„Ryto“ pagrindinė mokykla – viena stipriausių Lietuvoje

„Ry­to“ pa­grin­dinės mo­kyk­los nuo­trau­ka
Plungės „Ry­to“ pa­grin­dinės mo­kyk­los per­nykš­čiai de­šim­tokų ži­nių pa­tik­ri­ni­mo re­zul­ta­tai iškėlė mo­kyklą į stip­riau­siųjų gre­tas
Trečiadienį pristatyti kasmetiniai Lietuvos ugdymo įstaigų reitingai itin nudžiugino Plungės „Ryto“ pagrindinės mokyklos bendruomenę. Ketvirtą kartą sudarytame pagrindinių mokyklų vertinime ši įstaiga tituluota stipriausia pagrindine mokykla tarp tų, kuriose mokosi daugiau nei 21 dešimtokas.

Žurnalas „Reitingai“ pagrindinių mokyklų vertinimą atlikto remdamasis dešimtokų laikomais pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatais. Iš viso Lietuvoje yra 250 pagrindinių mokyklų. Jos vertintos skirtingose grupėse pagal mokinių skaičių. „Ryto“ pagrindinė mokykla stipriausia tapo tarp savo kategorijos įstaigų – mokyklų, kuriose mokosi daugiau nei 21 dešimtokas.

Kaip „Žemaičiui“ sakė „Ryto“ pagrindinės mokyklos direktorius Stanislovas Ivanauskas, geri pasiekimų rezultatai priklauso nuo mokinių kontingento, jų gabumų.

Tiesa, direktorius įsitikinęs, jog prie to ne ką mažiau prisideda ir mokytojai, kurie neįdomius dalykus sugeba paversti įdomiais, motyvuoja moksleivius, atrasdami šiuolaikiškų ugdymo būdų.

Taip pat, S. Ivanausko nuomone, itin pasitarnavo prieš 4–5 metus iš gimnazijų perimta praktika klases išskaidyti pagal mokinių sugebėjimus. „Devintokų ir dešimtokų klases skirstome į mobilias grupes pagal mokinių pajėgumą. Šis metodas labai pasiteisino“, – kalbėjo direktorius ir sakė, kad jo vadovaujama įstaiga buvo pirmoji pagrindinė mokykla, įvedusi tokią naujovę. Vėliau jos pavyzdžiu pasekė ir Senamiesčio mokykla, kurios dešimtokų pasiekimų rezultatai – taip pat geri.

O kokios emocijos užplūdo išgirdus, jog šiais metais „Ryto“ mokykla pripažinta stipriausia? Direktorius sakė, kad ši žinia buvo netikėta. „Mes negalvojame, kad mūsų mokykla silpna ar kad per mažai dirbame, siekdami gerų rezultatų. Tiesiog nesitikėjome būti vieni geriausių. Per daug to nesureikšminame, bet negalima paneigti, jog naujiena – išties džiugi. Svarbiausia – neužmigti ant laurų ir toliau žengti pirmyn, dirbti.“

S. Ivanauskas atskleidė, kad šie, jau besibaigiantys, mokslo metai mokyklai apskritai – ypatingi. „Baigiame įgyvendinti švediško stalo naujovę, pagaliau pajudės ledai dėl persirengimo sportui patalpų tvarkymo, o visai neseniai gavome dangą futbolo aikštynui. Karantinas iš pradžių atrodė slegiantis, bet paskutiniu metu jis pateikia tik džiugių dalykų“, – pasakojo mokyklos vadovas.

Jo teigimu, viso to mokykla nebūtų pasiekusi be darnaus ir vieningo kolektyvo. „Neseniai atlaikėme išorės vertinimą, įnešusį nemažai streso. Bet, kaip aš sakau, trumpalaikis stresas, įtampa duoda teigiamų rezultatų. Vertinimo metu pamatėme, kur galime dar labiau pasitempti“, – mintimis dalijosi S. Ivanauskas.