutampančiame su keliu Tauragė–Plungė–Mažeikiai. Ši bene 2-jų milijonų eurų investicija tapo tikru vietos ūkininkų galvos skausmu – jie staiga suprato, kad liko atskirti nuo savo žemių.
Viaduko remontas truks iki vėlyvo rudens

Darbai truks iki rudens

LAKD ir konkursą laimėjusi UAB „YIT Lietuva“ 1,9 mln. eurų vertės sutartį dėl valstybinės reikšmės kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė viaduko kapitalinio remonto pasirašė praėjusių metų pabaigoje.

Skelbiama, kad viaduko dabartinė būklė – prasta. Jo deformaciniai pjūviai – nesandarūs, apirę perdangos sijų galai, trūkusi tarpinės atramos rėmo sija, susidėvėjusi dangos konstrukcija.

Suplanuota nuardyti seną dangos paklotą, sustiprinti tarpinės atramos rėmo siją ir pakeisti atraminius guolius. Taip pat numatyti nauji deformaciniai pjūviai, turėklų blokai, šalitilčių plokštės.

„YIT Lietuva“ atnaujins ir kelio dangą, privažiavimuose sumontuos pereinamąsias plokštes, įrengs šlaitų tvirtinimą, vandens nuvedimo sistemą. Iš viso bus suremontuota apie vieno kilometro ilgio kelio atkarpa. Kovo mėnesį pradėtus darbus planuojama baigti tik šių metų lapkritį.

Eismas nukreiptas autostrada

Vykstant darbams eismas viaduku uždarytas, norintieji pasiekti kitą autostrados pusę turi įveikti nemažą kelio gabalą pačia autostrada iki vietos, kur leidžiama apsisukti, ir grįžti atgal iki posūkio į jau minėtą Tauragės–Plungės–Mažeikių kelią.

Važiuojantiesiems įprastu transportu didelių sunkumų tai gal ir nesudaro, tačiau ūkininkaujantieji Rietavo savivaldybėje prasidėjus viaduko remonto darbams staiga suprato negalėsiantys pasiekti savo laukų nei traktoriais, nei kita žemės ūkio technika, mat tokio transporto judėjimas autostrada yra draudžiamas.

Lėgų kaime gyvenantis ūkininkas Stanislovas Jurkus žurnalistams pasakojo, kad jo pora šimtų hektarų žemės išsidėstę abipus autostrados. „Ir ne mane vieną ta bėda ištiko. Iš viso gal penkiolika žmonių turi žemės prie autostrados, o ją reikia ir apsėti, ir patręšti, po to derlių nuimti – kaip čia bus?“ – retoriškai klausė jis.

S. Jurkus teigė apie viaduko remontą sužinojęs tik tada, kai ant jo pamatė darbininkus. Susirūpinę dėl to, kaip reikės pasiekti savo laukus, ūkininkai kreipėsi į darbus organizavusią LAKD ir iš jos išgirdo gana komišką atsakymą – siūlymą samdyti tralus, kad šie pergabentų žemės ūkio techniką į kitą autostrados pusę.

Išeitis – yra, tik ne pigi

Apie šią ūkininkus ištikusią bėdą kalbėta ir praėjusį trečiadienį posėdžiaujant Rietavo savivaldybės tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto nariams. Meras Antanas Černeckis kalbėjo, esą pastaruoju metu opiausios savivaldybėje problemos – kai kur nebeišvažiuojami regioniniai keliai, išmalti sunkiasvorio transporto, ir jau minėtas viaduko remontas, palikęs ūkininkus be galimybės žemės ūkio technika pasiekti savo laukus.

„Siūlėme padaryti laikiną pravažiavimą ūkininkams per Aitros upę, važiuojant senuoju keliu per Girėnus. LAKD bando sakyti, kad tas variantas netinkamas, bet mes pasitelkėme konsultantus, kurie skaičiuoja, žiūri, kaip padaryti laikiną pravažiavimą per upę – gal plokštėmis, gal dar kažkaip. Šiandien jau suderinau ir su aplinkosaugininkais, jie nebemato ten problemos. Tikriausiai pavyks, bet reikia pinigų“, – kalbėjo meras.

LAKD Transporto departamento direktorius Evaldas Petrikas žurnalistams komentavo, kad, norint įgyvendinti šį Rietavo savivaldybės mero pasiūlytą variantą, reikėtų sutvarkyti apie 200 metrų kelio ruožą ir rasti sprendimą, kaip žemės ūkio technika galėtų kirsti Aitros upę. Esą preliminariais skaičiavimais darbai atsieitų apie 150 tūkst. eurų. „Tai – tikrai nemaži kaštai“, – komentavo E. Petrikas.

Nestebina, kad atlikusi šiuos skaičiavimus, LAKD akis nukreipė į šią idėją pasiūliusią Rietavo savivaldybę, tikėdamasi, kad ir ji prisidės prie ūkininkams kilusios problemos sprendimo.

Vis tik per minėtą Finansų ir ekonomikos komiteto posėdį kalbėjęs A. Černeckis davė suprasti, jog Savivaldybės galimybės prisidėti – labai ribotos, mat jos metų biudžetas, gaunamas iš tos pačios LAKD visiems vietinės reikšmės keliams remontuoti ir prižiūrėti, yra viso labo 600 tūkst. eurų.

„Tos ašaros ir patiems reikalingos“, – vaizdžiai situaciją įvardino komitetui pirmininkaujantis vicemeras Jonas Eugenijus Bačinskas.

Tačiau A. Černeckis sakė tikintis, kad išeitį pavyks rasti ir abipus autostrados esantys ūkininkų laukai neliks nesuarti ir neapsėti.