„Noriu padėti kitiems mokytojams“

Aušros DIRVONSKIENĖS nuotrauka
Ant geografijos mokytojos ekspertės I. Tamošauskienės stalo – jos parašyta naujoji geografijos vadovėlio „Žemė“ mokytojo knyga
Tokius žodžius ištarė Plungės „Saulės“ gimnazijos mokytoja ekspertė Ingrida Tamošauskienė, rankose laikydama naują geografijos vadovėlio 9-ai klasei „Žemė“ mokytojo knygą. Spalio mėnesį išleista knyga buvo labai laukiama visos Lietuvos geografijos mokytojų bendruomenės. 41-ąjį gimtadienį neseniai paminėjusios I. Tamošauskienės pavardė autorių sąraše įrašyta pirmoji, nes ji ir buvo ta pagrindinė rašytoja, kurios patirtimi ir idėjomis galės naudotis kiti mokytojai.

Knyga – ne vieno žmogaus darbas

Mokytoja ekspertė I. Tamošauskienė džiaugiasi ir didžiuojasi atliktu darbu. Juk tai didelis palengvinimas mokytojams, šiais metais pradėjusiems dirbti pagal atnaujintas ugdymo programas ir naujus vadovėlius. Šioje mokytojo knygoje pateikti 64-ių geografijos pamokų planai, atitinkantys naujųjų programų reikalavimus.

Pedagogė pasakojo, kad šį darbą jai patikėjo Rytas Šalna – geografijos mokytojų asociacijos prezidentas. Kadangi I. Tamošauskienė yra aktyvi asociacijos narė, daug negalvodama sutiko ir per 10 mėnesių (dirbdama ir mokykloje 1,5 etato) padarė reikiamą darbą.

Žinoma, vienas lauke ne karys, todėl jai konsultacijomis padėjo pats R. Šalna bei mokytoja ekspertė Giedrė Motiejuitė iš Joniškio, kuri didesnį dėmesį skyrė knygos skaitmeniniam turiniui. „Juk negali vienas imti ir rašyti, kažkas turi peržiūrėti, recenzuoti. Tikiuosi, kad 10 metų mokytojai naudosis, juk turi praeiti keleri metai, kol ateis įvertinimai. Bet jau dabar džiaugiuosi, kad geografijos mokytojai turi visas priemones mokinių mokymui pagal atnaujintas programas, o kitų dalykų vis dar trūksta – ir vadovėlių, ir metodinės medžiagos“,– laikydama knygą rankose džiaugėsi I. Tamošauskienė.

nuotrauka
„Neapsakomas jausmas, milžiniška patirtis ir begalinis dėkingumas“, – džiaugdamasi dar spaustuvės dažais kvepiančia mokytojo knyga savo feisbuko paskyroje rašė I. Tamošauskienė
 

Kas svarbiausia šiandien

Mokytojo knyga sukurta remiantis temomis iš naujojo vadovėlio „Žemė“, skirto 9 klasei. Kaip teigia mokytoja ekspertė, atnaujintame vadovėlyje pasikeitė 60–70 procentų turinio.

Paklausta, kas šiais metais naujo geografijos mokyme, ji pasakojo, kad dabar svarbiausi yra darniojo vystymosi tikslai: žmonių draugiškumas aplinkai, kurią reikia itin saugoti, pabrėžiama dviračių takų reikšmė, raginama kuo daugiau eiti pėstute. Turinys priartėjo prie šiandienos pasaulio vystymosi aktualijų. Vadovėlyje nebijoma kalbėti apie badaujančius vaikus ir apie milijardus, skiriamus kosmoso tyrimams.

Kalbėti apie vadovėlio temas I. Tamošauskienei lengva, nes yra viską iki mažiausių smulkmenų išnagrinėjusi. Be to, kaip ir savo karjeros pradžioje, taip ir dabar moteris įsitikinusi, kad dirba savo svajonių darbą, kurio niekada neišmainytų į jokį kitą.

Mokiniams patinka toks mokytojos entuziazmas, teigiamai vertina ir naujus geografijos vadovėlius. Juk ši pamoka apima viską nuo žemės iki dangaus, aiškina, kaip atsiranda potvyniai ir atoslūgiai, kas sukelia audras, vėjus, kokią įtaką žmonijai daro tirpstantys ledynai ir t.t.

O kur dar įdomi socialinė tematika: užuojauta, pagarba ir tolerancija žmogui, gyvenančiam kitame pasaulio krašte, kitos odos spalvos, kitos kultūros, religijos. Temos įdomios, tikros kaip gyvenimas, kurį gyvename čia ir dabar.

Mokiniai renkasi geografijos studijas

Dešimtokai jau dabar renkasi laikyti geografijos egzaminą, o mokytoja įsitikinusi, kad jam galima pasiruošti mokantis vien tik per pamoką. „Nors klasės gimnazijoje didelės – net po 30 mokinių, bet jie labai geri. Mokiniai gerai išlaiko geografijos egzaminus ir tai motyvuoja. Sakau jiems: darykime daugiau klasėje, nes namie jums reikės knygas skaityti lietuvių kalbai, kitoms pamokoms ruoštis“, – apie savo darbo metodus kalbėjo I. Tamošauskienė.

Pedagogė pasidžiaugė, kad geografiją studijuoja du buvę jos mokiniai Adomas Gedvilas ir Paulius Brazdeikis, o gimnazistė Darja Štangėj, atvykstanti iš Platelių, mokosi papildomai po pamokų ir sako tikrai būsianti geografijos mokytoja. „Juk prestižine mokytojo profesiją tik mes patys padarysime“ – optimizmu trykšta pašnekovė.

Pedagogė siekia, kad mokiniai mylėtų geografiją. Juk kokią specialybę bepasirinksi, teigia ji, visur pilna geografijos: žemėlapiai, orai, transporto priemonės, aplinkos tarša, emigracija, pabėgėlių tema – viskas aktualu žingeidžiam šių dienų jaunimui.

nuotrauka
Mokytoja sako mylinti savo darbą ir kad nekeistų jo į jokį kitą