Radviliškį garsina ir „juodosios dėmės“

Radviliškį garsina ir „juodosios dėmės“

Radviliškį garsina ir „juodosios dėmės“

Iš keturių Šiaulių regione esančių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, net dvi yra Radviliškio rajono ribose. Autoįvykiais garsėja magistralinio kelio Panevėžys-Šiauliai Radviliškio miesto ribose esančios sankryžos. Avaringas yra ir kelio ruožas ties Pavartyčiais. Kokių priemonių imamasi, vaduojantis nelaimingų vietų etikečių?

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

Nesaugios vietos – sankryžos

Nors miesto ribose automobilių greitis yra ribojamas, prie magistralinio kelio esančiose Radviliškio sankryžose, net ir valdomose šviesoforų, eismo įvykių netrūksta.

Radviliškio rajono policijos komisariato duomenimis, Šiaulių–A. Povyliaus–Vytauto gatvių sankryžoje užpernai įvyko trys įskaitinės avarijos, kurių metu vienas pėstysis žuvo ir penki žmonės buvo sužeisti, pernai per tris įskaitines avarijas čia buvo sužeisti trys žmonės, šiemet per tris įskaitinius eismo įvykius sužaloti keturi žmonės.

V. Landsbergio-Žemkalnio ir Gedimino gatvių sankryžoje užpernai įskaitinių įvykių neužregistruota, pernai – užregistruoti keturi įskaitiniai įvykiai, kuriuose sužeisti penki žmonės, šiemet – vienas ir jo metu buvo sužeistas vienas žmogus.

Pasak rajono Policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos grupės vyresniojo specialisto Rolando Baravyko, be šių eismo įvykių, šiose sankryžose būta ir techninių avarijų, kuriose žmonės nenukentėjo. Tokiais atvejais gana dažnai vairuotojai patys pildo eismo įvykio deklaracijas ir į policiją nesikreipia.

Šiaulių–A. Povyliaus–Vytauto gatvių sankryžoje žmogus žuvo pėsčiųjų perėjoje. Neseniai Žalgirio gatvės pėsčiųjų perėja ėjusią merginą taip pat partrenkė ir sunkiai sužalojo automobilis. Policijos pareigūnai pastebi: pėsčiųjų perėjos vis dažniau tampa skaudžių eismo įvykių vietomis.

Tvarkomos nesaugios vietos

Pasak VĮ „Šiaulių regiono keliai“ Radviliškio kelių tarnybos vadovo Kęstučio Urbelio, viena iš priemonių, padedanti sutelkti vairuotojų dėmesį į pėsčiųjų perėjas ir gerinti eismo saugumą, yra specialus jų ženklinimas.

Toks ženklinimas neseniai buvo atliekamas ir daugelyje Radviliškio miesto ribose, magistraliniame kelyje Panevėžys–Šiauliai, esančių pėsčiųjų perėjų. Jose, Automobilių kelių direkcijos užsakymu, buvo tiesiamos raudonos spalvos juostos, padengtos pašiurkštinta antipraslydimine danga.

K. Urbelio teigimu, dėl didesnio saugumo buvo panaikinta viena pėsčiųjų perėja Šiaulių–A. Povyliaus ir Vytauto gatvių sankryžoje, kitapus Darbo biržos. Būtent šioje perėjoje buvo mirtinai sužalotas pėstysis.

Šioje sankryžoje, važiuojant nuo Šiaulių pusės ir sukant į kairę, buvo blogas matomumas, todėl čia, anot K. Urbelio, buvo pakoreguoti atitvarai, sutvarkyta eismo saugumo salelė.

Kad priversti vairuotojus pristabdyti automobilius ties Karčemų kaimu, buvo įrengtas vadinamasis kalnelis. Anot K. Urbelio, kitais metais planuojama pertvarkyti sankryžą ties Šeduva, toje vietoje, kur Panevėžio gatvė išeina į magistralinį kelią. Žadama rekonstruoti ir Aukštelkų sankryžą ir padaryti ją suprantamesnę eismo dalyviams.

Teikia pasiūlymus kelininkams

Rajono Savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkės Eglės Ivanauskytės teigimu, jų komisijos nariai taip pat teikia pasiūlymų eismo saugumo gerinimui.

Pavyzdžiui, Linkaičiuose „Šiaulių regiono keliams“ pasiūlyta įrengti pėsčiųjų perėją, kadangi ten mokyklinio autobuso laukiantys vaikai nesaugiai turi pereiti kelią iki autobusų sustojimo aikštelės. Norėta ten įrengti ir apšvietimą, tačiau esą yra techninių problemų. Šioje kelio vietoje taip pat yra žuvęs žmogus.

Pasak E. Ivanauskytės, gana dažnai įvairių prašymų ir pasiūlymų komisijai pateikia gyventojai. Atsiliepdama į Baltosios kaimo gyventojų prašymą, komisija kreipėsi į atitikamas institucijas, kad būtų apribotas greitis kaimo ribose, nes čia nebuvo kaimo teritoriją žyminčių ženklų.

Siūlyta įrengti iškiliąją perėją Pakiršinyje, kad vaikams būtų saugiau pereiti gatvę nuo Amatų centro link gyvenamųjų namų.

„Sutarėme, kad mes sutvarkysime šaligatvį ir apšvietimą, o kelininkai įrengs iškiliąją perėją. Tokią pat perėją prašėme įrengti ir Kutiškių kaime, ties čia veikiančiu daugiafunkciu centru“, – vardijo E. Ivanauskytė.

Tereikia laikytis Kelių eismo taisyklių

Kelių policijos grupės vyresniojo specialisto R. Baravyko teigimu, ne visos pėsčiųjų perėjos yra saugios, ne visi vairuotojai – drausmingi ir dėmesingi.

„Nekalbu apie išmaniai įrengtas pėsčiųjų perėjas, bet kai kurios iš jų išties yra nesaugios. Prieš kelerius metus buvo vajus įrengti kuo daugiau perėjų pėstiesiems. Dabar pradėjo ryškėti, kad būtent jose mes turim daugiausia sužeistų ir žuvusių žmonių. Pažiūrėkim, kas pastaruoju metu darosi Vilniuje, Panevėžyje, o ir pas mus yra skaudžių atvejų. Atrodo, perėja turėtų būtų saugiausia vieta, bet taip nėra. Tad jei nėra sąlygų ją tinkamai įrengti, geriau nerenkim arba panaikinkim. Tada ir pėstysis bus priverstas labiau saugotis, ir vairuotojui bus mažesnė atsakomybė, nes būna atvejų, kai neapšviestoje perėjoje įžiūrėti be atšvaitų einantį žmogų būna labai sudėtinga“, – sakė R. Baravykas.

Kelių policijos specialistas įsitikinęs: visi būtume gerokai saugesni, jei gerbtume vieni kitus: pėstieji segėtų atšvaitus, dviratininkai vilkėtų liemenes, vairuotojai būtų dėmesingi, neviršytų greičio, nevartotų alkoholio, segėtų saugos diržus, žodžiu, laikytųsi Kelių eismo taisyklių. Ir tam nereikia jokių investicijų.

Autorės nuotr.

PRIEŽASTYS: Avarijų priežasčių būna visokių – slidus kelias, viršytas greitis, neblaivūs, nedėmesingi vairuotojai ar neatsargūs pėstieji.

JUOSTOS: Kelio šalia pėsčiųjų perėjų žymėjimas raudonos spalvos juostomis, padengtomis mažiau slystančia danga, – irgi viena iš priemonių eismo sugumui gerinti.