
Naujausios
Tiesa, ir šis, antrasis, etapas truks kone visus metus. Kalbėta, jog realūs traukinių stoties pastato ir teritorijos aplink jį pertvarkymo darbai geriausiu atveju prasidės tik metų pabaigoje arba kitąmet.
Lietuvos geležinkelių Turto valdymo paslaugų centro direktorė Daiva Pivoriūnienė sakė, kad šis Plungės stočių sujungimo projektas bus pilotinis. Jis bus rodomas kaip pavyzdys kalbantis dėl panašių projektų kituose miestuose, todėl norima, kad projektas būtų toks, į kokį norėtųsi lygiuotis.
Meras Audrius Klišonis atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija netrukus atplėš vokus Stoties gatvės atnaujinimo projektavimo konkurse. Esą būtų galima su laimėjusia įmone tartis, kad ši už papildomą atlygį suprojektuotų ir teritoriją priešais traukinių stotį, kurioje numatoma įrengti autobusų keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo vietas.
Lietuvos geležinkeliai pažadėjo pasirūpinti pačio pastato rekonstrukcija. Jame po pertvarkos bus įrengti kabinetai Plungės autobusų parko administracijos darbuotojams. Atsiras bendra laukimo salė autobusų ir traukinių keleiviams, bus atnaujinti tualetai, visa infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems.
Lietuvos geležinkelių atstovai minėjo, kad šie metai yra paskutiniai, kuomet tokių miestų traukinių stotyse dar veikia kasos. Esą jas kitąmet pakeis bilietomatai. Bilietus bus galima įsigyti arba juose, arba traukiny. Vis dėlto kalbėta, kad Plungėje esančios kasos nereikėtų skubėti griauti, o pritaikyti autobusų keleiviams.
Aptartos ir kitos galimybės įveiklinti stotį, padaryti ją dar patrauklesnę keleiviams. Pasak D. Pivoriūnienės, Vilniuje labai pasiteisino traukinių stotyje įrengta skaitykla bei knygynėlis. Esą būtų puiku, jei panašus kampelis atsirastų ir Plungės stotyje.
„O kai atsiras lankytojų srautai, bus galima galvoti ir apie kitą infrastruktūrą, pavyzdžiui, nedidelę kavinukę. Lauksim verslo siūlymų“, – kalbėjo Lietuvos geležinkelių atstovai. Buvo prisiminta, jog planuojama nutiesti dviračių taką, sujungsiantį stotį su Platelių ežeru, tad prie stoties bus reikalingas dviračių nuomos punktas.
„Jei dar pavyktų suderinti traukinių ir autobusų grafikus, kad atvažiavęs vienu galėtum persėsti į kitą, būtų išvis puiku“, – sakė D. Pivoriūnienė.
Plungės rajono savivaldybės specialistai svečiams papasakojo ir apie planus dabartinėje autobusų stoties teritorijoje įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Ja galės naudotis ir traukinių bei autobusų keleiviai ar atvykstantieji jų pasitikti, ir kitoje gatvės pusėje esančios naujosios aktyvaus laisvalaikio ir pramogų zonos lankytojai, čia vykstančių renginių dalyviai.
Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo Tomo Jocio skaičiavimu, aikštelėje būtų galima įrengti per šimtą vietų lengviesiems automobiliams ir kelias autobusams. Esą didelių investicijų tai nepareikalaus, nes dabartinės aikštelės pagrindas yra tvirtas, įrengtas taip, kad tarnautų autobusams. Todėl reikės tik atnaujinti viršutinį asfalto dangos sluoksnį, sužymėti vietas transportui bei įrengti pėsčiųjų takus.