
Naujausios

Pažeisti taisykles ar važiuoti aplinkui?
Kaip „Žemaičiui“ pasakojo pats M. Grikštas, jo ūkis – ne iš dangaus nukritęs. Toje vietoje ūkininkavo jo prosenelis, senelis. O Lietuvai atgavus nepriklausomybę, ūkis čia atkurtas 1990 metais.
„Laikau šimtą karvių, valdau 400 hektarų žemės. Ir sau, ir kitiems kuriu darbo vietas, kitoms įmonėms tiekiu savo produkciją. Taigi naudos iš manęs yra. Nepaisant to, jaučiuosi ignoruojamas ir netgi žlugdomas. Turiu omenyje infrastruktūrą – kuriant ją į mano poreikius visiškai neatsižvelgiama. Turbūt greit sulauksiu dienos, kai malūnsparniu begalėsiu savo žemes pasiekti. Tiesa, vienas buvęs valdininkas man jau siūlė pieną mažesniu traktoriumi bidonėliais vežioti, bet pats kompiuterio į medinius skaitiklius keisti turbūt nenorėtų“, – savo problemas dėstė ūkininkas.
Vienas M. Grikšto ūkis yra Kaušėnuose, kitas ūkis ir dalis žemių – Noriškiuose. Atstumas tarp jų nedidelis, gal pora kilometrų. Tačiau yra bėda – du tiltai, kuriais tenka važiuoti ūkininkui, kai jis nori iš vieno savo ūkio patekti į kitą. Vienas tų tiltų, vedantis per vadinamosios Plungės jūros užtvanką, neseniai rekonstruotas, kitas – visai šalia, virš kanalo, tekančio į elektrinę (toje vietoje, kur susikerta Babrungo ir Medelyno gatvės).
Prie abiejų tiltų pastatyti didesnį nei 8 tonų svorį draudžiantys ženklai. O ūkininkio gabenti tenka gerokai daugiau, kartais net iki 30 tonų. Taigi tenka nuolat pažeidinėti taisykles. Žinoma, yra ir kita išeitis – važiuoti per Stonaičius, o tai kaskart sudarytų apie 20 kilometrų lankstą.
„Su tuo nesusiję žmonės nežino, ką žemės ūkio technikai, su kuria nepalėksi, reiškia 20 kilometrų. Tai didžiulės laiko ir kuro sąnaudos. Jei kaskart, norėdamas iš vieno ūkio pervažiuoti į kitą, daryčiau tokį lankstą, man būtų bankrotas. Tad renkuosi kitą variantą – važiuoju per tiltus, nepaisydamas tai draudžiančių ženklų. O ką man daryti?“ – klausė M. Grikštas.
Prašymas – panaikinti ženklus
Pirmadienį šią problemą nagrinėjo Savivaldybės saugaus eismo organizavimo komisija. M. Grikšto teigimu, tie ženklai atsirado neseniai – rekonstravus Medelyno ir Babrungo gatves. „Vos sužinojęs, kad tos gatvės bus rekonstruojamos, aš kreipiausi į Savivaldybę, prašydamas, kad rengiant infrastruktūros projektus būtų atsižvelgta ir į mano, kaip gana stambaus ūkininko, poreikius. Deja, jie buvo ignoruojami“, – minėjo vyras.
M. Grikštas prašo panaikinti tuos ženklus. Jo įsitikinimu, jie įrengti be jokio pagrindo, neišsiaiškinus, kiek tie tiltai iš tikrųjų gali išlaikyti. „Kažkam nepatiko, kad sunkiasvoris transportas ten važinėja, nepatiko keliamas triukšmas ar tai, kad su tokia technika sunku prasilenkti. Tai sustatė ženklus, kuriais visiškai ignoruojamas mano ūkis ir mano veikla. Ir man tai nejuokinga. Kuo argumentuojama, kad tie tiltai gali atlaikyti tik aštuonias tonas? Ar darytas koks tyrimas? Kiek žinau, ne. Todėl ir prašau tuos ženklus pašalinti kaip nepagrįstus. Juolab kad netoliese yra analogiškas tiltas, kuriuo leidžiama važiuoti 40 tonų svorio transportui“, – per posėdį kalbėjo ūkininkas.
M. Grikštui antrino ir Lietuvos ūkininkų sąjungos Plungės skyriaus pirmininkas Marijus Kaktys. Pasak jo, žmogus susiduria su didžiule problema, kurią būtina spręsti. O čia nueita lengviausiu keliu. „Pastatome ženklą, nuo visko apsidraudžiame. O kaip versis ūkininkas, nesvarbu“, – kalbėjo jis.
Kas imtųsi atsakomybės?
Komisijos narys, Plungės rajono policijos komisariato Veiklos grupės vyresnysis specialistas Vaidas Kurmis akcentavo, kad ženklus pašalinti galima tik tuo atveju, jei yra duomenų, kad tiltas gali išlaikyti didesnę nei 8 tonų masę.
„Kas garantuos, kad nuėmus tuos ženklus kokia sunkiasvorė mašina nenugarmės žemyn? Kas tada imsis atsakomybės?“ – klausė V. Kurmis. Jam pritarė ir Savivaldybės tarybos narys Algirdas Pečiulis. „Jei ūkininkas įlūš, ar tada irgi jam atstovausite“, – kreipdamasis į M. Kaktį sakė A. Pečiulis. Jam pritarė ir Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Arvydas Liutika: „Niekas ten jokios ekspertizės nedarė. Tiltai nėra patikimi. O jei kas atsitiktų, visi čia šlapiom kelnėm lakstytume.“
Pasak komisijos pirmininko, Savivaldybės tarybos nario Roberto Endriko, ūkininko interesų ignoruoti negalima. Tad nuspręsta bent jau pabandyti jam padėti. Planas toks: peržiūrėti minėtųjų gatvių rekonstrukcijos dokumentaciją, atrasti, kuo remiantis nuspręsta pastatyti draudžiamąjį ženklą „8 t“. O jei ženklą pagrindžiančių duomenų nebus, tuomet žadama užsakyti ekspertizę, kuri atsakytų į klausimą, kokį gi svorį tie tiltai gali išlaikyti.
„Mano nuomone, tą rajoną norima paversti gyvenamuoju ir jokio sunkiasvorio transporto į jį neįsileisti. Juk ten ne vienas svarbus asmuo gyvena. Bet ir aš ten esu. Ir savo poreikius turiu“, – sakė po posėdžio kalbintas M. Grikštas.
Taigi klausimas į stalčių nenukištas. Prie jo žadama grįžti per artimiausią Saugaus eismo organizavimo komisijos posėdį.
