
Naujausios
„Čia tikra nesąmonė... Ką, ar visai išnaglėjo?! Sako, eikit į stotelę prie ligoninės. Bet kad aš tuo autobusu į LIDL-ą važiuodavau. Jei nueisiu iki stotelės, kokia man prasmė bevažiuoti? – piktinosi skambinęs vyras. – Vieną sykį laukiau prie „Stogų mozaikos“, tai autobusas pralėkė pro šalį. Taip ir likau stovėti nesupratęs...“
Tiesa, esą praėjusį šeštadienį vienas autobuso vairuotojas paimti iš Varkalių į Plungę išsiruošusio keleivio visgi sustojęs.
„Bet jau tokią „liarmą“ pakėlė – „Aš prie kiekvienos trobos nestosiu!“
Žmogus pasakojo skambinęs ir į Plungės autobusų parką, ir į Savivaldybę, bet taip ir likęs neišgirstas. Esą Autobusų parkas „stumia“ ant Savivaldybės, o ši kritiką kreipia atgal.
Nors atrodytų logiška, jog autobusas stoja tik tam skirtuose sustojimuose, tačiau varkališkio pyktis ir keliami klausimai suprantami – jeigu sustoti galėjo vienas, kodėl negali ir kitas? Negi tai priklauso tik nuo vairuotojo geranoriškumo?
Varkališkio priekaištus perdavėme laikinąjam Plungės autobusų parko direktoriui Modestui Čeponkui.
„Stotelių Plungės autobusų parkas neįrenginėja. Jos pagal kelių techninį reglamentą yra kelių savininko – jis gali įrengti. O mums keliai nepriklauso. Esam tik vežėjai ir stojame ten, kur įrengtos stotelės. Nesam maršrutinis taksi, kad stotume visur, kur žmogus paprašė“, – aiškino direktorius.
Tačiau ir M. Čeponkus buvo girdėjęs, jog anksčiau maršrutu Varkaliai–Truikiai važiavęs „Translamos“ autobusas „stodavo visur, kur patikdavo“, tačiau esą taip neturėtų ir negalėtų būti.
Bet kodėl stodavo?
„Negaliu atsakyti. Gal kai pinigus už bilietėlius imdavo, norėdavo daugiau surinkti. O dabar nuo vasaros vežimas yra nemokamas“, – dėstė direktorius.
Anot jo, ir sustoti bet kur šalikelėje negalima. Kitur to net neleidžia kelių eismo taisyklės. Be to, esą iš kur vairuotojui žinoti, ką tas žmogus prie kelio veikia – negi turi visus pažinoti ir žinot, kas kur važiuoja?!
Ir dar kartą pabrėžė: „Yra maršrutas ir yra grafikas, o mes važiuojam nustatytu tvarkaraščiu. Tam tvarkarašty kuo puikiausiai surašyti sustojimai. Ten ir sustojam.“
O kad žodžiai būtų tvirtesni, direktorius atsiuntė Kelių transporto kodeksą, kuriame rašoma, jog keleiviams aptarnauti skirtų stotelių miestuose, gyvenvietėse ir keliuose įrengimą ir priežiūrą reguliuoja Susisiekimo ministerijos patvirtintos Keleivių ir bagažo vežimo taisyklės.
Pridėjo ir pastarąsias. Jos aiškiai apibrėžia, kad „keleiviai įlaipinami ir išlaipinami autobusų stotyse ir stotelėse, numatytose eismo tvarkaraščiuose. Sustoti šiose autobusų stotyse ir stotelėse yra būtina.“
Taigi išeitų, kad autobusų vairuotojai, nestojantys pakelėse, jokios tvarkos ar taisyklių nepažeidžia, tad ir prikišti jiems nieko negali. Iki stotelės paėjėti nenorintys gyventojai gali kliautis nebent vairuotojų geraširdiškumu, deja, atrodo, ne visi tą širdį skuba parodyti.