
Naujausios
Kodėl elektromobilis?
Dabar jau ir vaikai žino, kad benzininiai ir dyzeliniai automobiliai išmeta į aplinką CO2 – šiltnamio efektą sukeliančias dujas, kurios turi didžiulę įtaką klimato kaitai. Be to, ore tvyrantys toksiški garai gali patekti ir į mūsų plaučius, ten nusėsti ir sukelti daugybę sunkių ligų ar netgi onkologinius susirgimus. O štai elektra varomos transporto priemonės į aplinką neišmeta jokių teršalų.
Elektromobiliai mūsų dienomis įvardinami kaip vienas iš pagrindinių būdų automobilių pramonei sumažinti išmetamų teršalų kiekį ir taip prisidėti prie gamtos tausojimo ir išsaugojimo. Elektra varomas transportas yra mūsų ateitis, todėl savivaldybės neabejotinai turėtų skirti daugiau dėmesio ir lėšų jų įkrovimo stotelėms įrengti.
Vienintelė aikštelė nebepatenkina poreikio
„Artimiausiu metu su šeima ketiname įsigyti elektra varomą automobilį. Kadangi gyvename daugiabutyje, iškart kyla klausimas, kur reikės pakrauti automobilio bateriją. Akivaizdu, kad elektromobilių infrastruktūros galimybės Plungės mieste yra labai ribotos, ypač lyginant su kitais miestais. Liūdna dėl to“, – dėstė į redakciją paskambinęs mūsų skaitytojas.
Plungėje, Telšių gatvėje esančia elektromobilių įkrovimo stotele vienu metu gali naudotis du automobiliai. Stotelė prieinama 24-ias valandas per parą, 7-ias dienas per savaitę, bet dienos metu ji dažniausiai būna užimta, o kitos artimiausios stotelės – už kelių dešimčių kilometrų.
Būtent dėl to plungiškiai ir neskuba įsigyti elektromobilių, nes paprasčiausiai nėra, kur jų įkrauti. Todėl ir toliau važinėjama su aplinką teršiančiomis transporto priemonėmis.
„Prekybos centrai taip pat galėtų būti labiau orientuoti į savo klientus ir mašinų stovėjimo aikštelėse pastatyti nors vieną kitą įkrovimo stotelę, kaip yra didžiuosiuose Lietuvos miestuose“, – savo įžvalgomis dalinosi Egidijus.
Stotelė stovi, o naudotis ja niekas neleidžia
Dar viena elektromobilių įkrovimo stotelė šį pavasarį buvo įrengta Birutės gatvėje, palei vadinamąją Plungės jūrą. Įrengt tai įrengė, o kodėl naudotis niekas neleidžia? Trečioji tokia stotelė, „Žemaičio“ žiniomis, yra suplanuota prie statomo baseino Mendeno gatvėje, tik ir ji kada pradės veikti – nežinia.
Šito pasiteiravome Plungės rajono savivaldybės Vietos ūkio skyriaus vedėjo Arvydo Liutikos. Pasak jo, greitu metu Plungės miesto gyventojai ir svečiai išties galės naudotis naujai įrengtomis, vidutinio galingumo, bet greičiausiai jau mokamomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis. Vienu metu kiekvienoje galės krautis iškart du automobiliai, bet tik tada, kai bus užbaigti visi paruošiamieji darbai.
„Dar laukia visa galybė darbų, kurių nei paskubinsi, nei pagreitinsi. Daug dalykų priklauso visai ne nuo mūsų pastangų. Belieka tik apsišarvuoti kantrybe ir sulauksim. Kada? Daug šansų yra, kad dar šią vasarą. Daugiau nei pusė kelio jau nueita. Darome lėtai, bet užtikrintai, kad netektų po kurio laiko taisyti savo klaidų“, – įžvalgomis dalinosi Vietos ūkio skyriaus vedėjas.
Elektromobiliams pirkti – paskata iš valstybės
Skelbiama, kad į Lietuvą žengiantis estų startuolis „Eleport“ artimiausiu metu Lietuvoje planuoja įrengti mažiausiai šimtą elektromobilių įkrovimo stotelių. Visai tikėtina, kad bus neaplenkta ir Plungė, bet ir čia kol kas – jokio konkretumo.
O štai Europos Parlamentas, reaguodamas į gąsdinančius klimato kaitos pokyčius, prieš kelias dienas kaip tik pritarė įstatymo projektui nuo 2035 metų uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus.
Reaguodama į bendrą Europos Sąjungos politiką, Vyriausybė prasidėjus birželiui pakvietė mūsų šalies gyventojus ir įmones teikti paraiškas dėl kompensacijų už įsigytus elektromobilius. 2022–2026 metais tam planuojama išdalinti net 50 mln. eurų. Fiziniai asmenys gali teikti paraišką kompensacijai už įsigytą naują (iki 6 mėn.) arba naudotą (iki 4 metų) lengvąjį grynąjį elektromobilį. Įsigijusiems naują transporto priemonę bus skiriama 5 tūkst. eurų, naudotą – 2,5 tūkst. eurų kompensacija. Paraiškas priima Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.
Tikimasi, kad ši paskata padrąsins gyventojus išmainyti taršius senuosius automobilius į šiuolaikines aplinką tausojančias transporto priemones, nes kol kas šis pokytis – pernelyg lėtas. Oficialiais įmonės „Regitra“ duomenimis, 2019 metais Lietuvoje buvo užregistruoti vos 529 grynieji elektromobiliai, 2020 metais – 1 184, na, o pernai – 2 489.