Kur ieškoti geriausios idėjos verslui 2020-aisiais?

Galimybė įsteigti nuosavą verslą vilioja daugelį, tačiau iš kur semtis idėjų? Pirmiausia atsakykite į du paprastus klausimus: kokias vartotojų problemas savo produktu (produktais) ir paslaugomis spręsite? Kokius išmanius sprendimus savo versle galėsite įdiegti?
Straipsnyje dalijamės patarimais, kas svarbu generuojant perspektyvias verslo idėjas.

Idėjos verslui kurti gimsta veikiant

Vargu, ar sėdint ant sofos idėjos ateis savaime. Kokios išeitys?

1

Idėjų ieškokite profesinėje srityje. Jei dirbate įmonėje, galite stebėti rinką ir analizuoti, kas konkrečiai verslo procesuose stringa: ką reikėtų daryti norint tai patobulinti?

• Galbūt galite išspręsti ne tik savo, bet ir kitų žmonių problemas? Jei susidūrėte su kokia nors problema (pavyzdžiui, stringa prekių pristatymas, nepavyko rasti kokios nors prekės ir pan.) ir ją pavyko sėkmingai išspręsti, galbūt ir kitiems žmonėms kyla tokių pačių problemų? Tai gali būti jūsų verslo idėja.

• Bendraukite su kitais žmonėmis. Daugeliui dar mokyklos ar universiteto suole teko įgyvendinti grupinius projektus. Ar pastebėjote, kiek idėjų sugeneravo kiekvienas iš projekto dalyvių? Tad verslo idėjų ieškokite bendraudami: žmonių patirtys ir žinios skiriasi, tad jomis besidalinant galima išgvildenti neįtikėtiną verslo idėją.

• Bendraukite su žinovais. Daugelis patars idėjos verslui kurti ieškoti internete, tačiau tarp tūkstančių puslapių informacijos lengva pasiklysti, sunku atsirinkti vertingą, galiausiai mūsų laiko ištekliai – itin riboti. Todėl viena geriausių išeičių – konsultuotis su konkrečios srities žinovais, kurie pasidalins savo žiniomis ir patirtimi. 2019 m. lietuviai sukūrė žinių dalijimosi programėlę „Qoorio“ (pirminis pavadinimas – „HumansApp“). Joje galima rasti ir geriausių šalyje verslo konsultantų, verslininkų.

Perspektyviausios verslo sritys 2020 m.

Jau kelerius pastaruosius metus perspektyviausios verslo sritys yra šios:

1. informacinės technologijos;

2. inžinerija;

3. finansų technologijos;

4. robotika ir dirbtinis intelektas;

5. biotechnologijos.

Pavyzdžiui, mūsų šalies biotechnologai pripažįstami tarptautinėje erdvėje, jų įdirbis – vienas didžiausių ES. LR finansų ministerija neseniai paskelbė pranešimą apie investicijas, kurios keis ekonomikos DNR. Steigiant verslą populiariuose sektoriuose lengviau gauti finansavimą, sulaukti daugiau visuomenės susidomėjimo ir kt.

Naujos idėjos smulkiajam verslui – ir tradiciniuose verslo sektoriuose

Naujosios technologijos ir viskas, kas su jomis susiję, – ne vienintelės perspektyvios sritys ieškant idėjos smulkiajam verslui pradėti. Reikia atsižvelgti į pasaulines tendencijas ir gebėti rasti dar neužpildytą nišą.

1

Pavyzdžiui, norint plėtoti verslą gamybos srityje, nebūtina kurti naujų produktų. Žmonės visada pirks ir vartos reikalingus gaminius, rinksis įprastas paslaugas. Tad ieškančių verslo idėjos tikslas – įsigilinus į vartotojų poreikius pasiūlyti tobulesnius už dabar rinkoje esančius produktus:

• Tokio tipo išradimai – populiarieji elektriniai paspirtukai arba elektrinės riedlentės, sujungusios motorolerio ir tradicinės riedlentės privalumus. Dar galima paminėti ir virtualios realybės akinius.

• Europoje visuomenė sparčiai sensta, todėl viena iš perspektyvių verslo sričių – įvairių produktų ir paslaugų, padedančių žmonėms atjaunėti, sustiprinti ir pagerinti sveikatą, paieška.

• Taip pat Senajame žemyne auga ir sveikų, ekologiškų produktų poreikis, tad reikėtų pagalvoti, ko konkrečiai rinkoje trūksta ir ką galėtumėte pasiūlyti.

Kai jau būsite atlikę sektorių analizę ir tvirtai žinosite, ką norite veikti, galite pradėti dairytis idėjos verslui finansavimo. Finansai steigiant verslą ir siekiant, kad jis išliktų, užima toli gražu ne paskutinę vietą. „Business Insider“ duomenimis, 29 proc. startuolių žlugo dėl lėšų stygiaus, 18 proc. – dėl prastos kainodaros ir per didelių išlaidų.

Šiuo metu unikalius finansavimo sprendimus siūlo banko licenciją turinti bendrovė „PayRay“. Finansuojami jau įsikūrę ir duomenų apie kreditingumą turintys verslai: pagal šiuos duomenis vertinamas klientų mokumas ir rizika.