Radviliškyje atidaryta moderni riedmenų plovykla

Radviliškyje atidaryta moderni riedmenų plovykla

Radviliškyje atidaryta moderni riedmenų plovykla

Pirmadienį Radviliškyje atidaryta moderniausia Baltijos šalyse Radviliškio lokomotyvų depo traukos riedmenų ir keleivinių savaeigių sąstatų plovykla, akcinei bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ kainavusi 9,5 milijono litų be PVM.

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

Nuo šiol Radviliškio lokomotyvų depo darbuotojams nebereikės riedmenų plauti rankomis – naujojoje riedmenų plovykloje visa plovimo procedūra bus automatinė.

Pagal pažangiausias technologijas pastatytos plovyklos modernumu džiaugėsi atidarymo ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Rangovų atstovas – bendrovės „HSC Baltic“ valdybos pirmininkas Jonas Dumašius geležinkelininkams perdavė ne simbolinį raktą, kaip įprasta, bet senovinio garvežio maketą.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ duomenimis, plovykloje automatiniu būdu galės būti plaunamos automotrisės, visi vagoninio tipo ir manevriniai lokomotyvai. Ateityje čia bus galima plauti ir planuojamus įsigyti elektrovežius.

Už AB „Lietuvos geležinkeliai“ lėšas pastatyta traukos riedmenų ir keleivinių savaeigių sąstatų plovykla unikali tuo, kad vienoje vietoje galima plauti skirtingų tipų riedmenis. Geležinkelio specialistų duomenimis, kaimyninėse šalyse kiekvienai lokomotyvo serijai yra statoma atskira plovykla.

Statybos darbus vykdžiusi bendrovė „HSC Baltic“ per pusantrų metų pastatė 9 metrų aukščio ir 600 kvadratinių metrų ploto pastatą, po kurio važiuojamąja dalimi sumontuota įranga purvui nusodinti ir naftai surinkti. Skaičiuojama, kad plovykloje kasmet bus aptarnaujama daugiau nei 2000 riedmenų.

Riedmenys bus plaunami naudojant apytakinį vandenį. Pagrindinė apytakinės sistemos dalis – biologinio vandens valymo ir regeneravimo įrenginys – leis 70 procentų panaudoto vandens grąžinti atgal į plovimo procesą.

Paskaičiuota, jog vandens bus sunaudojama mažiau, nei plaunant rankiniu būdu, o pats plovimo procesas irgi užtruks gerokai trumpiau.

Plaunant riedmenis rankiniu būdu, depo darbininkai per dieną galėdavo aptarnauti 1–2 riedmenis. Pastatyta plovykla leis aptarnauti 10 ir daugiau riedmenų kasdien. Tai leis sutrumpinti jų prastovos laiką ir dėl to patiriamus nuostolius, kurie iki tol buvo skaičiuojami tūkstančiais litų.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto galimybę ateityje tokio tipo plovyklą pastatyti ir Vilniuje, nes riedmenų plovimas vien Radviliškio lokomotyvų depe nebūtų naudingas, kadangi ne visi traukinių maršrutai eina per Radviliškį.

Autorės nuotr.

PLOVYKLA: Radviliškio lokomotyvų depo traukos riedmenų ir keleivinių savaeigių sąstatų plovykla – moderniausia Baltijos šalyse.

JUOSTELĖ: Plovyklos atidarymo ceremonijoje simbolinę juostelę perkirpo (iš kairės) bendrovės „HSC Baltic“ valdybos pirmininkas Jonas Dumašius, susisiekimo minstras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

GARVEŽYS: Rangovų dovaną – garvežio maketą – priėmė (kairėje) AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Radviliškio lokomotyvų depo viršininkas Andrejus Jesmanas.