Teisininkai atskleidžia 3 mitus apie konkurencijos teisę

Asociatyvi nuotrauka
Teisininkai primena – kiekviena įmonė, nepriklausomai nuo rinkos, kurioje ji veikia, yra atsakinga už tai, kad joje vyrautų „sveika“ konkurencija. Kiekvienas verslas turėtų žinoti, kas yra konkurencijos teisė ir kaip ji veikia. Vis dėlto, šiandien ne visi verslai skiria pakankamai dėmesio tam, kad užtikrintų atitiktį konkurencijos teisei. Taigi, neretai teisininkai įmonėms atstovauja ne tik Konkurencijos taryboje ar kitose valstybės institucijose, bet ir teismuose. Tai iš dalies lemia ir klaidingos nuomonės – mitai apie konkurenciją ir su ja susijusius teisinius momentus. Kokie jie? Specialistai išsamiau apžvelgia tris.

1) Konkurencijos teisė aktuali tik didelėms, itin konkurencingų industrijų įmonėms

Daugelio nuomone, apie konkurenciją turėtų galvoti didelės, itin konkurencingose rinkose veikiančios bendrovės. Tokį įspūdį galbūt sudaro dažniau viešumoje aptariamos didelių rinkos žaidėjų bylos. Kai kurie vis dar mano, kad viskas it filmuose, kuriuose advokatai sprendžia tik įtakingiausiųjų konkuravimo klausimus. O realybė tokia, kad konkurencijos teisė aktuali visiems – nuo nedidelių e. prekybos startuolių iki visame pasaulyje žinomų verslų – atitiktį jai turi užtikrinti visi. Klaidinga manyti, kad jei tam tikrose srityse konkurencijos mažiau, nuo to keičiasi atsakomybės ir įsipareigojimai.

Beje, jei esate įmonės vadovas ir apie šią teisės sritį daug girdėti neteko, verta kreiptis į teisininkus. Jie ne tik įvertins esamą situaciją, pateiks rekomendacijas ir padės užtikrinti atitiktį, bet ir pasirūpins verslo atstovų edukacija.

2) Konkurencijos teisė yra tik apie sąžiningą konkurenciją parduodant prekes, paslaugas

Natūralu, kai galvojame apie konkurenciją versle, iškart susimąstome apie prekes ir paslaugas, gamybos procesus ir prekybą. Pagalvojame apie nesąžiningus susitarimus ir tai, kaip jie iškreipia rinką, kenkia naujiems verslams ir dėl nekonkurencingų sąlygų – vartotojams. Vis dėlto, sąžininga konkurencija yra ne tik apie kartelinių ar vertikalių susitarimų prevenciją, bet ir kasdienius įmonių procesus. Pavyzdžiui, darbuotojų paiešką ir samdymą. Supratote teisingai, gali tekti atsakyti ir už nesąžiningus veiksmus, jeigu kitam verslui pakenkiate perviliodami darbuotojus, pasinaudodami jų suteikta konfidencialia informacija ir pan.

3) Sumani konkurencija priklauso tik nuo kūrėjų ir rinkodaros ekspertų

Dar viena gaji, bet klaidinga nuomonė – sumani konkurencija priklauso tik nuo kūrybinių idėjų, kurias generuoja patys prekių ženklų atstovai ir rinkodaros ekspertai. Taip, sumaniai konkuruoti tikrai padeda originalios idėjos ir drąsūs rinkodaros sprendimai, paremti nuodugnia rinkos analize. Vis dėlto sumani konkurencija yra sudėtingas ir sudėtinis procesas, apimantis itin daug verslo procesų.

Jeigu pasižiūrėsime į tai būtent iš šios perspektyvos, pamatysime – konkuravimas yra ne tik apie drąsius rinkodaros sprendimus, bet ir detaliai apgalvotą ir, svarbiausia, konkurencijos teisę atitinkančią strategiją. Todėl svarbu matyti bendrą paveikslą ir suprasti, kad laimi ne tik tie, kurie pasisamdo skaitmeninės rinkodaros agentūras, bet tie, kurie kartu geba matyti plačiau – žino savo vertybes, atsakomybes, kas yra Konkurencijos taryba bei teisė.

Kone kiekvienas verslo žingsnis yra paremtas teise, o kiekvienoje jos srityje (finansų, mokesčių, duomenų apsaugos ir kt.) tikrai netrūksta klaidingų įsitikinimų ir augti trukdančių mitų. Konkurencija – ne išimtis. Panašu, kad jei šiandien patyrę įmonių teisės ekspertai buvo svarstytinas įmonės klausimas – į jį sau atsakyti turėtų būti kur kas paprasčiau.

Užs. Nr. 607