Naujausios
Vietoj investuotojų pinigų – pusė milijono iš biudžeto
Ne vienerius metus investuotojų už nosies vedžiota rajono Savivaldybė, Radviliškio autobusų stotį susizgribo remontuoti biudžeto lėšomis. Darbams, kurie įvardinti paprastu remontu, skirta pusė milijono litų.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Stotį suremontuos už pusę milijono
Radviliškio autobusų stoties klientams šiuo metu tenka kęsti remonto darbų sukeliamus nepatogumus – čia jau kuris laikas darbuojasi statybininkai.
Savivaldybės pateiktais duomenimis, laimėtojas buvo pasirinktas supaprastinto mažos vertės pirkimo apklausos būdu. Darbus vykdo mažiausią kainą pasiūliusi bendrovė – UAB „Nostra Sedes"/ UAB „Ekliptas“, įsipareigojusi stotį suremontuoti kiek daugiau nei už 499,9 tūkstančio litų.
Savivaldybė informavo: konkurse dalyvavusios kitos dvi statybos bendrovės pasiūlė didesnes kainas – UAB „Termosrovė“ siūlėsi darbus atlikti už 586,8 tūkstančio litų, UAB „Meba“ – už 605,2 tūkstančio litų.
Laimėtojas už nurodytą sumą apšiltins autobusų stoties pastato stogą bei fasadą, pakeis lauko duris, suremontuos laukimo salę, vidaus tualetus, juos pritaikys neįgaliesiems, suremontuos stoginės stogą ir denginį, sutvarkys esančias kolonas, pakeis šaligatvio dangą, gatvės bei vejos bortus, informacijos keleiviams stendus, pilonus, paklos naują elektros kabelį stoginei ir pilonams, įrengs naujus suolus, šiukšliadėžes ir gėlynus.
Darbus numatoma baigti kitų metų liepos mėnesį. Suremontavus autobusų stotį, joje turėtų būti jaukiau, gražiau ir šilčiau, tačiau čia nebus anksčiau planuoto prekybos centro, kurį Savivaldybei žadėjo stotį užsimoję sutvarkyti investuotojai.
Jau nebekalbama ir apie aukštesnę, trečiąją, stoties kategoriją, kuri būtų jai naudingesnė finansine prasme.
Pirmasis investuotojas „nusiplovė“
„Šiaulių krašte“ ir „Mūsų krašte“ ne kartą rašyta apie Radviliškio autobusų stoties rekonstrukcijos viražus.
Bemaž pusę amžiaus tarnaujančią Radviliškio autobusų stotį norėta atnaujinti dar 2008-aisiais. Tuomet Savivaldybės akiratyje pasirodė UAB „Ekosteras“, siūliusi vietoje senosios autobusų stoties per pusę metų pastatyti naują.
Tačiau stoties rekonstrukcija taip ir neprasidėjo, todėl 2010 metais jungtinės veiklos sutartis su įsipareigojimų nevykdžiusia UAB „Ekosteras“ buvo nutraukta ir pradėta ieškoti naujų investuotojų.
Savivaldybės administracijos tikinimu, tuomet nuostolių nebuvo patirta, nes „Ekosteras“ turėjo įvykdyti sutarties įsipareigojimus netesybų atveju. Bendrovė sutvarkė autobusų stoties pastato stogą, nuo laukiamosios salės sienų panaikino pelėsį ir ją išdažė.
Derybos nutrauktos, sutartis nepasirašyta
Pernai buvo surasti nauji galimi investuotojai – surengto konkurso laimėtoju paskelbta Vilniaus bendrovė „Financial Figures“, o vietinė bendrovė „Ligelitas“ palikta už borto.
Bendrovės „Financial Figures“ atstovai Savivaldybėje sudarytai darbo grupei pristatė preliminarius pasiūlymus dėl Autobusų stoties, kurioje turėjo atsirasti ir prekybos centras, rekonstrukcijos, tačiau tuo viskas ir pasibaigė.
Anot Savivaldybės administracijos direktorės Jolantos Margaitienės, Lietuvos kelių direkcija nederino parengtos eismo organizavimo schemos, todėl su „Financial Figures“ buvo nutrauktos derybos ir sutartis nepasirašyta.
„Eismo organizavimo schema nederinta todėl, kad neįmanoma išspręsti automobilių srautų paskirstymo klausimo. „Financial Figures“ pabandė suderinti autobusų, į prekybos centrą atvykstančiųjų lengvųjų automobilių srautų paskirstymą, parengė eismo organizavimo schemą, bet ji neatitiko saugaus eismo reikalavimų dėl esamos situacijos: vieno išvažiavimo į V. Landsbergio-Žemkalnio gatvę. Dviejų išvažiavimų į minėtą gatvę įrengti nėra galimybių“, – redakcijai tvirtino J. Margaitienė.
Pusė milijono – reali suma?
Anot J. Margaitienės, investuotojo paieška nepasiteisino ir ilgai užtruko, todėl buvo pasirinktas pastarasis variantas – stotį remontuoti už biudžetines lėšas.
„Manome, kad potencialius investuotojus išgąsdino ekonomikos sąstingis, vartotojų perkamosios galios mažėjimas. Galbūt jie išsigando, kad toks modelis (su šalia veikiančiu prekybos centru) finansiškai jiems nebus naudingas. Atsisakyti modelio su prekybos centru paskatino ir sudėtingas eismo organizavimo schemos derinimo klausimas“, – sakė administracijos direktorė.
Ar nebuvo svarstyta galimybė investuotoju kviesti konkurse dalyvavusią „Ligelito“ bendrovę ir neeikvoti biudžeto lėšų?
Pasak J. Margaitienės, dar pernai buvo nuspręsta nekviesti „Ligelito“ bendrovės vykdyti šio projekto, nes ji konkurso komisijai pateikė tik trumpą viziją, o ne konkrečius pasiūlymus.
Pusė milijono litų iš biudžetinio katilo, anot rajono valdžios, reali suma – esą prieš skelbiant konkursą, buvo atlikti preliminarūs paskaičiavimai ir pateikta preliminari būsimų darbų sąmata. Statybos skyriaus paskaičiavimais, ji siekusi apie 550 tūkstančių litų.
Autorės nuotr.
REMONTAS: Bemaž pusę amžiaus veikiančios Radviliškio autobusų stoties remontas prasidėjo nuo dispečerinės pusės.