
Naujausios
Uždirba daugiau nei chirurgai
Kaip sakė apklausos rezultatus pristatęs Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Gintautas Rimeikis, iš 814 apklaustųjų 18 nurodė, jog naudojasi to paties mokytojo, kuris moko mokykloje, teikiamomis korepetitoriaus paslaugomis. Vedėjo įsitikinimu, šis faktas nesuderinamas su pedagogo etika. Be to, tai rodo, kad mokytojai per pamokas neįdeda pakankamai pastangų, kad mokinius gerai išmokytų savo dalyko, o paskui po pamokų už papildomai teikiamas žinias ima pinigus.
Apie šią problemą ne kartą kalbėta nacionaliniu mastu. Akcentuota ir tai, kad už korepetitoriaus paslaugas mokytojai ima labai jau solidžias sumas. Antai žurnalas „Reitingai“ rašė, kad korepetitoriai šiandien uždirba daugiau nei chirurgai.
Ir tai nėra iš piršto laužtas faktas. Internete nesunkiai galima rasti korepetitorių įkainius. Už valandą darbo su mokiniu ar mokinių grupele tėveliams gali tekti pakloti nuo 7 iki 25 eurų.
Nereikia būti dideliu matematiku, kad suskaičiuotum, jog šiek tiek paplušėjęs mokytojas per mėnesį papildomai gali susigraibyti ne mažiau pustrečio tūkstančio.
Vieno kalto nėra
O kodėl reikalinga ši paslauga, jei mokinys sąžiningai lanko pamokas? Šis klausimas dažnai užduodamas tėvelių, juk būtent jų piniginės tuštinamos papildomoms pamokoms. Mokyklinio amžiaus vaikus auginančios šeimos įsitikinusios, kad korepetitorių paslaugų paklausa liudija apie švietimo spragas. Visai kitokios pozicijos laikosi mokytojai, pasak kurių, mokiniai šiais laikais tingi mokytis, todėl nebeužtenka per pamokas suteiktų žinių.
Žinoma, kaip per posėdį pastebėjo ir G. Rimeikis, vieno atsakymo nėra. Esą yra ne viena priežastis, lemianti papildomų pamokų poreikį. Ir papildomai mokyti bei mokytis, anot vedėjo, nėra blogai. Nenusižengiama ir tada, kai vaikus moko tie patys mokytojai, kurie juos moko mokykloje. Svarbiausia, kad už papildomas žinias jie neimtų mokesčio. Kitu atveju visiškai nepaisoma mokytojų etikos reikalavimų.
Vedėjo žodžiais, korepetitorių paslauga nėra ydinga, jei paisoma elementariausių mokytojams galiojančių taisyklių.
Paslauga populiariausia tarp 5–8 klasių
Jei yra šios paslaugos paklausa, vadinasi, korepetitoriavimas – reikalingas. Tą rodo ir minėtoji Plungės rajono savivaldybės administracijos atlikta tėvų apklausa, kurioje dalyvavo 814 respondentų.
Iš gautų duomenų matyti, kad korepetitorių paslaugomis daugiausiai naudojasi 5–8, o mažiausiai – 11–12 klasių mokiniai. Kiek daugiau nei 53 proc. apklaustųjų pažymėjo, kad korepetitorių paslaugų jiems nereikia, 24,4 proc. nurodė, kad būtų poreikis šios paslaugos, tačiau neturi tam pinigų. O papildomų pamokų paslauga naudojasi beveik 14 proc. apklaustųjų. Likusieji tvirtina nerandantys tinkamo korepetitoriaus.
Klausta ir to, kokių dalykų papildomai mokomasi. Paaiškėjo, jog daugiausiai samdomi matematikos korepetitoriai, antroje vietoje – lietuvių kalbos, trečioje – anglų kalbos konsultacijos. Apklausa atskleidė ir tai, kad korepetitoriai daugiausiai samdomi vieneriems metams bei pusmečiui.
Apklausiant tėvelius išryškėjo ir priežastys, dėl kurių kreipiamasi į mokytojus dėl papildomų pamokų. Pagrindinės: mokykloje nepakankamai aiškiai išdėstomas dalykas, blogiau sekasi kai kurie dalykai, per pamokas trūksta individualaus dėmesio, siekiama geresnių metinių ar semestro (trimestro) pažymių.
Daugiau dėmesio konsultacijoms
Susipažinę su apklausos rezultatais, posėdžiavusieji ėmė klausinėti apie konsultacijas, kurias turėtų užtikrinti mokykla. Apie tai kalbėjo tiek komiteto pirmininkė Vida Bondauskienė, tiek meras Audrius Klišonis. Esą mokyklos turėtų išnaudoti šią galimybę. Jei mokiniai galėtų lankyti mokytojų konsultacijas mokykloje, anot jų, korepetitorių poreikis, ko gero, sumažėtų.
Mero teigimu, mokyklos turėtų būti informuotos apie esamą situaciją ir artimiausiu metu pateikti, ką žada daryti.
G. Rimeikis patikino, kad švietimo įstaigas apklausos rezultatai jau pasiekė. Pasisakė vedėjas ir dėl konsultacijų. Esą kai kuriose mokyklose jos teikiamos 100 procentų, kitose tai daroma pagal poreikį.
Į diskusiją įsiterpęs Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas Adomas Zamulskis išsakė nuomonę dėl savo vaikus po pamokų už pinigus mokančių pedagogų. Pasak jo, šį procesą griežtai turėtų kontroliuoti pati mokykla.
Su tuo sutiko ir G. Rimeikis. Tik, jo įsitikinimu, dažnu atveju mokykla net nežino, ką mokytojas veikia po pamokų.