
Naujausios
Dėl talonėlio sukorė 50 kilometrų
Tokia registravimo sistema, ypač dabar, kai per pandemiją nuotoliniu būdu pamokas veda net fizinio lavinimo mokytojai, o gydytojai sugeba paskiria pacientams vaistus, jų net neapžiūrėję, atrodo mažų mažiausiai absurdiška. Tačiau pacientai „Inesoje“, anot Danutės, registruojami būtent taip. Paskambinus telefonu atsiliepusi registratorė gali tik pasakyti, kad talonėlių nebėra, ir pasiūlyti atvykti kitą penktadienį.
„Šįryt lėkiau 25 km į Plungę, 7.15 val. buvau prie poliklinikos. Ir ne pirma eilėje – jau laukė ir žiemos žvarbumą nuo savęs vijo kita moteris. Ilgainiui kas taksi, kas automobiliu – susirinko eilutė. Ir viskas vien tam, kad gautume mažytį popieriaus lapelį, kuriame užrašyta vizito data. O kur mūsų laikas, kur kuro sąnaudos, tame tarpe ir papildoma automobilio išmetama tarša, galų gale – pacientų sveikata stypsoti lauke ir laukti, kol galų gale atsivers durys?“ – piktinosi su absurdiška situacija susidūrusi moteris.
„Inesa“ – privati klinika, todėl Danutei kyla pagrįstas klausimas, kodėl kitos privačios klinikos, teikiančios odontologijos paslaugas, pacientus sugeba užregistruoti telefonu, suderinti vizito laiką ir kitas detales, o „Inesa“ to negali?
Niekas nesiginčys, kad žmonėms tai sukelia daug nepatogumų, ypač žiemą, kai keliai neblizga. Galų gale, ne kiekvienas turi savo automobilį, tad kai kuriems reikia „susimedžioti“ vairuotoją su transportu, kad šis to talonėlio nuvežtų. Dirbantiems žmonėms trukdosi ir darbas.
„Kam naudingas tas visas cirkas?“ – negali suprasti Danutė, tokią sistemą informacinių technologijų laikais vadinanti atviru pasityčiojimu iš žmonių, jų teisių į sveikatos apsaugos paslaugą ribojimu.
Juo labiau, kad gavusi talonėlį iš paskirto vizito laiko moteris suprato, jog didelių eilių pas odontologą „Inesoje“ nėra. Tad kam šitaip vaikyti žmones?
„Gydytojas laukia valandą, o žmogaus nėra“
Kad tokia pacientų registravimo tvarka yra ydinga bei atgyvenusi, nesiginčijo ir šios šeimos klinikos vadybininkas Vytautas Klišonis.
Pasak jo, neva ir pati „Inesos“ administracija norėtų, jog prisiregistruoti pas dantų gydytoją pacientams būtų patogiau, kad būtų paprasčiau dirbti ir patiems gydytojams, tačiau prieš kurį laiką atliktas eksperimentas klinikos darbuotojus nemaloniai nustebino.
„Šiek tiek anksčiau mes esam darę tą eksperimentą su registravimu per nuotolį ir turėjom labai nesmagių rezultatų – maždaug pusė žmonių neateidavo... Pasiskambina, pasako, kad reikia talonėlio, suderina datą ir tą dieną gydytojas laukia valandą, o paciento nėra... Vietoj to, kad priimtume kitą žmogų į jo vietą, kuriam reikia, tiesiog pralaukiama“, – pasakojo klinikos atstovas.
Ieško techninių galimybių registracijai per nuotolį
Po šios klinikos patirties registravimo telefonu atsisakyta. Tačiau ieškoma būdų, kad žmonėms registruotis būtų paprasčiau ir patogiau.
Kaip pasakojo V. Klišonis, „Inesa“ ruošiasi tam, kad žmonės pas dantų gydytojus galėtų užsiregistruoti internetu.
„Bandom derinti su Lietuvos internetine pacientų registravimo sistema. Padaryti sujungimus, kad būtų galima tiesiogiai registruotis. Tik ten yra tam tikrų funkcionalumų, kurie šią dieną nėra suderinami su mūsų dabartine sistema. Darbai vyksta šiuo klausimu, bet kadangi Registrų centras daro visokius pakeitimus, jie nusikelia ir nusikelia. Išlenda problemos“, – pasakojo vadybininkas.
Tačiau, anot jo, tik laiko klausimas, kada sistema pradės veikti. Ne po kelių dienų, ne po kelių savaičių, bet po mėnesio kito gal jau ir bus galima tikėtis.
V. Klišonis patikino, kad pradėjus veikti internetinei registracijai bus „paleistas“ ir registravimas telefonu. Tada klinika jau turėtų priemones paprasčiau identifikuoti, kas skambino, kad paciento neatvykimo ar kitu reikalingu atveju būtų galima nesunkiai susisiekti su talonėlio užsiprašiusiu žmogumi ir išvengti nemalonių situacijų. Dabar klinika tokių techninių galimybių neturi.
„Mano tikslas paleisti sistemą kiek įmanoma greičiau“, – sakė V. Klišonis.