
Naujausios
Nepastebi kelio ženklų
Nepatenkinti vairuotojai naująja sankryža piktinasi vieni kitiems, drąsesni ir socialiniuose tinkluose paburbėti netingi. Tarp pastarųjų – vairuotojas Ramūnas, feisbuke paskelbęs įrašą su ant vejos užlėkusios mašinos nuotrauka. „Bus Truikių žiede apšvietimas ar ir toliau bus daužomos mašinos kas savaitę?“ – klausė jis.
Po įrašu pilte pylėsi komentarai. Rašė tie, kurie Ramūnui pritaria ir apšvietimo pasigenda. Bet dar daugiau buvo besistebinčių, kaip, kad ir tamsoje, įmanoma nepamatyti žiedinės sankryžos? Juk apie ją įspėja ir kelio ženklai. Tiesa, iš komentarų buvo aišku, jog tąsyk tiesiai į žiedą įlėkė pagyvenęs vairuotojas.
„Ar užsirišę akis važiuoja?“ – stebėjosi Jolanta. „Atsimerkit, tada į mašiną sėskit“, – pritarė ir Vitalija. „Jei nukreipiamosios rodyklės nepadeda, kažin, ar apšvietimas bepadės“, – įsitikinusi Greta. O Tomas siūlė pripažinti, „kad atidūs, susikaupę ir dėmesingi vairuotojai, kokiu ir turėtų būt kiekvienas, per tą žiedą tikrai nevažiuoja ir nevažiuos niekada tiesiai. Apšvietimas čia visiškai niekuo dėtas.“
Dar vienas komentatorius šią žiedinę sankryžą be apšvietimo pavadino nevykėlių gaudykle.
Didžiausia problema – nevietiniams
Bet kita komentatorių stovykla visą kaltę verčia ne išsiblaškiusiems vairuotojams, o būtent aklinai žiedinei sankryžai. Esą naktį apakintas priešpriešiais atvažiuojančių mašinų šviesų, sankryžos gali ir nepamatyti. O jeigu dar rūkas ir matomumas prastas...
„Mes, vietiniai, žinom, o tas, kuris seniai bevažiavęs, dar užsikalba ar užsižiopso... kol nebus apšvietimo, tikrai bus daug avarijų“, – savo nuomonę išsakė Erika. Jai pritarė ir Arvydas: „Būtent blogu oru, iš priekio apakinus, blogai matosi. Nežinantys žiedo senu įpratimu važiuoja tiesiai, niekas neapsaugotas nuo išsiblaškymo.“
Toje pačioje komentatorių stovykloje ir Dalia: „Žinoma, kad reikia apšvietimo, kažkokia nesąmonė... Visur žiedai apšviesti, o šitas kaip vaiduoklis koks.“ Nepatenkintas ir Simonas: „Manau, kol nebus žuvusiųjų, tol bus taip, kaip yra.“
Tokių avarijų – ne viena
Nuomonės nuomonėmis, tačiau tai, kad ši neapšviesta sankryža – išties problema, rodo ir eismo įvykiai. „Žemaitis“ rašė, kad dar spalį ją kone pirmasis „pažymėjo“ mūsų rajono gyventojas: „VW Passat“ vairuotojas į žiedą įlėkė tiesiai, mašina užšoko ant vejos, o skriedama dar nuvertė kelis kelio ženklus. Tiesa, jos vairuotojas buvo girtutėlis (2,61 promilės). Nesiorientuodamas aplinkoje dar bandė važiuoti toliau, tačiau į bortelį prakirto priekines padangas, apgadino automobilio priekį ir, sustojęs skersai važiuojamosios dalies, užblokavo sankryžą. Nežinia, ką būtų sumanęs dar, tačiau paskui važiavę kiti vairuotojai iš šio „erelio“ atėmė mašinos raktelius.
Šitoje situacijoje svarbiausias vaidmuo teko alkoholiui, bet, kaip patvirtino Plungės rajono policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkė Ingrida Juškaitė, kiti į šią sankryžą įlėkę vairuotojai, jos žiniomis, išgėrę nebuvo. Ir tokių buvo ne mažiau penkių. Nors komentatoriai internete tikina, kad vos per tris mėnesius nuo jos įrengimo žiedinę sankryžą tiesiai kirto gal 10 automobilių...
Plungės policijos komisariato Veiklos skyriaus vyresnysis tyrėjas Vaidas Kurmis sako tokios statistikos neturintis. Tačiau patikino, kad toks atvejis tikrai buvo ne vienas.
„Bet niekada sužeistų, sužalotų nebuvo. Plungės rajono savivaldybės administracija Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) yra išsiuntusi raštus dėl šios sankryžos apšvietimo. Sureaguos ar ne – neaišku“, – „Žemaičiui“ sakė V. Kurmis, kuris yra ir Plungės rajono savivaldybės Saugaus eismo organizavimo komisijos narys.
Duomenys nesutampa
Būtent minėtoji direkcija rūpinosi žiedo šioje sankryžoje įrengimu, tad šios vietos apšvietimas – taip pat jos reikalas. „Žemaitis“ LAKD atstovų teiravosi, kodėl apšvietimas sankryžoje nebuvo numatytas iškart ir kada jį planuojama įrengti?
Sulaukėme ir atsakymo. Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas rašė: „2019 m., po žiedinės sankryžos įrengimo, šioje sankryžoje buvo užregistruotas 1 techninis eismo įvykis (kelio Nr. 164 54,097 km, 2019-11-21 18:55, lengvasis automobilis nuvažiavo nuo kelio. Žmonės nenukentėjo). Atsižvelgus į gautus duomenis bus priimtas sprendimas dėl tolesnių veiksmų“.
Akivaizdu, kad Automobilių kelių direkcijos žinios nesutampa nei su kalbintais Plungės policijos komisariato atstovais, nei su įrašą feisbuke komentavusių žmonių tikinimais apie „blėkinių avarijų“ skaičių...
Kiek iš tiesų mums rūpimoje sankryžoje praėjusių metų antrą pusmetį užfiksuota tokių avarijų, paklausėme ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiosios specialistės Daivos Žilinskės. Gautas atsakymas tik patvirtino prieš tai jau turėtus duomenis: „2019 metų antrąjį pusmetį nurodyto kelio ruože, pirminiais duomenimis, įvyko 3 eismo įvykiai, žmonės nenukentėjo.“
Vadinasi, LAKD remiasi netiksliais duomenimis. Iš kur tokius „nukabina“ – neaišku. O juk eismo įvykių skaičius yra bene svarbiausias rodiklis, sprendžiant, reikalingas apšvietimas sankryžoje ar ne. Todėl į direkciją „Žemaitis“ raštu kreipėsi dar kartą. Paprašė paaiškinti, kokia statistika ji remiasi. Perklausė ir to, kodėl apšvietimas nebuvo įrengtas iškart, sankryžą rekonstruojant, mat atsiųstame pirmajame atsakyme apie tai nė žodeliu neužsiminta.
Buvo blogiau
Po savaitės gavome S. Jansono „atsakymą-patikslinimą“, kuriame dėstoma, kad žiedinės sankryžos įrengimo tehniniame projekte apšvietimas nebuvo numatytas, nes... jo poreikis nebuvo nustatytas. Įgyvendinus projektą, situacija neva vėl stebima: „Jei nustatomas eismo saugumo sąlygų pablogėjimas, numatomos saugų eismą užtikrinančios priemonės.“
Toliau dėstoma, kad, nepaisant, to, jog sankryža neapšviesta, vairuotojams tai saugiai ja važiuoti trukdyti neturėtų, mat „įrengti įspėjamieji kelio ženklai Nr. 146 „Posūkio kryptis į dešinę“, kurių atspindys užtikrina jų matomumą iš pakankamo atstumo neapšviestame kelio ruože, kad vairuotojai juos pastebėtų iš anksto, net ir tuo atveju, jeigu prieš tai nepastebėjo kelio ženklų, įspėjančių apie artėjimą prie žiedinės sankryžos.“
Bet kažkodėl buvo ne vienas atvejis, kai vairuotojai šių ženklų nepastebėjo. Ar tai ne rodiklis, kad apšvietimas vis dėlto reikalingas?
Tačiau ir čia direkcija, lyg nuspėdama galimus pasvarstymus, akcentuoja, kad „žiedinės sankryžos tikslas yra panaikinti galimus šoninius susidūrimus, kurių pasekmės dažniausiai yra skaudžios – sunkūs sužeidimai ar žūtys.“ Dar priminta, kad 2016 ir 2018 metais šioje vietoje buvo užregistruoti 2 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu, susidūrus automobiliams, buvo sužeisti 3 žmonės.
Pažadų nedalina
Beje, „Žemaičio“ perklaustas apie eismo įvykių statistiką šioje sankryžoje, direkcijos atstovas atsakymą patikslino: nurodė, kad šioje sankryžoje po jos įrengimo užfiksuotas ne vienas eismo įvykis, kaip teigė anksčiau, bet jau... du. Esą remiamasi patikslintais Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato duomenimis.
Pavyko išsiaiškinti ir tai, kad apšvietimas tokiose vietose įrengiamas laikantis prioritetinės inžinerinių eismo saugos priemonių įrengimo eilės. Ji LAKD tinklapyje (lakd.lrv.lt) bus paskelbta trečią šių metų ketvirtį, vadinasi, liepos–rugsėjo mėnesiais. Ir tai dar nereiškia, kad aptariama sankryža toje eilėje išties atsidurs. Jei bus remiamasi tokia avarijų statistika, kokią turi direkcija, greičiausiai jos šiųmetiniame sąraše nebus.
Vadinasi, praeis vasarą, „sutems“ ruduo ir vėl vairuotojams teks važiuoti per tamsią sankryžą aklinai. Kad tik laimingai...