
Naujausios
Visi, kas domisi savo vaikais arba dirba su svetimais mokykloje, aiškiai gali suformuluoti, kokį neigiamą poveikį vaikams daro šis mokslo stebuklas: laikysenos ir regos pokyčiai, gyvo bendravimo su bendraamžiais sumažėjimas, laisvalaikio nebuvimas ir tam tikras neigiamas poveikis iš šių šviečiančių langelių. Dabar mokytojai nemažą laiko dalį yra priversti skirti suvaldyti rašinėjančius žinutes, naršančius socialiniuose tinkluose, įrašinėjančius ar filmuojančius draugus ir mokytojus. O ir ne pamokų metu šis „stebuklas“ dažnai tampa patyčių ar net nusikaltimų liudininku.
Tiesa, niekas netrukdo mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse numatyti priemones nuo telefonų sukeliamo neigiamo poveikio: neleisti jų atsinešti ar prasidėjus pamokai juos surinkti ir sudėti į dėžutę ir panašiai. Bet spėkime iš trijų kartų, ar tik neatsiranda tėvelių, o kartais ir mokytojų, kurie šiuose veiksmuose mato vaiko teisių pažeidimą? O mokytojams dažnai tiesiog nesinori būti surinkėjais ir dalytojais.
Tad daugumoje ugdymo įstaigų visi supranta, kad taip būti neturėtų, bet plaukiama pasroviui pasišviečiant telefono žiburėliu. Plaukiama ir laukiama, kol kas nors ministerijoje, Seime ar dar kažkur kažką sugalvos. Tie, kurie su tuo nepajėgūs taikstytis, lieka amžinam konflikte su vaikais, jų tėvais, mokyklos administracija, savimi...
Keisčiausia, kad nei profsąjungos, nei rajonų švietimo skyriai, nei ministerijos to klausimo nekėlė, nors privalėjo ir kelti, ir stumti, ir prastumti. Gerai, kad Seimo narys Justas Džiugelis šių darbų ėmėsi be jokių sentimentų. Tik ar jam pavyks? O jei nepritars vaikučiai, sėdintys ant puodų, ir seimūnai, galvas už laisves guldantys?