Visaip blogai

Jei atsitiktinai sutiktų žmonių paklaustumėm, ar jie pastebėjo, kad maisto produktų kainos nors kažkiek atpigo, gal aštuoni iš dešimties atsakytų šito nepastebėję. Tai atpigo ar ne?

Sakyčiau, jog tam tikras kiekis pirkėjų to nepastebėjo, nes jiems kainos nėra svarbios. Kita dalis pirkėjų, nors ir mato produktų pigimą, nemano, kad turėtų ką nors už tai pagirti. Na, o tie, kurie visad vaikosi mažesnių kainų, supranta, jog tokia „medžioklė“ padeda sutaupyti vieną kitą eurą. Aš pats dažnai būnu tokių tarpe...

Visgi norėčiau pakalbėti apie prekybos tinklus. Visi suprantame, kad jų tikslas yra realizuoti kuo daugiau savo prekių ir gauti kuo didesnį pelną. Tam tarnauja ir akcijų politika. Mano supratimu, šių akcijų tikslas yra pritraukti kuo platesnį ratą pirkėjų ir prekių kiekio realizaciją susieti su žinia, kad tame ar kitame prekybos centre kažkas yra pigu. Ar ši funkcija vykdoma? Sakyčiau, ne.

Štai vienas prekybos centras, kurio net kelios parduotuvės Plungėje, paskelbė, jog kiekvieną pirmadienį nuo 14 valandos visos daržovių ir vaisių kainos mažinamos 50 procentų. Gražus žingsnis, bet... Jau nuo 13 valandos į centrą suvažiuoja stambūs supirkėjai su dideliais vežimais, prisikrauna juos su kaupu ir laukia tos išganingos valandos. Žinau, jog net iš kitų miestų atvažiuoja. Smulkiosioms žuvelėms lieka tik kopūstų lapai, bananų dėželės ir bespalvės paprikos.

Tikiu, jog po kelių valandų tie nuskriaustieji už prekybos centrus šiek tiek mažesnėse parduotuvėse pirks tuos produktus dar didesne kaina nei minėtame prekybos centre buvo prieš nupiginimą. Viskas tiksliai, apgalvotai ir visiškai teisėtai. Tik ar lieka patenkintas tas, kuris norėjo nusipirkti du agurkus ir keturis pomidorus? Aišku, kad ne.

Drįstu galvoti, kad patenkintas neturėtų likti ir prekybos centras, nesuviliojęs daugiau pirkėjų. Netgi pati Valstybė lieka kvailio vietoje. Juk visi šnekės: Lietuvoje niekas nepinga ir dėl to kalta valdžia. Argi ne taip?

Taip yra ir ne tik su maisto produktais. Noras greitai uždirbti užmuša logiką.