Naujausios
Registratūrą stengiasi apeiti
„Bet juk aš nežinau, kada man pasidarys blogai. Turiu aukštą kraujospūdį ir jis kartais pakyla taip, jog nebeišeina suvaldyti. Jei paskambini į ligoninę, liepia pirmiausia kreiptis pas savo šeimos gydytoją, o kai nueini ten, registratūroje iškart piktai klausia – kodėl neužsiregistravęs? Bet jeigu aš žinočiau, kad rytoj mirsiu, grabą nusipirkčiau“, – vaizdingai situaciją apibūdino „Inesos“ pacientas.
Sutuoktiniai sakė ruošęsi į redakciją eiti ir apie įžūlias registratores papasakoti jau anksčiau, bet vis neišdrįsdavę. Tačiau po minėto „Žemaičio“ straipsnio sukaupę visą drąsą ir nutarę nebetylėti, jog šioje klinikoje yra problemų ne vien dėl talonėlių pas odontologą.
Pasak jų, šiurkščiai su pagalbos atėjusiais pacientais elgiasi kone visos registratorės. Esą tik registratorė Sirtautienė – išties maloni ir empatiška. Tik, kaip vėliau paaiškėjo, ji jau išėjo užtarnauto poilsio ir „Inesoje“ nebedirba.
Vyriškis pasakojo registratūrą jau net ratu apeinantis – iškart į viršų laiptais kyla pas savo gydytoją Danutę Lubickienę. O sesutė kortelę vėliau atneša. Taip nemalonaus bendravimo su registratūroje dirbančiosiomis išvengiąs ir nervus patausojąs.
O pati gydytoja D. Lubickienė – esą jau visai kas kita. Kad ir kokia būtų užsiėmusi, visada priima, pakonsultuoja. Be to, visas plungiškio ligas per tiek metų žino, todėl ir nenorįs poliklinikos keisti.
„Jai tik padėką galim išsakyti, kad kantrybės turi, kai šitiek pacientų. Aną sykį gal valandą jos kabinete prasėdėjom, nes telefonas netilo – skambutis po skambučio. Gal kokie aštuoni žmonės skambino ir visi su savo bėdom. Bet gydytoja vis tiek rado laiko ir vaistų išrašyti, ir pakonsultuoti, ką gerti, ko geriau nebegerti“, – jai dėkojo plungiškių pora.
„Jūs trukdot atsiliepti“
O registratorėms jie negailėjo karčių žodžių. Pasakojo, kad visai neseniai, prieš dvi savaites, vėl teko į polikliniką vykti. Užsiregistravę nebuvo. Sukilo vyrui kraujospūdis ir jis norėjo su gydytoja pasitarti, bet prisiskambinti nepavyko. Atėjus kortelės į registratūrą, pirmiausia teko išklausyti registratorės priekaištus.
„Pradėjo kažkas skambinti. Tai registratorė ir sako mums: „Jūs dabar atėjot ir man trukdot. Turiu ieškoti kortelės, negaliu žmogui atsiliepti.“ Jos pavardės nežinom – tokia jauna, šviesi, pailgu veidu. Galiausiai kortelę surado, bet jau tokia nepatenkinta, tokia pikta buvo... Bet ar mes kalti, kad sergam? Jei nespėja, juk turėtų su vadovais kalbėtis, kažką keisti, o ne ant pacientų išsilieti“, – savo nuomonę dėstė sutuoktiniai.
Jie prisiminė sykį priekaištų registratūroje sulaukę ir dėl to, kam vėlai pas gydytoją atėjo, nes jau buvo vakaras, o kitą sykį – kad apskritai per dažnai vaikšto, esą gydytoja uždraudusi taip dažnai ateiti...
„Apie tai pačiai Lubickienei papasakojom, sakom, ar mes negalim susirgę ateiti, ar uždraudusi dažnai vaikščioti? Ji labai nustebo tą išgirdusi, sakė, jog nieko panašaus nekalbėjo“, – pasakojo moteris.
Plungiškiai sakė atėję į redakciją pasipasakoti, nes tikisi pokyčių: gal su registratūroje pacientus priimančiomis moterimis bus pasikalbėta, paaiškinta, kad pagarbiau su žmonėmis elgtųsi, kad būtų bent kiek malonesnės.
Aptarnauja pagal nuotaiką?
Panašių atsiliepimų apie „Inesos“ registratores netrūksta. Po „Žemaičio“ straipsniu „Talonėlis pas dantistą – tik penktadienį, tik iš ryto ir tik atvykus į polikliniką“, pasidalintu feisbuko paskyroje, taip pat netrūko kritikos šioje šeimos klinikoje dirbančioms registratūros darbuotojoms.
„Apie „Inesos“ registratūrą tiesiog trūksta žodžių, apie dauguma tų ponių, ten sėdinčių, tiesiog nėra nė ką kalbėti. Galvoju keisti polikliniką, nes ta visa betvarkė jau baigia nusibosti“, – rašė Simona.
„Registratūroj užvis ta vyresnė su nervais. Paklaust negali, atsiviepusi, gyvenimu nepatenkinta“, – pritarė Edita.
„Taip taip, ta geriausia, ypač kai skambini telefonu, nors šiaip jos ten visos ne daug kuom skiriasi ir, manau, nelabai supranta, kur dirba, žmogiškumo nulis ten pas visas“, – tęsė diskusija Simona.
O Kristina pridūrė, jog „registratūroje ponios tai pagal nuotaiką, visais laikais siaubas!!!“
Tad akivaizdu, jog su registratorių nemandagumu susidūrė ir daugiau šios klinikos pacientų. Juo labiau kad minėtame straipsnyje apie registratorių elgesį nebuvo net užsiminta, šią problemą skaitytojai iškėlė patys. Be to, tai ne pirmas kreipimasis į redakciją dėl „Inesos“ registratūros darbuotojų. „Žemaitis“ apie kai kurių jų nepagarbų elgesį yra rašęs ir anksčiau. Bet klinikos atstovas tąsyk pavaldines gynė – esą nemandagus buvo pats pacientas.
„Aš labai abejoju“
Ir dabar visi šie priekaištai, išsakyti registratorėms per žurnalistus ar parašyti feisbuke, „Inesos“ vadybininkui Vytautui Klišoniui – kaip vanduo nuo žąsies.
Nors negalima sakyti, kad jis nenori išsiaiškinti situacijos. Priešingai – visada prašo pasakyti tikslią datą ir laiką, kada besiskundžiantys pacientai lankėsi, jog būtų galima atsukti vaizdo kamerų registratūroje įrašus, pamatyti ir pasiklausyti pokalbių. Bet jeigu tikslumo nėra – V. Klišonis į kalbas nesileidžia. Esą didelė dalis registratorėms skirtų skundų, pasigilinus į situaciją, pasirodo iš piršto laužti, netgi priešingai – paaiškėja, kad tai pacientai jas dėl kažko užsipuolė.
„Ir tokie būna didžioji dauguma skundų. Registratūroje būna paklausiama, kas nutiko, ir visi pradeda ant registratorių pykti. Ar tai normalu? Kodėl žmonės užsipuola registratores, jei jos tik dirba savo darbą?“ – klausimus kėlė V. Klišonis.
Ir šiuo atveju jis nenorėjo tikėti, jog registratūros darbuotojos būtų galėjusios pacientams priekaištauti, kodėl šie per dažnai čia vaikšto ar kodėl ne laiku, neprisiregistravę atėję.
„Labai abejoju, kad mūsų registratūroje taip klausia“, – savo laikėsi klinikos vadybininkas.
Pasikalbėti nežadėjo
Net išgirdęs, kad į redakciją atėję plungiškiai kalbėjo ne apie kažkada vieną sykį nutikusį atvejį, o aiškiai pasakė, kad su registratorių šiurkščiu elgesiu susiduria nuolat, metai po metų, vizitas po vizito, V. Klišonis tokių kalbų klausytis nenorėjo – esą dėkit faktus ant stalo, o tada ir žiūrėsim.
Bet gal po žurnalistų skambučio visgi bus su darbuotojomis pasikalbėta? „Kad nelabai turiu kuo tai pagrįsti“, – atkirto vadybininkas, leisdamas suprasti, kad pokalbio greičiausiai nebus.
Esą su kolektyvu, kaip pagerinti darbą, ką galima keisti, kad dirbti būtų patogiau, greičiau, perkalbama nuolat. Aptariamos ir kai kurios konkrečios situacijos. O šįsyk – trūksta konkretumo.
Tokia V. Klišonio pozicija stebina. Žinoma, bet kurie darbuotojai džiaugtųsi, turėdami tokį mūru už juos stojantį vadovą, tik ar dėl to nenukenčia pacientų interesai? Ar jie nesvarbūs?
Senas posakis byloja, kad nėra ugnies be dūmų, tad apmaudu, kad V. Klišonis pacientų atsiliepimus lengva ranka nubraukia, aklai pasitikėdamas registratūros darbuotojomis. O „Inesos“ pacientams belieka patarti įsiminti tikslią datą ir laiką, kada buvo nemaloniai ar įžūliai aptarnauti registratūroje. Tada su vadybininku būtų galima bent jau padiskutuoti, nes dabar visi žmonių nusiskundimai – kaip į sieną...