Korozija rudenį: kokius „BMW“ komponentus ji veikia labiausiai ir kaip nuo jos apsisaugoti?

Unsplash.com nuotraukos
Korozija – vienas iš dažniausiai automobilio komponentus paveikiančių reiškinių, kurį sukelia aplinkos veiksniai. Tikriausiai kiekvienas bent kartą yra matęs korozijos paveiktas transporto priemones, kurių metalinės kėbulo dalys yra pažeistos rūdžių. „BMW“ markės automobiliai taip pat neretai būna pažeidžiami šio reiškinio, tačiau kodėl jis dažniausiai pasireiškia būtent rudenį ir kokias dalis dažniausiai paveikia?

Kodėl korozija yra pavojingiausia būtent rudenį?

Akivaizdu, jog rudens metas yra pereinamasis laikas iš vasaros į žiemą, todėl būtent šiam laikotarpiui gali būti būdingos tiek vienam, tiek ir kitam metų laikui būdingos oro sąlygos. Žinoma, tai kiek priklauso nuo ir rudens mėnesio, tačiau ruduo Lietuvoje gali tiek lepinti saulėtomis bei šiltomis dienomis, tiek šaltomis bei šerkšnu žemės paviršių dengiančios naktimis. Be viso to rudens sezonui taip pat yra labai būdingi ir lietingi orai, kurių metu ore esančios drėgmės lygis ženkliai išauga.

AVKParts specialistai sako, kad didelis drėgmės kiekis, būdingas rudens laikotarpiui, yra pagrindinis reiškinys, skatinantis automobilių korozijos procesus. Priešingai nei vasarą, rudens metu ant automobilio kėbulo besikaupianti drėgmė dėl žemesnės temperatūros garuoja gerokai lėčiau, o tai automatiškai reiškia, kad transporto priemonės būna padengtos drėgme kur kas ilgesnį laiką. Tokiu atveju, net ir patys menkiausi kėbulo pažeidimai gali tapti rūdžių šaltiniais, todėl laiku jų nepastebėjus, pažeistų vietų remontas gali būti itin brangus ir sudėtingas.

Pažeidžiamiausios dalys

Kaip jau buvo minėta anksčiau, korozijos procesas praktiškai visuomet prasideda tose vietose, kur yra pažeistas kėbulas. Nors kėbulas gali būti pažeidžiamas įvairiais būdais, tačiau bene dažniausiai „BMW“ markės automobiliuose yra pažeidžiamos būtent arkos, esančios virš padangų. Važiuojant keliu kartais pasitaiko atvejų, kuomet į padangos protektorių įstrigę akmenukai būna išsviedžiami į metalinę arkos dalį bei akimirksniu pažeidžia apsauginio lako ir dažų sluoksnius. Arkos taip pat yra vieta, kuri būna drėgna ypatingai dažnai, nes net ir menkiausias drėgmės kiekis ant kelio dangos neišvengiamai aptaško šias automobilio vietas ir taip paverčia jas dar labiau pažeidžiamomis. AVKParts ekspertų teigimu, „BMW“ automobiliuose būtent arkos yra pažeidžiamiausios, todėl norint išsaugoti gerą automobilio būklę yra būtina jas prižiūrėti bei pastebėjus pažeidimą – jį pašalinti kuo skubiau. Nepradėjus korozijos remonto proceso, korozijos paveiktos bmw dalys gali būti keičiamos naujomis, nes korozijos suvaldyti gali ir nepavykti.

nuotrauka



Kaip apsaugoti savo automobilį?

Vienas iš pačių geriausių bei patikimiausių būdų apsaugoti savo automobilį nuo galimos korozijos – kėbulo padengimas apsaugine plėvele. Suprantama, ši procedūra nėra pati pigiausia, tačiau tai yra gana ilgaamžis bei tikrai patikimas sprendimas. Tiesa, įprastai automobilio padengimo plėvele procedūros pačiam atlikti gali ir nepavykti, todėl yra verta kreiptis į šios srities specialistus bei darbą patikėti būtent jiems. Automobilio kėbulą dengianti speciali apsauginė plėvelę užkerta kelią drėgmei pasiekti kėbulą bei smulkioms nuolaužoms pažeisti kėbulo laką bei dažus. Dažniausiai to pilnai pakanka, kad automobilis būtų pilnavertiškai apsaugotas nuo galimo korozijos poveikio rudens sezono metu.
Nereikėtų pamiršti ir dar vieno itin populiaraus būdo, skirto apsisaugoti nuo automobilio korozijos. Tai – automobilio dugno, arkų bei kitų detalių nupurškimas specialiu antikoroziniu tirpalu. Šis apsaugos būdas galbūt nėra toks patikimas, tačiau jis dažniausiai yra gerokai pigesnis, todėl jį renkasi nemažai vairuotojų.

Užs. Nr. 829