
Naujausios
Senas, išmintingas žydų anekdotas ryškiai nubrėžia kelią, kaip mažos smulkmenos atveda prie svarbių dalykų. Šią savaitę paskelbti valstybinio matematikos egzamino rezultatai – 35 proc. abiturientų jo neišlaikė. Jei pridėsime ir tuos, kurie nematė reikalo laikyti, nes tikriausia būtų neišlaikę, gausim net 40. Skandalas. Mokytojai kalti, ministerija ir ministrė taip pat, vaikams ateitis sugadinta, Lietuva ant bedugnės krašto ir t.t., ir panašiai.
Ir iš tikro, kas kaltas, ką daryti? Bet kuris sąžiningas pedagogas-matematikas jau seniai galėjo prognozuoti, kad taip atsitiks. Ir tam priežasčių daugybė. Aš manau, kad viskas dar prasideda pradinėse klasėse. Niekas nepadeda su pradinukais dirbantiems mokytojams, kurie mėgina mokymo procese išlaikyti realų vaizdą, kovoti su „super tėveliais ir mamytėmis“, kurie bet kuria kaina siekia vaiko talento atradimo. Kai kurie mokytojai pasiduoda spaudimui, taip paleisdami akmenuką riedėti pakalnėn. Jei tokie pagalbos šauksmai neišgirstami ir vyresnėse klasėse – viskas. Ministerijos kaltė, kad dešimtokų žinių patikrinimas neatneša jokių pasekmių, o korepetitoriai kartais jau nepajėgūs tų akmenukų sustabdyti...
Dėl vietos stokos čia aptariau tik šį rečiausiai paliečiamą aspektą. Kitiems aptarti reikėtų daugiau vietos arba didesnių autoritetų nei aš. Galiu pasidžiaugti tik tuo, kad svarstoma daugiau reikšmės suteikti dešimtos klasės žinių patikrinimui, kuris atrinktų, kam mokytis gimnazijose, bei įvesti dviejų lygių valstybinį egzaminą.
Tai pradės veikti negreit, bet nestabdomi akmenukai mus užmuš...