Varpo ar Mėnulio kraterio gatvė?

Rūtos LAU­RI­NAI­TIENĖS nuo­trau­ka
Taip at­ro­do Var­po gatvė ją ką tik nu­ly­gi­nus grei­de­riu, ta­čiau iki tol, anot šios gatvės gy­ven­tojų, ji bu­vo lyg Mėnu­lio pa­vir­šius – duobė prie duobės
Plungė­je yra Var­po gatvė. Bet kai ku­rie jos gy­ven­to­jai sa­ko, kad būti­na gatvės pa­va­di­nimą keis­ti. Siū­lo ją pa­va­din­ti Mėnu­lio kra­te­rių gat­ve. Ži­no­ma, toks siū­ly­mas iro­niš­kas. Žmonės tie­siog sa­ko ne­beap­si­ken­čian­tys žvy­ruo­to­je gatvė­je iš­muštų duo­bių, esą au­to­mo­bi­liai ja ne va­žiuo­ja, o siū­buo­ja.



Duo­bes keiks­no­ja, bet as­fal­to grei­tu lai­ku ne­si­ti­ki

„Že­mai­čiui“ at­si­ųsta­me Var­po gatvės gy­ven­to­jos laiš­ke ra­šo­ma, kad žvy­ruotą dangą ly­gi­nan­ti tech­ni­ka čia bu­vo at­va­žia­vu­si per­nai, o šie­met dar ne­si­rodė. Ta­čiau ne­tru­kus ji at­siuntė kitą laišką, jog pa­ga­liau išs­va­jotą grei­derį gatvė­je iš­vy­do. Mo­ters pa­sa­ko­ji­mu, čia at­va­žiavęs jis il­gai ga­la­vo­si, bet ir po to re­zul­ta­tas esąs ap­gailė­ti­nas.
O kad da­bar kaž­kiek ir ge­riau, il­gai ne­truks, kol duobės žvy­ro dan­go­je vėl iš­si­muš. Ir vėl vai­kams teks į mo­kyklą to­kiu duobė­tu ke­liu vaikš­čiot, vėl ma­ši­nos siū­buos, žmonės sa­vo turtą lau­žys.
„Šio­je gatvė­je yra sve­čių na­mai, tai kai ku­rie au­to­mo­bi­liai iki jų net ne­pri­va­žiuo­ja, žmonės juos pa­lie­ka ša­li­kelė­je“, – apie nuo­la­tinę pra­stą gatvės si­tua­ciją pa­sa­ko­jo plun­giškė.
Kad ši gatvė grei­tu lai­ku su­lauktų as­fal­to, gy­ven­to­jai vil­čių ne­tu­ri – ji nėra įtrauk­ta į nu­ma­tomų as­fal­tuo­ti gat­vių sąra­šo pra­džią. Bet bu­vo. Anks­tes­nia­me sąra­še Var­po gatvė bu­vo įra­šy­ta net 6-uo­ju nu­me­riu ir šie­met grei­čiau­siai jau būtų pra­dėta ruoš­ti re­mon­tui, nes vi­sos aukš­čiau bu­vu­sios gatvės jau baig­tos at­nau­jin­ti. Ta­čiau per­nai Plungės sa­vi­val­dybė prio­ri­tetų sąrašą pa­keitė ir Var­po gatvę nu­stūmė į 17-tą vietą...


„Ži­nau, čia iš­va­žiuo­ti ne­galė­jo...“

Kodėl į re­mon­to rei­ka­lingą Var­po gatvę, tar­si pa­liktą li­ki­mo va­liai, re­tai už­su­ka ir grei­de­ris, pa­klausė­me Plungės mies­to se­niūnės Dan­gi­rutės Jur­ku­vienės.
At­si­lie­pu­si į žur­na­listų skam­butį, D. Jur­ku­vienė sakė šiuo me­tu su sa­vo dar­buo­to­jais kaip tik po miestą va­žinė­jan­ti ir gat­ves ap­žiū­rinė­jan­ti, kur grei­de­riuo­ti rei­kia, kur ki­tus dar­bus at­lik­ti. Už­su­ko ir į Var­po gatvę. Ir kons­ta­ta­vo, kad šiuo me­tu „tra­ge­di­jos čia nėra“. Ta­čiau ne­neigė, kad jos dan­ga ge­resnė tik dėl to, jog pra­ėju­sią sa­vaitę gatvė­je dar­ba­vo­si grei­de­ris.
„Prieš tai, ži­nau, čia iš­va­žiuot ne­galė­jo. Ne­bent pėsčio­mis ei­ti ma­šiną pa­likęs gatvės pra­džioj. Po žie­mos tik­rai bu­vo klai­ku, bet ir ki­tur tas pa­ts bu­vo“, – at­vi­rai kalbė­jo se­niūnė.
Anot jos, ir pa­va­sa­ri­nio gat­vių grei­de­ria­vi­mo nau­da – trum­pa­laikė. Ta­čiau po šių pirmųjų darbų, ap­žiūrė­jus ir įver­ti­nus gat­vių būklę, eis ki­ti. Žvy­ruotų gat­vių dan­ga vėl bus ly­gi­na­ma grei­de­riu, po to – lais­to­ma, kad ne­dulkėtų. Be to, ba­landį pla­nuo­ja­ma to­kias gat­ves gau­siai žvy­ruo­ti, kas da­ry­ta ir anks­tes­niais me­tais, tad mies­te esan­čių žvy­ro dan­gos gat­vių, tarp jų ir Var­po, būklė turėtų pa­gerė­ti.
D. Jur­ku­vienė tik stebė­jo­si, kad kai ku­rie mies­to gy­ven­to­jai no­ri pa­sku­bin­ti dar­bus vi­siš­kai ne­sio­rien­tuo­da­mi, kas ir ka­da yra da­ro­ma. Esą ko­vo 12 dieną se­niū­ni­ja su­laukė laiš­ko dėl gat­vių lais­ty­mo, o tuo­met dar net bu­vo pa­šalę.


Kri­te­ri­jai nu­sta­ty­ti at­si­žvel­giant ir į bend­ruo­menės po­rei­kius

Ta­čiau Var­po gatvės gy­ven­to­jams nei nau­jo pa­va­di­ni­mo gal­vo­ti, nei šir­dies skau­din­ti dėl duobė­to­je gatvė­je lau­žomų au­to­mo­bi­lių reikėtų, jei­gu ji, kaip ir bu­vo pla­nuo­ta, jau būtų išas­fal­tuo­ta. Lėktų sau nau­jai iš­lie­tu as­fal­tu ir var­go ne­ma­tytų. Bet rea­lybė to­kia, kad prio­ri­te­to tvar­ka re­mon­tuo­jamų gat­vių sąra­še ji bu­vo nu­smuk­dy­ta į 17-tą vietą. Kodėl priim­tas toks Var­po gatvės gy­ven­to­jams ne­pa­lan­kus spren­di­mas?
„Prio­ri­te­tai nu­sta­ty­ti pa­gal kri­te­ri­jus, pa­gal ku­riuos ver­ti­nom vi­sas gat­ves. Kodėl da­bar Var­po gatvė 17-ta? Anks­tes­nis Ta­ry­bos spren­di­mas ga­lio­jo iki 2020 m. gruod­žio mėne­sio. Per­nai Ta­ry­ba pa­tvir­ti­no nau­jus  kri­te­ri­jus ir pa­si­tvir­ti­no kitą sąrašą. O da­bar yra taip, kaip yra. Mes tik­rai nie­ko ne­pa­kei­sim. Tie kri­te­ri­jai bu­vo su­da­ry­ti ir bend­ruo­me­nes įjun­giant, su­si­tin­kant su gy­ven­to­jais, o, kaip ži­no­me, kiek­vie­nas kvar­ta­las no­ri trauk­ti prie savęs – tai natū­ra­lu“, – aiš­ki­no D. Jur­ku­vienė.
Ji su­ti­ko, kad Var­po gatvė tik­rai pra­stos būklės, bet esą mies­te to­kių – ne vie­na, o dar trys. Tai ir Že­maitės, ir Ma­žo­sios Lie­tu­vos gatvės bei P. Ple­cha­vi­čiaus gatvės kai­miš­ko­ji jun­gia­mo­ji da­lis.
„Ten ga­li ir ra­tus pa­mes­ti. Tai su „bob­ka­tu “už­ve­žam, kaž­ko­kią duobę už­pi­lam, kad galėtų žmonės iš­va­žiuo­ti“, – kalbė­jo se­niūnė.
D. Jur­ku­vienė pa­brėžė, kad to­je meis­to pusė­je, kur yra Var­po gatvė, vis­gi yra dau­giau išas­fal­tuotų gat­vių nei ki­tur – as­fal­tu nau­jai pa­deng­tos Ry­to ir Nau­sod­žio gatvės. O štai per su­si­ti­kimą su va­di­na­mo­jo Ke­pyk­los kvar­ta­lo gy­ven­to­jais jie tie­siai rėžė, jog jų pusė­je jo­kie re­mon­tai ne­vy­ko „turbūt nuo Plungės gi­mi­mo“.