Medikų pagalba strigo ryšių labirinte

Medikų pagalba strigo ryšių labirinte

Medikų pagalba strigo ryšių labirinte

Šiaulietis, negalėjęs iš karto susisiekti su medikais bendruoju pagalbos telefonu 112, parašė skundą Šiaulių miesto savivaldybei. „Man nesuprantama, kam reikalingas Bendrasis pagalbos centras ir jo numeris 112, jeigu neįmanoma operatyviai susisiekti, – stebisi vyriškis. – O gal šioje situacijoje kalčiausia ragelio nekėlusi Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stotis?“

Irena BUDRIENĖ

irena@skrastas.lt

Negalėjo susisiekti

Į „Šiaulių krašto“ redakciją kreipėsi šiaulietis, pasipiktinęs, kad jam bendruoju pagalbos telefonu 112 nepavyko iš karto pasikviesti greitosios medicinos pagalbos.

Vyras ankstyvą rytą – 5 valandos 40 minučių paskambino 112, norėdamas iškviesti greitąją medicinos pagalbą garbaus amžiaus ligonei, kuriai staiga sunegalavo širdis. Skaitytojas skambino iš laidinio telefono.

Jam 112 teko skambinti keletą kartų, nes operatorė negalėjo susisiekti su Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stotimi. Operatorė vyrui paaiškino, kad telefono signalas geras, bet stotyje niekas nekelia ragelio.

Penki skambučiai

Bendrojo pagalbos centro (BPC) viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas, peržiūrėjęs pokalbių išklotines ir įrašus, informavo, kaip klostėsi įvykiai.

„Pirmo skambučio trukmė – 1 minutė 28 sekundės. Per 25 sekundes mūsų operatorė išsiaiškino įvykio pobūdį ir su kuo reikia sujungti. Per likusį laiką operatorė negalėjo prisiskambinti Šiaulių greitajai. Negavęs atsakymo žmogus padėjo ragelį“, – pasakojo pavaduotojas.

BPC duomenimis, šiauliečiui paskambinus antrą kartą pokalbis truko 2 minutes 10 sekundžių. Vėl nepavyko susijungti su Šiaulių greitąja.

„Žmogui paskambinus trečią kartą, tik po 3 minučių 20 sekundžių Šiaulių greitojoje pagalbos stotyje pirmą kartą buvo pakeltas ragelis“, – teigė T. Maroščikas.

Po ketvirto šiauliečio skambučio BPC operatorė prašė jo su greitąja susisiekti tiesiogiai numeriu 03.

„Penktą kartą paskambinęs žmogus sakė, kad ir vėl nepavyksta susisiekti su Šiaulių greitąja, o praėjus 20 minučių nuo pirmojo skambučio informavo, kad medikai dar neatvažiavo“, – apibendrino BPC viršininko pavaduotojas.

Jo teigimu, perklausius įrašus girdėti geras telefono signalas ir po to muzika, o su medikais susisiekti vis nepavyksta. „Suprantama, kad žmogus supyko, nes skambino ne muzikėlės klausytis“, – sakė T. Maroščikas.

Rodė „užimta“

Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties vadovė Eugenija Kukaitienė, išklausiusi pokalbių įrašus, nustatė, kad BPC dispečerė, susisiekusi su greitosios pagalbos stotimi, bandė ją sujungti su skambinusiuoju, bet jis buvo padėjęs ragelį.

Operatorė prašė Šiaulių greitosios pagalbos stoties tiesiogiai susisiekti su šiauliečiu, nes negalėjo tiksliai pasakyti, kuriuo adresu buvo kviečiama pagalba.

„Po to į Šiaulių greitąją paskambino pacientas iš Radviliškio, todėl linija buvo užimta 1 minutę 31 sekundę“, – sakė E. Kukaitienė.

Jos teigimu, greitosios dispečerė po to iš karto skambino šiauliečiui. Bandė su juo susisiekti keturis kartus (tai iliustruoja išklotinė), bet nuolat buvo „užimta“.

„Pasirodo, šiaulietis tuo metu vėl susisiekė su Bendruoju pagalbos centru, todėl operatorė ir negalėjo susijungti su mūsų dispečere, nes pastaroji kaip tik skambino interesantui“, – sakė E. Kukaitienė.

Jos duomenimis, iškvietimas buvo priimtas 5 valandą 46 minutės, o greitoji į namus nuvyko 5 valandą 58 minutės – per 12 minučių. Pagal sveikatos apsaugos ministro įsakymą miesto ribose esant pavojui žmogaus gyvybei greitoji turi atvykti per 15 minučių.

Prašo tiesioginės linijos

E. Kukaitienė sakė dar bendrausianti su skundą Šiaulių miesto savivaldybei pateikusiu šiauliečiu. Ji priminė, kad su medikais kaip ir anksčiau galima susisiekti tiesiogiai: iš laidinio telefono skambinant numeriu 03, iš „Bitės“, TELE2 – 033, iš „Omnitel“ – 103.

„Prašome, kad bendrasis pagalbos telefonas 112 nebūtų tarpininkas, o skambučiai mums ateitų tiesiai specialia 113 linija“, – sakė Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties vadovė.

Jos teigimu, sujungus visus dabar esančius numerius 03, 103 ir 033 į vieną 113 būtų patogiau, o valstybei tai esą nekainuotų.

BPC viršininko pavaduotojo Tado Maroščiko nuomonė – priešinga. Jis sakė, kad atskira linija 113 dubliuotų pagalbos numerį 112. Be to, dvi atskiras sistemas įdiegti ir išlaikyti kainuotų brangiau.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

RYŠYS: „Prašome, kad bendrasis pagalbos telefonas 112 nebūtų tarpininkas, o skambučiai greitajai ateitų tiesiai specialia 113 linija, kokią turi latviai ir kitos Europos valstybės tam, kad žmonės nebūtų klaidinami“, – sakė Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties vadovė Eugenija Kukaitienė.