Alsėdžių paštą išgelbėjo... siuntiniai iš Kinijos

Ok­sa­nos ŠU­KIE­NĖS nuotr.
Lie­tu­vos pa­što tink­lo di­rek­to­rius sa­kė ne­san­tis pa­ten­kin­tas Al­sė­džių pa­što būk­le, vis dėl­to nu­spręs­ta pa­lik­ti jį veik­ti
Al­sė­diš­kių mo­te­rų (o gal ir vy­rų) no­ras puoš­tis ir gra­žin­ti sa­vo ap­lin­ką tu­rė­tų tap­ti įkve­pian­čiu pa­vyz­džiu ki­tiems, ka­dan­gi ne kas ki­tas, o bū­tent ši bū­do sa­vy­bė iš­gel­bė­jo mies­te­lio pa­štą nuo liūd­nos lem­ties. Lie­tu­vos pa­štui ėmu­sis dar vie­nos re­for­mos ir nu­spren­dus per me­tus už­da­ry­ti ko­ne vi­sus kai­muo­se vei­kian­čius sky­rius, lei­di­mas gy­vuo­ti to­liau mū­sų kraš­te su­teik­tas tik trims... Plun­gės, Rie­ta­vo ir, kaip be­bū­tų keis­ta, Al­sė­džių.
Jur­gi­tos NAG­LIE­NĖS nuotr.
Nau­jo­ves pri­sta­tė Lie­tu­vos pa­što tink­lo di­rek­to­rius Jo­nas Sa­daus­kas

„Vi­sos no­ri puoš­tis. Mū­sų mo­te­rys – ypač“

„Že­mai­tis“ dar va­sa­rą ra­šė, jog pir­mie­ji re­for­mą sa­vo kai­liu iš­ban­dė tve­riš­kiai ir ku­liš­kiai. Šiuo­se mies­te­liuo­se vei­kian­čių pa­što sky­rių dar­bo lai­kas bu­vo su­trum­pin­tas iki 15-os mi­nu­čių per die­ną. Kad taip dirbs ir jų pa­što sky­rius, rug­sė­jo pra­džio­je su­ži­no­jo ir pla­te­liš­kiai. Kar­tu pa­skli­do ži­nia, kad tas pa­ts lau­kia ir ki­tų kai­mų, tik kaž­ko­dėl ma­žiau gy­ven­to­jų (ly­gi­nant su Pla­te­lių se­niū­ni­ja) tu­rin­tys Al­sė­džiai šių per­mai­nų iš­vengs.

Ta­da spė­lio­ta, kad Al­sė­džiams ma­lo­nė su­teik­ta tik to­dėl, jog šį mies­te­lį glo­bo­ja kaž­ka­da čia gy­ve­nęs ir dir­bęs Plun­gės me­ras Aud­rius Kli­šo­nis. Vis dėl­to ant­ra­die­nį Plun­gė­je vie­šė­jęs Lie­tu­vos pa­što tink­lo di­rek­to­rius Jo­nas Sa­daus­kas įvar­di­jo ki­tą to­kio spren­di­mo prie­žas­tį. Pa­sak jo, spren­džiant, ku­riuos sky­rius už­da­ry­ti, o ku­riuos pa­lik­ti, žiū­rė­ta tik į vie­ną – gy­ven­to­jams su­tei­kia­mų pa­slau­gų – as­pek­tą.

Esą jį leng­viau­sia įver­tin­ti per­žiū­rė­jus konk­re­čia­me pa­što sky­riu­je už su­teik­tas pa­slau­gas gy­ven­to­jams iš­ra­šy­tus če­kius. „Mes pa­ma­tė­me, kad pla­te­liš­kiai į pa­štą už­su­ka dau­giau­sia ūki­nių pre­kių. O Al­sė­džiai šiuo at­žvil­giu iš­skir­ti­niai. Jie gau­na daug siun­ti­nių. Ypač daug siun­čia­si iš Ki­ni­jos. Ne­ži­nau, ko­dėl, kuo šis mies­te­lis iš­skir­ti­nis, bet taip yra“, – ste­bė­jo­si J. Sa­daus­kas.

Tie­sa, vie­na al­sė­diš­kė, iš­gir­du­si apie tai, ne­bu­vo to­kia nu­ste­bu­si. Ji sa­kė pa­žįs­tan­ti ne vie­ną mo­te­rį, ku­ri nuo gal­vos iki ko­jų ap­si­ren­gia ir sa­vo šei­my­ną ap­ren­gia iš Ki­ni­jos par­si­siųs­din­tais dra­bu­žiais. „O ką? Vi­sos no­ri puoš­tis. Mū­sų mo­te­rys – ypač“, – nu­si­juo­kė al­sė­diš­kė.

Štai taip. Pa­si­ro­do, vel­tui pla­te­liš­kiai var­go, ban­dy­da­mi įžiū­rė­ti kaž­ko­kias są­moks­lo teo­ri­jas, ko­dėl jų pa­što sky­rius bus už­da­ry­tas, o Al­sė­džiuo­se dirbs kaip dir­bęs. Tie­sa kur kas pa­pras­tes­nė. Kaip sa­ko­ma – la­biau gy­ve­ni­miš­ka. Ga­li­ma tik pri­dur­ti, kad ir al­sė­diš­kės dar tu­ri dėl ko steng­tis. Lie­tu­vos pa­što tink­lo di­rek­to­rius mi­nė­jo, kad jei siun­ti­nių į Al­sė­džius par­ke­liaus dar dau­giau, atei­ty mies­te­ly­je gal net at­si­ras pa­što­ma­tas.

Paš­to sky­rius kei­čia mo­bi­lie­ji pa­šti­nin­kai

Su­si­ti­ki­me su Plun­gės ra­jo­no se­niū­nais J. Sa­daus­kas kal­bė­jo, kad sa­vo tink­lo per­tvar­ką Lie­tu­vos pa­štas pra­dė­jo prieš po­rą me­tų. Esą to im­ta­si sie­kiant ge­rin­ti są­ly­gas dir­ban­tie­siems ir teik­ti ko­ky­biš­kes­nes pa­slau­gas klien­tams.

„Kai pra­dė­jo­me per­tvar­ką, pa­štas tu­rė­jo 369 kai­miš­kuo­sius sky­rius. Per die­ną kiek­vie­na­me jų vi­du­ti­niš­kai ap­si­lan­ky­da­vo po 5–7 klien­tus, o tai yra apie 30 mi­nu­čių ap­tar­na­vi­mo lai­ko. Ki­ta bė­da – nu­si­dė­vė­ju­sios tų sky­rių pa­tal­pos. Jas bū­ti­na re­mon­tuo­ti, bet ma­to­me, kad tą da­ry­ti, iš­lai­ky­ti ir šil­dy­ti šias pa­tal­pas yra nee­fek­ty­vu. Iš­vy­dus šią sta­tis­ti­ką, gi­mė mo­bi­lio­jo laiš­ki­nin­ko pro­jek­tas. 12-oje sa­vi­val­dy­bių jis jau įgy­ven­di­na­mas dve­jus me­tus ir iš gy­ven­to­jų ap­klau­sų ma­to­me, kad dau­gu­ma yra pa­ten­kin­ti nau­juo­ju mo­de­liu“, – kal­bė­jo Lie­tu­vos pa­što at­sto­vas.

Pa­sak jo, nau­jo­sios pa­slau­gos es­mė ta, kad laiš­ki­nin­kai vi­sas pa­što pa­slau­gas su­tei­kia at­vy­kę pas gy­ven­to­jus į na­mus, prieš tai ga­vę iš­kvie­ti­mą ne­mo­ka­mu te­le­fo­nu 8 700 55400. Esą žmo­gui pa­skam­bi­nus šiuo nu­me­riu ir pa­sa­kius, ko­kių pa­što pa­slau­gų jis pa­gei­dau­ja, laiš­ki­nin­kas pas jį iš anks­to su­tar­tu lai­ku tu­rės nu­vyk­ti ne vė­liau kaip ki­tą die­ną.

Į na­mus bus pri­sta­to­ma vi­sa ko­res­pon­den­ci­ja, pen­si­jos. Jei as­muo no­ri, kad pen­si­ją jam pri­sta­ty­tų ne ki­ta pri­va­ti įmo­nė, bet Lie­tu­vos pa­štas, J. Sa­daus­ko žo­džiais, tu­ri pa­šte už­pil­dy­ti spe­cia­lų pra­šy­mą. Mo­bi­lų­jį laiš­ki­nin­ką bus ga­li­ma iš­si­kvies­ti ir no­rin­ti iš­siųs­ti laiš­ką ar siun­ti­nį, už­si­pre­nu­me­ruo­ti laik­raš­tį, su­mo­kė­ti mo­kes­čius.

O kas bus, jei siun­ti­nį nu­ro­dy­tu ad­re­su at­ve­žęs laiš­ki­nin­kas žmo­gaus ne­ras na­mie? Ar ta­da siun­ti­nys bus grą­ži­na­mas į cent­ri­nį pa­štą? Sve­čias aiš­ki­no, kad to­kiu at­ve­ju pa­što dė­žu­tė­je bus pa­lik­tas pra­ne­ši­mas, kad žmo­gus pa­skam­bin­tų ir su­si­tar­tų dėl ki­to jam pa­to­gaus siun­ti­nio pri­sta­ty­mo lai­ko. Esą nie­kur va­ži­nė­ti ir ieš­ko­ti kaž­kur pa­kly­du­sios ko­res­pon­den­ci­jos ne­rei­kės.

Ge­ra ži­nia, kad pri­pras­ti prie šios nau­jo­vės žmo­nės ga­lės pa­laips­niui. Pe­rei­na­muo­ju lai­ko­tar­piu, ku­ris truks maž­daug me­tus, kai­muo­se vei­kian­čių sky­rių už­da­ry­ti dar ne­pla­nuo­ja­ma, ta­čiau bus su­trum­pin­tas jų dar­bo lai­kas. „Ta­čiau pra­kti­ka ro­do, kad pra­dė­jus dirb­ti mo­bi­lie­siems laiš­ki­nin­kams, žmo­nės nu­sto­ja ei­ti į pa­štą. Bet pa­lik­si­me juos dar dirb­ti, kad nu­ra­min­tu­me vie­tos gy­ven­to­jus“, – pri­dū­rė J. Sa­daus­kas.

Kas liks, už­dirbs dau­giau

Iš­gir­dę, kad liks dirb­ti tik Plun­gės, Rie­ta­vo ir Al­sė­džių pa­što sky­riai, o vi­si ki­ti mū­sų kraš­te maž­daug po me­tų bus už­da­ry­ti, se­niū­nai tei­ra­vo­si, kiek pa­šti­nin­kų dėl šios re­for­mos ne­teks dar­bo. Jiems paaiš­kin­ta, kad vi­siems bus siū­lo­ma per­si­kva­li­fi­kuo­ti į mo­bi­liuo­sius laiš­ki­nin­kus. Rei­ka­la­vi­mas ke­lia­mas tik vie­nas – tu­rė­ti vai­ruo­to­jo pa­žy­mė­ji­mą. Su jo ne­tu­rin­čiais ar ne­no­rin­čiais keis­ti dar­bo po­bū­džio tik­riau­siai teks at­si­svei­kin­ti. Lie­tu­vos pa­što tink­lo di­rek­to­rius žo­džiais, Plun­gės ra­jo­ne ir Rie­ta­vo sa­vi­val­dy­bė­je bus at­si­sa­ky­ta tri­jų pa­šti­nin­kų eta­tų.

O tie, kas liks dirb­ti, esą iš­loš. Jiems bus su­teik­ti nau­ji au­to­mo­bi­liai (iš vi­so – net de­šimt). Jais iš Plun­gės pa­što kas­dien (iš­sky­rus sek­ma­die­niais ir pir­ma­die­niais) iš­vyks sep­ty­ni laiš­ki­nin­kai, iš Rie­ta­vo – du ir iš Al­sė­džių vie­nas. Laiš­ki­nin­kus ap­rū­pins ir plan­še­tė­mis dar­bi­nėms ope­ra­ci­joms, be to, vi­siems bus pa­di­din­ti at­ly­gi­ni­mai.