
Naujausios
„Jei reikia, atvažiuokit parsivežti“
„Parašykite, kokie pokyčiai numatyti Registrų centro filiale Plungėje. Žmonės to nežino, nes viešai nėra jokios informacijos. Antai vienam pažįstamui reikėjo čia dirbančių matininkų paslaugų. Kreipėsi į juos, o šie atsakė naujų užsakymų nebepriimantys, nes nebespės jų atlikti. Esą nuo kovo 1 dienos dėl šios paslaugos reikės kreiptis į Telšių filialą. Žmogus paskambino ir ten, o telšiškiai sako: „Jei reikia, atvažiuokit parsivežti. Mūsų specialistas neturi mašinos.“ Įsivaizduojat?“ – ir stebėjosi, ir pyko moteris.
Ji sakė girdėjusi, kad artimiausiu metu Plungėje nebeliks ir pačio Registrų centro klientų aptarnavimo skyriaus.
„Išgirdusi šią žinią paskambinau tai matininkų vadovei į Kauną, o ji man išaiškino, kad dabar visas Registrų centro teikiamas paslaugas galima gauti internetu. Bet jūs pažiūrėkit, kokie žmonės toj įstaigoj dažniausiai laukia eilėse – beveik vien senukai. Jiems į kompiuterį – kaip į debesis žiūrėti.“
Nuspręsta sujungti du kaimus – Plungę ir Telšius
Moteris sutinka, kad reikalui esant galima nuvykti ir į Telšius – ne taip toli. Bet juk kai tvarkaisi nuosavybės dokumentus, į Registrų centrą tenka kreiptis ne kartą. O jei nuvykus dar paaiškės, kad kokį reikalingą dokumentą pamiršai pasiimti? Tada apsisukai ant kulno, grįžai to dokumento, po to – vėl atgal į Telšius.
„Jaunesniems – ne problema. Jie ir kompiuterius turi, ir mašinas. Jiems bėdos nebus. Bet kodėl niekas apie senus nepagalvoja? Paliktų jiems bent vieną specialistą, aptarnaujantį čia, Plungėje. Bet kur tau... Dabar tik pašaipų sulauksi, pasiūlęs kažką tokio. Ir toji Registrų centro padalinio vadovė atšovė, neva optimizuojant tinklą buvo nuspręsta sujungti du kaimus – Plungę ir Telšius. Štai jums ir naujiena. Nuo kada šie miestai laikomi kaimais?“ – kalbėjo Vida.
Renka gyventojų parašus
Norėdami išsiaiškinti, ar tiesa, ką išgirdome, pirmiausia užsukome į Registrų centro Plungės filialą. Čia dirbantys specialistai patvirtino, kad dėl matininkų paslaugų dabar reikia kreiptis į Telšių padalinį. O Užsakymų priėmimo ir dokumentų išdavimo kabinetas, pasak jų, turėtų likti Plungėje. Bent jau kol kas.
„Mums irgi niekas nieko neaiškina. Dėl to turėtumėte kreiptis į įmonės vadovybę. Žinome tik tiek, kad filialui čia, mieste, ieškoma naujų patalpų. Iš to spėjame, kad jo artimiausiu metu neuždarys“, – sakė viena čia dirbanti moteriškė.
Ji parodė ir plungiškės Vidos, kuri buvo užėjusi į „Žemaičio“ redakciją, paliktą raštą – jame gyventojai prašomi pasirašyti už tai, kad Plungės filiale būtų palikti dirbti matininkai. Dviejuose lapuose – jau 40-ies žmonių parašai. Vis dėlto patys filialo darbuotojai sakė nelabai tikintys, kad tokiais raštais būtų įmanoma kažką pakeisti – vis tiek bus taip, kaip vadovybė nusprendė.
Pokyčių nenumato
O koks tas sprendimas yra, teiravomės Registrų centro atstovo spaudai Mindaugo Samkaus. Jo atsakymas dėl filialo likimo trumpas: „Noriu atsakingai pareikšti, kad Registrų centras nenumato artimiausiu metu keisti savo veiklos planų Plungėje.“
Kiek daugiau pavyko sužinoti dėl matininkų darbo principų.
„Gyventojams niekada ir jokiomis aplinkybėmis nereikia patiems rūpintis mūsų specialistų transportavimu. Šiuo metu kadastrinių matavimų paslaugas teikiantys Registrų centro matininkai yra sukoncentruoti apskričių centruose, tačiau norintieji užsisakyti jų paslaugas gali mums tiesiog paskambinti ar užpildyti elektroninę prašymo formą, ir matininkas pats sutartu laiku atvyks į kliento pageidaujamą vietą.
Įmonės matininkai yra aprūpinti tiek visa jiems reikalinga darbo įranga, tiek ir automobiliais, kad galėtų operatyviai ir efektyviai aptarnauti klientus. Negali būti jokios kalbos, kad klientas pats turėtų atsivežti Registrų centro matininką“, – atsakė M. Samkus.
Paprašė atiduoti raktelius
Skamba gražiai, bet, kaip parodė mūsų skaitytojos papasakotas atvejis, neretai teorija būna labai toli nuo praktikos. „Net ir Plungės filiale dirbę matininkai jokių darbinių automobilių neturėjo, o kai nusprendė atsisakyti šio darbo, nes nesutinka važinėti į Telšius, įmonės vadovybės buvo paraginti prieš išeidami atiduoti tarnybinių automobilių raktelius. Štai jums ir pavyzdys, kaip ten, sostinėje, dirbantieji menkai įsivaizduoja, kas dedasi jų valdomuose padaliniuose“, – kalbėjo Vida.
Tiesa, įmonės atstovas L. Samkus, atsakingai pareiškęs, kad „negali būti jokios kalbos, jog klientas pats turėtų atsivežti Registrų centro matininką“, dar pridūrė, jog pasiteirauti dėl individualaus nekilnojamojo turto vertinimo galima užpildžius užklausą internetu (https://www.registrucentras.lt/ntr/vertinimas/uzklausa/index.php) arba paskambinus telefonu 8 631 55 000.