Naujausios
Pelnė prizines vietas
Respublikiniam „Sidabro vainikėlio“ konkursui trylikametę Rūtą, savo talentą lavinančią Platelių meno mokykloje, paruošė mokytoja Lina Ruginienė. Antrą kartą konkursinėje parodoje dalyvavusi plateliškė kūrėja pristatė keramikos darbus, padėjusius renginyje jai pelnyti trečiąją vietą. Į parodą atvežusi nepaprasto grožio kruopščiai išdailintus deives ir angelus, jaunoji keramikė varžėsi 5–8-ų klasių kategorijoje.
Trečiosios vietos laimėtojo vardu pasipuošė „Sidabro vainikėlio“ naujokas Paulius Brazdeikis. Plungės „Saulės“ gimnazijos bei puikiai visiems žinomo tautodailininko Viktoro Raibužio mokinys kelią į konkursinės parodos finalą prasiskynė su meistriškai padarytomis Užgavėnių kaukėmis bei medžio skulptūrėlėmis. Aštuoniolikmetis drožėjas, kuris lanko neformaliojo vaikų švietimo programos „Meninė medžio drožyba“ užsiėmimus, vedamus V. Raibužio, varžėsi vyresniųjų – 9–12 klasių – kategorijoje.
Kitas V. Raibužio mokinys – devyniolikmetis P. Mikšta – toje pačioje vyresniųjų kategorijoje užėmė antrąją vietą. Vaikinui įvertinimą pelnė iki smulkmenų išdailinta prakartėlė ir skulptūrėlės, kurių plungiškis pateikė visą dešimtį. Paulius, kaip ir Rūta, šiame konkurse dalyvavo ne pirmą kartą. Ir prizininku tapo ne pirmą sykį.
Tiesa, V. Raibužio mokiniai Zyplių dvare vykusiose iškilmėse nedalyvavo – tuo metu vaikinai laikė valstybinį lietuvių kalbos brandos egzaminą.
Parodoje – pusantro šimto darbų
Per visas aštuonias devintus metus gyvuojančio „Sidabro vainikėlio“ regionines parodas šiais metais visuomenei prisistatė per 300 jaunųjų meistrų. Tačiau tik 38-iems iš jų pavyko laimėti kelialapius į baigiamąjį konkurso etapą, kurio metu jaunųjų talentų darbai laikinai įsikūrė Zyplių dvare. Garbė čia eksponuoti savo kūrybos vaisius teko tiems, kuriems ankstesnių „Sidabro vainikėlio“ etapų metu iš bendraamžių pavyko išsiskirti kūrybiškumu, kruopštumu bei meistrystės įgūdžiais.
Geriausiųjų darbai dvare puikavosi visą mėnesį. Čia užsukusieji galėjo išvysti net pusantro šimto liaudies dailės papročius bei jų interpretacijas atspindinčių jaunųjų autorių kūrinių. Dažnas, stabtelėjęs prie Vilniaus krašto verbų, šiaudinių sodų, margučių, Užgavėnių kaukių, iš vytelių pintų, siuvinėtų tekstilės kūrinių, delmonų, juostų, Mažosios Lietuvos tautinio drabužio ir ypač gausiai pristatytų keramikos dirbinių – indų, skulptūrų, švilpynių, – kone aiktelėjo ir dar ilgai aptarinėjo nepaprastą jaunųjų autorių talentą.
Žinoma, atidžiausiai mokinių darbus tyrinėjo vertinimo komisija. Zyplių dvare vykusiame baigiamajame „Sidabro vainikėlis“ ture jaunųjų autorių darbus pagal jų meninę vertę, meistriškumą, kūrinio sąsajas su liaudies dailės, etninės kultūros tradicijomis vertino patyrę muziejininkai, dailėtyrininkai ir etnografai.
Jų darbas – itin atsakingas, mat iš gausos dalyvių reikia išrinkti tik tris, vertus geriausiojo vardo. Būtent tas trejetas ir pasipuošia simboliniais sidabro vainikėliais.
Ne laimėjimai svarbiausi
Tačiau ne laimėjimai yra svarbiausi Lietuvos nacionalinio kultūros centro rengiamoje konkursinėje parodoje. Kaip sako jos organizatoriai, svarbiausia jaunuosius kūrėjus paskatinti tobulinti meninius gebėjimus, dailiųjų amatų įgūdžius, o visa tai pasitelkus – pristatyti savo krašto savitumą, išskirtinumą atspindinčius kūrinius, taip prisidedant prie tradicinės kultūros puoselėjimo.
Taip pat svarbu jaunąją kartą supažindinti su liaudies dailės paveldu, suteikti progą vaikams ir jaunimui patiems prisiliesti prie medžiagos bei įrankių ir pasitelkus vaizduotę kurti savo vaizdinės bei taikomosios liaudies dailės kūrinius.
„Sidabro vainikėlio“ rengėjai džiaugiasi, kad norinčiųjų pasitelkus vaizduotę kurti savo vaizdinės bei taikomosios liaudies dailės kūrinius netrūksta – kasmet į konkursą užsiregistruoja ne vienas šimtas vaikų ir jaunimo.
Per beveik dešimtmetį konkurso gyvavimo savo talentą atskleidęs ne vienas jaunasis kūrėjas vėliau, jau suaugęs, savo kūrybą pristatė ir konkurse „Aukso vainikas“. Tai parodo, kad laikas ir dėmesys, skirtas mokiniams, nenueina veltui, kad įskiepyta meilė liaudies menui pasilieka kuriančiojo rankose ir išsaugo gyvybingas liaudies dailės tradicijas.