
Naujausios
Planuose – iki 10 centrų
Paraiškas dėl savo specialiųjų mokyklų, kurios nori dalyvauti iki 2023-ųjų vasario mėnesio vyksiančioje atrankoje, savivaldybės ministerijai turi pateikti iki šių metų gruodžio 6 dienos. O regioniniai centrai turėtų pradėti veikti jau kitais mokslo metais.
Tiesa, jei atsiras specialiojo ugdymo įstaigų, nutarsiančių nedalyvauti atrankoje, ar jos paprasčiausiai nebus atrinktos plėtoti savo veiklą kaip regioninis centras, tai nereiškia, kad joms teks užverti duris – jos ir toliau veiks, jei tik atitiks tokioms įstaigoms keliamus reikalavimus.
Kaip per posėdį sakė Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Vitalija Pociutė, iš viso planuojama sukurti iki dešimties regioninių centrų. Esą jie bus kuriami dabar veikiančių specialiųjų mokyklų pagrindu. Regioniniais tapę centrai ne tik konsultuos mokyklas, bet ir toliau ugdys specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus.
Anot V. Pociutės, regioninių centrų, kurių veikla bus finansuojama iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, savivaldybių „kišenių“ ir kitų šaltinių, paskirtis – skatinti įtraukųjį ugdymą tam tikrame regione, skleisti įtraukiojo ugdymo inovacijas regiono mokyklose.
Akcentuota, jog regioninių centrų specialistai dirbs ne tik pačiuose centruose, bet ir kitur – jie vyks į konsultacijų prašančias mokyklas. Centrai taip pat rūpinsis mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų, mokytojų, jų padėjėjų kompetencijų stiprinimu, konsultuos mokytojus ir tėvus dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo ir mokymosi metodų, priemonių, aplinkos pritaikymo ir panašiai.
Išreiškė norą dalyvauti atrankoje
Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja sakė, jog siekti regioninio centro statuso norėtų bandyti ir Plungės specialiojo ugdymo centras. Esą jis savo ruožtu išreiškė iniciatyvą, pateikdamas Savivaldybei prašymą.
Tad per posėdį prašyta pritarti Plungės specialiojo ugdymo centro dalyvavimui specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti regioniniais centrais, atrankoje ir atrinkus – įsipareigoti įstaigą pertvarkyti į regioninį centrą.
Specialiojo ugdymo centro struktūra būtų pertvarkoma gavus švietimo, mokslo ir sporto ministro pritarimą, ne vėliau kaip iki kitų mokslo metų pradžios. Kokios savivaldybės būtų priskiriamos regioniniam centrui Plungėje, esą spręstų švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su Savivaldybės administracijos direktoriumi.
Kad pats Plungės specialiojo ugdymo centras išreiškė norą dalyvauti minėtoje atrankoje, patikino ir posėdyje dalyvavusi įstaigos direktorė Kamilė Kundrotaitė-Astreikienė. Anot jos, teikti konsultacines paslaugas įstaigai – jokia naujiena, mat centras jau septynerius metus konsultuoja kitas įstaigas, mokinius.
Vadovės įsitikinimu, Plungės specialiojo ugdymo centras turėtų sėkmingai įveikti atranką, nes atitinka daugumą kriterijų. Nebent koją pakištų kuri iš Klaipėdoje veikiančių mokyklų. Esą būtent Klaipėda ir yra realiausia Plungės konkurentė šiuo atveju.
Švietimo, kultūros ir sporto komiteto nariai pritarė Specialiojo ugdymo centro dalyvavimui atrankoje, o ką nuspręs Savivaldybės taryba, paaiškės ketvirtadienį.