
Naujausios
M. Grumblys tikino, kad į jį kreipėsi vienas plungiškis, prašęs Saugaus eismo organizavimo komisijos posėdyje pasvarstyti galimybę prie šio žiedo iš visų pusių pastatyti po STOP ženklą, kuris įpareigotų vairuotojus sustoti ir saugiai įvažiuoti į sankryžą. Toks prašymas motyvuotas tuo, kad dabar dauguma vairuotojų, ypač tie, kurie atvažiuoja Rietavo gatve nuo senosios degalinės, į žiedą įlekia nė nepristabdę.
„Važiuoja kaip anksčiau, kai Rietavo gatvė buvo pagrindinė. Tokie vairuotojai kelia pavojų kitiems, į žiedą norintiems įvažiuoti iš Laisvės gatvės. Čia tik laiko klausimas, kada nutiks skaudi nelaimė“, – situaciją dėstė M. Grumblys.
Kad toje sankryžoje ši bėda egzistuoja, sutiko ir Plungės rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus tyrėjas Vidas Kurmis. Bet jis paaiškino, jog STOP ženklai prie žiedinių sankryžų nestatomi.
Tada M. Grumblys kaip alternatyvą pasiūlė įrengti greitį mažinančius kalnelius. Pareigūnas nebuvo linkęs tam prieštarauti, bet, jo manymu, tai – perteklinė priemonė, nes pati žiedinė sankryža įrengta dėl saugumo – kad vairuotojai prieš ją sumažintų greitį.
V. Kurmio teigimu, problema – ne vairuojančiųjų įpročiai, o per mažas žiedas, į kurį sunku įvažiuoti. Sudėtinga ir išvažiuoti, nes sunku suspėti įjungti posūkio signalą. Apie didesnių gabaritų transporto priemonių eismą – išvis atskira kalba. Jos paprasčiausiai netelpa žiede. Sunkvežimių ir autobusų vairuotoja nė nebando laviruoti žiedu, o mauna tiesiai per jį.
Į diskusiją įsikišęs laikinasis Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika pareiškė, kad žiedinės sankryžos projektą rengė savo darbą išmanantys specialistai. Tą patį kalbėjo ir komisijos narys Algirdas Pečiulis, sakęs, jog pastarieji pagalbon pasitelkė saugaus eismo subtilybes išmanančius darbuotojus. Tad projektas buvo parengtas įvertinus eismo mūsų miesto gatvėse intensyvumą.
Vėliau A. Liutika netiesiogiai pripažino, jog kažkas galbūt buvo pražiūrėta, nes žiedas – išties mažas, bet, laikydamasis savo, dėstė, kad mašinos toje sankryžoje tikrai išsitenka, tik reikia važiuoti atitinkamu greičiu.
Jam prieštaravo komisijos nariai, aiškinę, kad ta žiedinė sankryža neatlieka savo paskirties, kad ja neretai važiuojama tiesiai, kaip per paprastą sankryžą. „Ar tie jūsų įvardijami specialistai manė, kad Plungė – kaimas, tad pakaks tokio žiedo? Jis yra tapęs pajuokų objektu! Negi nebuvo galima įrengti normalaus žiedo? Juolab kad vietos ten buvo pakankamai“, – vienas per kitą ginčijosi posėdžiavusieji.
V. Kurmio teigimu, mūsų mieste apskritai su gatvių projektavimu vyksta nesąmoningi dalykai. „Susisiaurinkime jas tiek, kad po Plungę begalėsime važinėti tik arkliniais vežimais, – piktinosi tyrėjas. – Aš apskritai nesuprantu, kur buvo išėjęs pasivaikščioti sveikas protas, kai buvo projektuojamas tokio diametro žiedas...“
Jam antrino ir komisijos pirmininkas Robertas Endrikas, užsiminęs apie galimybę šią sankryžą perprojektuoti, nes greitį mažinantys kalneliai, jo nuomone, – joks išsigelbėjimas. Jie tik pridarys papildomų rūpesčių, mat kels triukšmą ir trukdys aplinkui gyvenantiems žmonėms naktį ramiai miegoti.
Kad kažkas keisis žiedinėje sankryžoje Laisvės ir Rietavo gatvių susikirtime, mažai tikėtina. Juolab kad eismo įvykių kol kas ten nėra užfiksuota. Lieka tikėtis, kad protingiau bus pasielgta su žiedine sankryža, planuojama įrengti Telšių bei Laisvės gatvių susikirtime – gal į pastabas bus sureaguota anksčiau, nei bus baigti visi darbai.
FOTO AUTORIUS Gintarės KARMONIENĖS nuotrauka
G2001-321
FOTO APRASAS Nuo buvusios degalinės Rietavo gatve atvažiuojančios kai kurios mašinos per šią žiedinę sankryžą lekia nė nestabtelėdamos