
Naujausios
Moteris pasakojo pirmadienio vakarą pasijutusi prastai, tad jau kitą rytą skubėjusi užsirašyti koronaviruso tyrimui. Mat dabar karščiuojantieji be to tyrimo nė į polikliniką nepriimami, pas šeimos gydytoją neregistruojami, tad kitos išeities kaip ir nėra.
„Sistema rodė, kad trečiadienį testui yra laisvos 26 vietos, ketvirtadienį – net 42, tad buvau tikra, jog priims be problemų. Bet prisiregistravusi internetu svetainėje 1808.lt. ir nurodžiusi, jog noriu tirtis Plungės mobiliajame punkte, išvydau, kad ne tik trečiadienį ar ketvirtadienį, bet ir likusiomis šios savaitės dienomis laisvų vietų iš viso nebėra...“
Pamaniusi, kad gal sistema stringa arba ji nemokanti tinkamai ja naudotis, plungiškė suskubo skambinti karštąja koronaviruso linija 1808, bet ir ten išgirdo tą patį – Plungėje šią savaitę visos vietos užimtos, atsiras tik kitą pirmadienį.
„Kokia prasmė registruotis po savaitės, jei greičiausiai jau ir taip būsiu pasveikusi? Ir kam apskritai ta informacinė sistema, kuri klaidina žmones ir yra mažiau tiksli nei kitos savaitės orų prognozės?“ – teiravosi moteris.
Nieko nelaukęs šiuos jos klausimus „Žemaitis“ perdavė Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Ekstremalių situacijų komisijos operacijų centro vadovui Mantui Česnauskui.
Jis išsyk atsakė žinantis Plungės mobiliajame punkte susidariusią situaciją – dėl to esą gauta ir daugiau nusiskundimų, todėl suskubta aiškintis, dėl ko stringa punkto darbas.
Pasak M. Česnausko, prieš kurį laiką, mažėjant sergamumui ir didėjant profilaktinių tyrimų poreikiui, nuspręsta perorganizuoti punkto darbą, skiriant 3,5 valandos profilaktiniams antigenų testams ir paliekant tik pusvalandį PGR testams, kurie daugiau skirti COVID-19 simptomus jaučiantiems asmenims.
„Dabar situacija vėl keičiasi: didėja sergamumas, atsiranda poreikis atlikti daugiau PGR testų, o švietimo ir kiti darbuotojai intensyviai skiepijasi, tad jiems nelieka prievolės profilaktiškai testuotis. Todėl ir susidarė situacija, kad mobiliajame punkte yra laisvų vietų, tačiau jos skirtos profilaktiniam testavimui, o tiems, kuriems reikalingas PGR testas, tenka laukti eilėje.“
M. Česnauskas teigė jau sutaręs su mobiliojo punkto koordinatore, kad būtų mažinamos profilaktinio testavimo apimtys ir skirta daugiau laiko besiregistruojantiems PGR tyrimui. Taip pat esą reaguojant į esamą situaciją didinamos punkto darbo apimtys pridedant antrąją pamainą, tad du kartus per savaitę punktas dirbs ir po pietų, iki 16 valandos.
„Bet kuriuo atveju stebėsime situaciją, sergamumo dinamiką ir bandysime prisitaikyti, nors tai ir labai sudėtinga – poreikiai keičiasi greitai ir reikia suderinti skirtingų testavimo būdų apimtis“, – pabaigoje pridūrė M. Česnauskas.