
Naujausios

Kaip sakė vienas iš minėtosios įmonės atstovų, jų siūloma programa Savivaldybės administracijai leistų vienoje vietoje matyti informaciją apie mokėjimus bei įsiskolinimus, gyventojų skundus bei paklausimus dėl komunalinių paslaugų, pranešimus apie gedimus ir panašiai.
Be to, ši naujovė leistų gyventojams sutaupyti laiko, nes mokėjimai už vandenį bei nuotekas, šilumą ir „Plungės būsto“ paslaugas būtų pateikiami vienoje sąskaitoje. Bet svarbiausia turbūt yra tai, kad tokiu būdu būtų taupomos Plungės šilumos tinklų, „Plungės vandenų“ ir „Plungės būsto“ administravimo išlaidos, kadangi abonentinė tarnyba liktų tik vienoje iš šių įmonių. Jai būtų pavesta surinkti visus mokėjimus ir paskirstyti likusioms įmonėms.
Jau net žinoma, kad šią naująją programą administruos „Plungės būstas“. Panašu, kad šios Savivaldybės įmonės vadovas Audrius Šapalas pats ir pakvietė „Informatikos ir ryšių technologijų centro“ atstovus į Plungę. Komiteto nariams pradėjus žerti klausimus apie šią naujovę, A. Šapalas siūlė nekelti audros stiklinėje. „Nieko nedaryti būtų lengviausia, bet ieškokime būdų, kaip padaryti“, – ragino jis.
Priminsime, kad dar ne taip seniai į viešumą iškilo šios įmonės reputacijos nepuošiantis faktas, jog praėjusiais metais kelis mėnesius daugiabučių gyventojus ji buvo apmokestinusi neteisėtai per dideliu mokesčio už bendrųjų patalpų administravimą tarifu. Į viešumą ši žinia iškilo tik šį pavasarį, plungiškiams pradėjus viešai tuo piktintis. Tiesa, iki šiol „Plungės būstas“ permokų žmonėms negrąžino. Prisidengiama tuo, jog tebeatliekamas įmonės vidaus auditas.
Jei ši įmonė ir ateity taip administruos ne tik jai, bet ir dar dviem įmonėms priklausančius mokesčius, ar žadama diegti naujovė nepridarys daugiau bėdos, nei atneš naudos? Gaila, bet per komiteto posėdį nė vienam iš dalyvavusiųjų toks klausimas nekilo. Nuo komentarų susilaikė ir Savivaldybės administracijos direktorius Mindaugas Kaunas, „Žemaičio“ paklaustas, ar „Plungės būsto“ gebėjimai administruoti mokesčius jam nekelia abejonių.
Plungės šilumos tinklų vadovas Arūnas Tamošauskas ragino atidžiai išstudijuoti siūlomą prekę, prieš perkant ją. Jis sakė sutinkantis, jog reikia neatsilikti nuo naujovių, bet pridūrė, kad siūloma programa dar nėra plačiai diegiama Lietuvoje, tad Plungės rajonas būtų vienas iš pionierių. Reaguodami į šią pastabą, programos kūrėjai kalbėjo, kad ja jau naudojasi Elektrėnų, Jonavos, Širvintų, Kelmės rajonų gyventojai.
Daug klausimų „Informatikos ir ryšių technologijų centro“ atstovams turėjo komiteto narys Tomas Raudys. Jam rūpėjo sužinoti, kas bus tuo atveju, jei gyventojas „Plungės būstui“ perves ne visą priskaičiuotą sumą? Kaip tada bus sprendžiama, kokia dalis kiekvienai iš trijų įmonių priklauso? Politikas teiravosi ir to, kuri iš minėtų trijų įmonių bus atsakinga už skolų administravimą? Negi tas pats „Plungės būstas“ turės rūpintis, kaip iš gyventojų ir įmonių išieškoti skolas už šilumą ar vandenį ir nuotekas?
Programos kūrėjai sakė nesantys kompetentingi atsakyti į šiuos klausimus, bet jei bus nuspręsta domėtis siūloma programa plačiau, jie atsiųsiantys į Plungę savo kolegas, kurie ir išaiškins visus niuansus.
Posėdžio metu kalbėta ir apie piniginę šios siūlomos naujovės išraišką. „Informatikos ir ryšių technologijų centro“ atstovai minėjo, kad šios programos diegimas kainuotų iki 60 tūkst. eurų. Tiesa, prieš tai ši įmonė turėtų sudalyvauti Savivaldybės paskelbtame konkurse ir pasivaržyti su kitomis įmonėmis, siūlančiomis analogiškas programas, jei tik tokių atsirastų.
Gera žinia ta, kad Savivaldybei iš savo biudžeto tektų padengti tik 15 proc. šios sumos (apie 8,9 tūkst. eurų), mat yra galimybė šiam sumanymui įgyvendinti gauti Europos Sąjungos paramą.
Ilgokai diskutavę, komiteto nariai pritarė, jog reikia bandyti gauti paramą ir įsigyti minėtąją programą. O kodėl į vieningą sistemą neketinama įtraukti mokėjimų už šiukšles, elektrą ir dujas? Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus M. Kauno, sujungti visus mokesčius yra technologiškai sunkiau, tad ir kainuotų brangiau. Bet neatmetama galimybė, jog ateity ir tai bus padaryta.