
Naujausios
– Papasakokite apie metus, praleistus Plungėje.
– Šiame mieste aš gimiau ir augau iki tol, kol likimas bei noras išmokti chorinio dirigavimo paslapčių nubloškė į Klaipėdą. Plungėje lankiau Senamiesčio mokyklą. Kadangi nuo mažens mėgau muziką ir sceną, su didžiuliu užsidegimu traukdavau ir į kitą – Mykolo Oginskio meno – mokyklą, kur mokiausi skambinti fortepijonu. Vėliau dar pradėjau lankyti gitaros pamokas. Įvaldyti šį instrumentą man padėjo gitaros mokytojas Vidmantas Lūža.
Dirbdamas su manimi jis pastebėjo, kad turiu balsą. Tai gerbiamą mokytoją paskatino suburti muzikinę grupę, kurios soliste tapau aš. Dar V. Lūža nuvedė mane į chorą, nors pagal pasirinktą programą man ši pamoka nepriklausė. Iš arčiau pažinusi chorinio dainavimo virtuvę, sugalvojau, jog noriu išmokti choro dirigavimo. Taip atsidūriau Klaipėdoje.
– Esate būsimoji operos solistė. Kodėl galiausiai pasirinkote būtent šią, o ne dirigentės profesiją?
– Kad diriguoti bei vadovauti kolektyvui – ne visai mano stichija, pajutau dirbdama su moterų ansambliais Darbėnuose (Kretingos r.) ir Vilniuje. Vadovauti man patinka, bet muzikinių kolektyvų vadovai turi būti labai atviri, visada linksmi, suburiantys visus, o aš esu kiek kitokia – santūri, griežtoka. Neturiu pomėgio daug ir atvirai su visais bendrauti ir nuolat šypsotis.
Galutinai apsispręsti padėjo mano vyras, su kuriuo susipažinau jau Vilniuje studijuodama chorvedybą. Su Giedriumi mes susidūrėme tiesiog mieste. Visai ne akademijoje, kaip kiti mano. Tada nežinojau nei kas jis toks, nei ką dirba. Tiesiog tarp mūsų užsimezgė ryšys.
Draugystės pradžioje pradėjau pas jį mokytis dainavimo. Jau po pirmos pamokos jis man pasakė: „Tu turi būti atsisukusi į žiūrovus, o ne nusisukusi.” Šie žodžiai man taip įstrigo, jog panorau kuo daugiau pažinti vokalo meną – kas tai, kokia jo technika, kaip jį įvaldyti. Ir, Giedriaus pastūmėta, perėjau į vokalo specialybę. Mokyti mane ėmėsi nuostabi dėstytoja Asta Krikščiūnaitė.
Tad nors į muziką atėjau pati, konkrečiai į dainavimą mane atvedė vyras. Aš juo pasitikiu – daviau savo ranką ir jis mane veda ten, kur turiu būti.
Operinis dainavimas man yra terpė skleistis kaip nepriklausomai, stipriai asmenybei. Ir man tai labai patinka. Bet giliai širdyje visada išliks ir chorinė muzika. Todėl mane gana dažnai galima sutikti chorų koncertuose.
– Ką šiandien apskritai jums reiškia muzika?
– Dažnai sau užduodu šį klausimą, tačiau tikslaus atsakymo vis nerandu. Sunku pasakyti, kas man išties yra muzika, nes ji tiesiog yra tapusi neatsiejama mano gyvenimo dalimi. Mano veikla susijusi su muzika, mano vyras taip pat tuo gyvena. Muzika mane lydi absoliučiai visur. Tai yra tiesiog manęs dalis.
– Net ir namuose, būdama šalia vyro, nesistengiate nuo jos atitrūkti?
– Toli gražu! Mūsų namai dažnai net primena dainavimo mokyklą, kurioje mokinė esu aš, o mano vyras – mokytojas. Jis mane moko dainavimo įgūdžių, neretai pažeria pastabų. Ir šiaip dažnai kalbamės apie dainavimą, jo techniką. Giedrius yra puikus pedagogas, turintis daug patirties, todėl labai gera klausytis jo patarimų. Nors neretai ir pasiginčiju. Kai moko savas žmogus, visai kitas ryšys. Nėra baimės pasakyti savo nuomonę ar parodyti savo principus. Bet vis tiek po jo pamokų jaučiu, kaip mano balsas pastiprėja, ir būtinai jam už tai padėkoju.
– Buvo metas, kai operą bandyta padaryti šiuolaikiškesnę, galbūt režisūriškesnę. Tačiau tokia opera greitai išsisėmė, žmonės ėmė ilgėtis profesionalumo, gerų balsų. Jūsų akimis, kokia opera turėtų būti – labiau šiuolaikiška ar vis dėlto tradicinė?
– Opera režisūriškai gali būti ir sumoderninta, jei tai daroma skoningai ir atitaikant tematiką. Nesu nei prieš tradicinę, nei prieš modernią operą. Svarbiausia, kad atlikėjai būtų pasikaustę vaidyboje ir gerai įvaldę balso techniką. Manau, tai yra esminis dalykas.
– Ne paslaptis, jog operos solisto karjera reikalauja ilgo ir sunkaus darbo, begalės repeticijų, kelionių, išvykų. Ar esate pasiryžusi tam?
– Visų atlikėjų gyvenimas yra labai aktyvus, su daug išvykų, koncertų šventinėmis dienomis, repeticijų. Bet tai tikrai manęs neatgraso. Prie to buvome pratinami dar nuo mokyklos laikų. Galų gale, patys pasirinkome šį kelią.
– Neseniai ištekėjote. Turbūt netolimoje ateityje – ir vaikelis. Kaip manote, ar pavyktų suderinti motinystę su beprasidedančia operos solistės karjera? O galbūt viską mestumėte ir pasinertumėte į vaiko auginimą?
– Karjeros neatsisakyčiau, bet dėl to vaikas tikrai nenukentėtų. Stengčiausi skirti jam kuo daug laiko ir dėmesio. Man asmeniškai labai gaila, kai dėl įtemptų grafikų muzikantų vaikai daugiausia laiko praleidžia su auklėmis.
– Pakalbėkime apie jūsų šeimą ir gimtąją Plungę. Kaip šiame krašte jaučiasi jūsų sutuoktinis?
– Aš labai didžiuojuosi, jog esu iš Plungės, kuri kasmet vis labiau gražėja, tvarkosi. Plungė yra kompaktiškas miestas, kuriame – žmogui būtiniausios įstaigos, prekybos centrai, laisvalaikiui skirtos erdvės. Gaila tik, kad sugrįžtu čia vis rečiau, nors ne tik man, bet ir vyrui šis kraštas – savas. Mat Giedrius yra kilęs iš Telšių rajone esančio Tučių kaimo.
Svarbiausia turbūt, kad nepamirštame gimtojo krašto. Kaip ir žemaičių kalbos. Kai Giedrius pasileidžia su broliais plepėti gimtąja tarme, mielai prisijungiu ir aš. Tad nors dabar mano gyvenimas sukasi Vilniuje, nuo Žemaitijos nenutolstu.
– Esate gana jaunesnė už savo vyrą. Ar jaučiate metų skirtumą? Ar kreipiate dėmesį į piktus komentarus viešojoje erdvėje?
– Nejaučiu metų skirtumo. Iš pradžių buvo baimė, kaip žmonės reaguos. Bet ilgainiui supratau, kad tai – mano gyvenimas, aš pati esu jo kalvė. Ir jei radau žmogų, su kuriuo mano gyvenimas yra nuostabesnis nei galėjau įsivaizduoti, nejaugi dar turiu kažkam teisintis dėl to? O komentarų net neskaitau, nes iš anksto nusiteikiau piktoms kalboms. Visgi einu į tokią profesiją, kur viešumas – neatsiejamas dalykas, tad teko su tuo susitaikyti.
– Kalbant apie komentarus, teko matyti, jog dažnai esate palyginama su buvusia jūsų vyro žmona – visame pasaulyje žinome operos soliste Asmik Grigorian. Ar jūsų tai nežeidžia?
– Visiškai ne. Nematau, dėl ko įsižeisti. Mano vyro toks skonis, negaliu dėl to pykti. O Asmik – puiki moteris. Ir be abejo – dainavime ji man yra pavyzdys.
– Mes, plungiškiai, puikiai pažinojome jūsų senelį – šviesaus atminimo tautodailininką Liudą Ruginį, iš pradžių gyvenusį ir kūrusį Plungėje, vėliau persikėlusį į Salantus. Ar dažnai pas jį viešėdavote?
– Senelį, jo paties prašymu, mes vadindavome bočiumi. Jis buvo įspūdingas žmogus. Mano gražiausios vasaros prabėgo būtent Salantuose pas bočių ir močiutę.
Didžiausia atrakcija būdavo nueiti kartu su juo į dirbtuves, kur bočius mane mokydavo drožinėti. Todėl į tuometines darbų pamokas eidavau iškelta galva, nes bočiaus dėka buvau labai pasikausčiusi. Skaptuką ir medžio pliauską rankose laikydavau it profesionalė.
Patikdavo ne tik drožinėti, bet ir paprasčiausiai klausytis bočiaus. Jis daug man kalbėdavo apie meną, kaip tai yra svarbu, kokią laisvę menas atveria sielai. Galbūt jis ir padarė didelę įtaką mano sprendimui sieti gyvenimą su muzika. Juk niekam nėra paslaptis, kad ir jis pats mokėjo gerai skambinti pianinu. Pamenu, kai jis grodavo polką, aš su pusbroliu šokdavome aplink stalą.
Jis mokėdavo visus anūkus suburti pas save, nes su juo būdavo labai linksma, gera, patirdavome daug nuotykių, išdaigų. Su juo niekada nebūdavo nuobodu. Beje, po vedybų pasilikau Ruginytės pavardę, nes pats bočius manęs to prašė, kai buvau dar visai mažytė.
– Po vestuvių jūsų vyras feisbuke dalijosi skulptūros nuotrauka. Galima suprasti, jog tai – dovana jaunavedžiams. Ar jūsų senelis ją sukūrė?
– Taip, Angelas darytas mano bočiaus, jį mums padovanojo mano teta Sigita. Jos kartu su močiute nusprendė, kad būtent jis turi būti mūsų namuose ir mus saugoti. Angelas nebuvo kurtas būtent man, bet aš vis tiek esu laiminga turėdama jį šalia savęs.


