
Naujausios
Ypatinga aura
„Tai buvo 6-erius metus brandinta svajonė“, – aprodydama nedideles, tačiau jaukias, pačios dekoruotas patalpas Vytauto gatvės gale pasakojo Simona.
Moteris kartu su grupele bendraminčių – jau minėta A. Lukauskiene bei esant reikalui talkinančiomis Loreta Vainauskiene ir Vilma Augustine – kurį laiką glaudėsi ankštame kambarėlyje Telšių gatvėje, vadinamajame buitiniame. Bet vaikščiodama po Plungę nejučiomis vis dairydavosi tinkamesnės vietos, kur galėtų įkurdinti ne tik gėlių, bet ir dovanų saloną, priimti švenčių dekoro užsakymus, galų gale – pakviesti kitas moteris pokalbio prie puodelio arbatos.
Tikriausiai ne atsitiktinumas lėmė, kad akys vieną dieną užkliuvo už tuščių langų Vytauto g. 16. Ir dabar prisimena, kad jau pirmą kartą čia užėjusi pajuto tą gerą jausmą, kuris neapleidžia iki šiol. Senas medinukas ir pro langus raudonuojantis bažnyčios mūras suteikia savotišką aurą, kuria ypač džiaugiasi čia užklystantys užsienio turistai.
Gėlėti „Ačiū“, „Sveikinu“, „Pasiilgau“
Paklausta, kaip ji, turinti socialinės pedagogės išsilavinimą ir laimę bandžiusi daugelyje sričių, net statybų, galiausiai atrado floristiką, Simona sako, kad „Kvietkos In“ pradžia tapo josios pirmagimio auginimo atostogos.
Mąstydama, kuriuo keliu pasukti išleidus mažąjį į darželį, plungiškė sako mintyse turėjusi dvi idėjas – užsiimti internetiniu marketingu arba realizuoti meniškąją savo pusę. Ir galiausiai nutarė sukti antruoju keliu, kaip dabar pati sako, per daug negalvodama apie verslą, o tiesiog norėdama daryti tai, kas patinka.
„Draugei buvau kažką sukomponavusi, draugės mamai. Po truputį taip ir išsirutuliojo“, – prisiminė verslo pradžią. Ir pridūrė, kad jai pačiai puokščių rišimas yra kaip meditacija. Potraukį tam jautusi dar tada, kai apie „Kvietką In“ nė negalvojo – vis niežtėdavo rankos dovanų gautas puokštes perrišti, perdėlioti pagal save. O ir ieškodama patinkančios puokštės kam nors dovanų vargdavo, eidama nuo vienos gėlių parduotuvės prie kitos. Kol galiausiai suprato, kad gerokai paprasčiau įsigyti gėlių ir pačiai jas sukomponuoti.
Na, o dabar moters dienos bėga visiškai pasinėrus į mėgstamą veiklą. „Aš paimu gėlę ir... kalbu per ją. Į kiekvieną puokštę sudedu visą savo šilumą ir tikiuosi, kad žmogus nusišypsos, o aš, tos šypsenos įkvėpta, kursiu dar vieną puokštę. Ir taip, nuo šypsenos prie šypsenos, kol baigiasi diena, kuriu gėlėtus „Ačiū“, „Sveikinu“, „Pasiilgau“, – taip S. Lubi „Kvietka In“ feisbuko paskyroje pristato save ir savo veiklą, į kurią įdeda labai daug širdies.
Tai gali justi ir tik įėjęs pro jos įkurto gėlių salono duris, kur kiekvienas kampas, kiekviena detalė sušildyta čia besisukančių moterų rankų. Simona atvirauja nenorėjusi šios erdvės pavadinti gėlių parduotuve, nes čia galima įsigyti ne tik gėlių, bet ir interjero detalių, rankų darbo papuošalų, žvakių, šilkinių skarelių ir šalių, pledų, keraminių indų, eterinių aliejų, net paveikslų.
Šioje gausoje nustembame neišvydę gėlių puokščių – negi jų nesiūlančios pirkėjams?
Simona pasakoja iš pradžių, tik atidarius saloną, puokščių prikomponuodavusi gausiai ir įvairių, tačiau pastebėjusi, kad įėję pirkėjai į jas nė nežiūri – iškart suka prie gėlių vazų.
„Pamatėm, kad iš tikrųjų neverta su tom puokštėm vargti. Pratinam klientus paskambinus ar parašius žinutę užsisakyti puokštę iš anksto, kad ir prieš kelias valandas. Ir matom, kad puikiai sekasi – mūsų klientai pamažu įpranta.“
Dovana vyrui, moteriai, o gal sau?
O kaip įtikti skirtingiems skoniams, parinkti reikiamas gėles ir sukurti jų kompoziciją, kad kiekvienam besikreipiančiajam tiktų ir patiktų? Simona sako su kolege jau turinčios savų metodų, ko klausti užsakovo, kad kuo daugiau išsiaiškintų apie asmens, kuriam ta puokštė bus skirta, charakterį, pomėgius.
Kad dovanodamas gėlių puokštę dailiosios lyties atstovei niekad neprašausi pro šalį, žino visi, bet kaip įtikti vyrui – sutuoktiniui, kolegai, bičiuliui, broliui ar tėčiui? Ar apskritai švenčių proga dera vyrui dovanoti gėlių? Gal geriau rinktis kokią praktiškesnę dovaną?
Simona sako, kad pagal etiketą gėles įvairių švenčių proga tinka dovanoti tiek vyrams, tiek moterims. Tiesa, dalis stipriosios lyties atstovų išties gėles ne itin vertina, bet, pasak „Kvietka In“ įkūrėjos, yra ir moterų, jų nemėgstančių, tad nereikėtų spręsti vien pagal lytį. Esą renkant dovaną bet kokiu atveju reikia atsižvelgti į tos dovanos gavėjo charakterį.
„Aišku, vis tiek daugiau gėlių nuperkama įteikti moterims, perka ir vyrai, ir moterys. Su klientais vyrais apskritai labai įdomu bendrauti, nes jie, kaip tikri pasaulio užkariautojai, visada žino, ko nori, ir labai konkrečiai. O su moterims tenka daugiau kalbėtis, kol išsiaiškini, išsiklausinėji“, – šypsosi plungiškė.
O labiausiai Simoną džiugina ir vis dar stebina tos klientės, kurios ateina dovanos... sau. „Man jos – didžiausias pavyzdys, nes aš pati anksčiau sau to neleisdavau. Visad galvodavau, kad pirma – vaikai, šeima, artimieji, tada tik tu pati, o juk turėtume visos save iškelti į pirmą vietą.
Tos meilės sau turime dar mokytis“, – įsitikinusi pašnekovė.
Pasak jos, pastarieji pandemijos metai ne vienam tapo gera proga susimąstyti – o kas toliau? Ieškodama atsakymo į šį klausimą moteris sako suradusi drąsos įgyvendinti seną svajonę ir atidaryti gėlių saloną.
„Man labai įsiminė aktoriaus Giedriaus Savicko interviu. Jis pasakojo apie mamą, kuri gailisi Palangoje prieš 40 metų nenusipirktos suknelės. Norėčiau nugyventi gyvenimą taip, kad jau būdama ligos patale galėčiau sau pasakyti, jog padariau viską, ką norėjau. Pavyko, nepavyko – nesvarbu, svarbu, kad bandžiau. Kad po to nebūtų kaip su ta suknele, kurios labai norėjai, bet sau pagailėjai.“
„Norisi kažką didelio sukurti“
Kai jau gimė idėja užsiimti floristika, teko sugalvoti pavadinimą. Simona sugalvojusi jam pritaikyti seną tarmišką žodį „kvietka“ ir tik vėliau išsiaiškinusi, kad tai skolinys iš lenkų kalbos. Bet juk mūsų močiutės gėlių niekaip kitaip nevadindavo, kaip kvietkomis, gal todėl tas žodis pasirodė toks šiltas ir artimas.
Vėliau, galvojant apie socialinį verslą, prie „Kvietkos“ tarsi savaime prilipo dalelytė „In“, kurią kiekvienas interpretuoja skirtingai. Vieniems ji primena angliškąjį Come in, kviečiantį užeiti į vidų, kitiems – iš Rytų kultūros atėjusį IN ir JAN, simbolizuojantį skirtingus polius, kur IN atstovauja moteriškajam pradui.
Tarsi patvirtindama antrąjį išaiškinimą Simona pasakoja gėlių saloną kūrusi galvodama burti moteris įvairiems užsiėmimams, paskaitoms.
Keli tokie susitikimai jau įvyko. Į „Kvietka In“ susirinkusios moterys kalbėjosi apie psicho-dramą, veidoskaitą, mokytasi, kaip priimti savo figūrą ir pasirinkti tinkamą aprangą. Pati Simona ne kartą visus norinčius kvietė į floristikos kursus, o artimiausiu metu planuojama pakviesti moteris pasikalbėti apie tėvystės, arba tiksliau – mamystės reikalus.
Naujausias Simonos ir Aleksandros sumanymas – interviu ciklas „NEpaprastos moterys“, kuriuo sieks pristatyti kuriančias dailiosios lyties atstoves. Pirmąjį interviu su šilko skarelių, pagalvėlių užvalkalų, kurių galima įsigyti gėlių salone, kūrėja Agne Baltine jau galima išvysti feisbuke, „Kvietka In“ paskyroje.
„Norisi kažką didelio sukurti, norisi bendrystės. Teisybę sako, kad vienas lauke ne karys, o jei būsim dvi, trys, keturios?“ – užsidegimo neslepia Simona. Ir papasakoja bendrystės galią pajutusi jau pirmosiomis dienomis po gėlių salono atidarymo.
Iki pandemijos moteris prieš Kalėdas nepamiršdavo aplankyti senelių namų su dovanėlėmis ten gyvenantiems senoliams, o atidariusi saloną sulaukė vienos tų namų darbuotojos. Tiesa, iš karto nepažinusi jos. Prieš išlydėdama su įsigytu pirkiniu padėkojo už palaikymą, kuris taip reikalingas žengiantiems pirmuosius žingsnius versle.
„Buvo laikas, kai jūs mus palaikėt, dabar mes jus palaikysime“, – tokie tąsyk šios moters ištarti žodžiai įsiminė ilgam ir dar kartą patvirtino seną tiesą, kokia svarbi yra bendrystė, bendruomenė, ypač tokiame nedideliame mieste kaip Plungė.