Ministras: „Negalite Dievo vyti į medį“

Ministras: „Negalite Dievo vyti į medį“

Ministras: „Negalite Dievo vyti į medį“

Vakar Šiauliuose lankėsi susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. „Esame kompensacijų valstybė, – sakė ministras. – Kada tapsime investicijų?“ Jis paragino miesto vadovus investicijoms skirti dalį kelių priežiūros lėšų. Kitąmet Šiauliai jų gaus 7,5 milijono litų.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

„Keliai neverkia, žmonės verkia"

Šiauliuose yra per 350 kilometrų gatvių, iš jų apie 200 kilometrų iki šiol neasfaltuotos. „Miestui – tai nesolidu, – pabrėžė meras Justinas Sartauskas per susitikimą su ministru. – Mažos lėšos skiriamos.“

Tačiau R. Sinkevičius pažadų nežarstė. Jo žodžiais, Seimas „nuskriaudė kelius“, tvirtindamas 2015 metų valstybės biudžetą.

Iš Kelių priežiūros programos, kuriai iki šiol buvo skiriama 65 procentai degalų akcizo įplaukų, nurėžti 265 milijonai litų. Jie eis bendrosioms reikmėms: pensijoms kompensuoti, atlyginimams, krašto apsaugai.

„Keliai neverkia, žmonės verkia: atiduokite, kompensuokite – mes tapome kompensacijų valstybe, kada tapsime investicijų?“ – pabrėžė R. Sinkevičius.

Jo skaičiavimu, jeigu visi programos pinigai keliams būtų likę, 200 kilometrų žvyrkelių galima būtų išasfaltuoti.

Ministras teigė, jog kelių srityje krizė nesibaigė. Nors programos lėšos kitais metais bus didesnės 15 procentų ir sudarys 1,2 milijardo litų, bet ikikrizinis lygis nėra atkurtas. 2008 metais lėšos keliams tvarkyti sudarė 1,75 milijardo litų.

Ragina patiems investuoti

Ministro nuomone, savivaldybių merai neturėtų labai skųstis. Savivaldybėms skiriama Kelių priežiūros programos dalis trejus metus iš eilės didinama.

Kitąmet – iki 30 procentų. Pernai buvo atriekta 20 procentų lėšų, šiemet – 25 procentai.

Šiauliai gatvėms tvarkyti ir prižiūrėti 2013 metais gavo 4,3 milijono litų, 2014 metais – 5,3 milijono litų, 2015 metais gaus 7,5 milijono litų.

„Augimas beveik dvigubas, negalite vyti Dievo į medį, – sakė R. Sinkevičius. – Tik lėšas reikia skirti ne tik sniegą valyti ir duobes lyginti, bet ir kapitalo investicijoms – į gatves ar dviračių takus.“

Savivaldybininkai „Šiaulių kraštui“ teigė, jog kitais metais trečdalis lėšų iš skiriamų 7,5 milijono litų eis investicijoms. Pirmiausia, Dvaro gatvės rekonstrukcijai.

Parodė, kas padaryta

Ministrui parodyta sutvarkyta po rekonstrukcijos aikštė prie Šiaurės Lietuvos kolegijos.

Vakar ji oficialiai atidaryta, įžiebiant čia Kalėdų eglutę. Parodytas ir atnaujinamas Tilžės gatvės dviračių takas.

Aikštė sutvarkyta iš europinės paramos, Kelių direkcijos skirtų lėšų ir Savivaldybės biudžeto lėšų.

Pirmame etape įrengta poilsiavietė su dviračių stovais, suoliukais ir stoginėmis kainavo 183,2 tūkstančius litų. Iš jų 153 tūkstančius litų sudarė ES lėšos ir 30 tūkstančių litų – Savivaldybės biudžeto lėšos.

Antrame etape rekonstruota pati aikštė, atnaujinti vamzdynai, nutiesti takai, apšvietimas, įrengtas fontanas ir vaikų žaidimų aikštelė.

Darbai kainavo beveik 670 tūkstančių litų. Projektui Lietuvos kelių direkcija skyrė 476 tūkstančių litų, likusius beveik 200 tūkstančių litų – Savivaldybė.

Ką planuoja

R. Sinkevičiaus „Šiaulių kraštas“ klausė, kokie magistraliniai keliai, vedantys į Šiaulius, bus rekonstruojami?

Ministro teigimu, kitais metais bus atnaujinamas plentas nuo Šiaulių į Rygą. Tačiau Šiaulių-Panevėžio plento tolesnė rekonstrukcija nebus vykdoma. Ji – planuose iki 2020 metų.

„Palangos plento rekonstrukcija pradėta, į ją įdedama apie 80 milijonų lėšų, – vardijo ministras. – Šiaulius kertančio geležinkelio vėžėje numatoma didinti krovinių gabenimo greitį. Todėl bus statomi dvikeliai, kad traukiniai galėtų prasilenkti nesustodami tarpstočiuose.“

Šiauliams aktualus aplinkkelio projektas, kurį įgyvendinant norima nutiesti kelią nuo Šiaulių – Panevėžio plento iki Pramonės parko. Ar ministerija rems šį projektą? Ar Savivaldybei pačiai reikės ieškoti investicijų?

„Kadangi aplinkkelis nėra vietinės reikšmės kelias, tai Savivaldybei prie jo prisidėti nereikės“, – sakė R.Sinkevičius. Bet jis pabrėžė, jog Savivaldybė turėtų daugiau prisidėti tvarkydama savo gatves.

„Mes galime lėšas skirti tik gatvės pagrindui, bet ne vamzdynams, kitoms komunikacijoms atnaujinti, – sakė ministras. – Tam reikia kooperuoti lėšas. Kategoriškai reikalaujame tokio kompleksinio atnaujinimo, kad nebereikėtų daugiau gatvės dangos ardyti, kasinėti.“

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

KRIZĖ: Ministras Rimantas Sinkevičius teigia, jog kelių priežiūros srityje krizė tęsiasi: „600 milijonų litų skiriama mažiau, nei 2008 metais.“

INVESTICIJA: Aikštė prie Šiaurės Lietuvos kolegijos sutvarkyta iš europinės paramos, valstybės ir Savivaldybės lėšų – iš viso už 850 tūkstančių litų.