
Naujausios
Kur beeitum, kur pasisuktum, kvapai, spalvos, garsai vilioja sustoti, bent akimirkai pasigėrėti šio metų laiko paveikslu, kokio, turbūt, nepakartotų joks dailininkas.
Ką tik šventas Antanas pradėjo šienapjūtę, ir netrukus margi pievų kilimai bus suvynioti į šieno ritinius. Nenuostabu, kad tokiu metu visi norime į gamtą ir kad viena gražiausių metų švenčių – Rasos, vasaros saulėgrįža arba Joninės – švenčiama būtent dabar. Kada, jei ne dabar, padėkoti šviesai ir šilumai už kasmet pasikartojantį gyvybės stebuklą.
Joninių visai nelaukiu. Dienos – trumpyn, aptyla giedoję paukščiai, nublanksta žiedų spalva, prinoksta pirmi vaisiai, liudijantys, kad baigia apsisukti dar vienas laiko ratas.
Jų nelaukiu dar ir todėl, kad mūsų kaime įrengtoje vienintelėje vadinamoje kaimo turizmo sodyboje dažnai iš miesto suvažiuoja atsipalaiduoti ir pasiausti nuo intensyvaus gyvenimo pavargę žmonės. Jei jie klausytųsi gamtos simfonijos, panirtų į žiedų svaigulį, būrių atvykėlių nė nepastebėtum. Bet kažin kam jiems reikia labai garsios ir trankios muzikos, kuri per visas bosines kolonėles dunda iki gretimų kaimų.
Dažnai atrodo, kad kažin kas kala galingus polius į akmenį ir niekaip negali prakalti. Aš sau juos praminiau statybininkais. Svečiams reikia ir garsiakalbių, reikia laužo ir būtinai – barbekiu. Lyg lietuviai per amžius barbekiu kepsniais ir tesimaitino. Dar patį vidurnaktį reikia fejerverkų. Daug, įvairių, margų. Nuo jų pradeda loti ir staugti kaimo šunys, o karvės lekia kur arčiau namų.
Gali klausytis, kaip vakaro vedėjas ragina pabučiuoti kokią Janytę, pakelti suknytę ir šiaip viso likusio pasilinksminimų repertuaro. Miegoti juk vis tiek negali. O ir tos nakties – delnu uždengti.
Kaip Rasos šventę ar Jonines pasitiksime šiemet? Ar, priveikti pandeminių ribojimų, taip pat triukšmingai, kur nors „gamtoje“ ieškant nesurandamojo paparčio žiedo ar pinant vainikus ir leidžiant juos į upes bei ežerus. Bet kuo tada ši šventė skirtųsi nuo daugybės kitų panašių pasibuvimų su draugaus? Na, „pagrilinsime“, gal vieną kitą žaidimą ar šiaip kokį šposą iškrėsim.
O gal šiemet bus kitaip? O gal šiemet surenkime kuo nors įsimintinesnes, sakykim, ekologiškas Jonines. Be didelių laužų, be žolynų rovimo ir vainikų pynimo bei leidimo į vandenį su visomis žvakėmis ar žibintais. Juk tų tikrų žolynų, iš kurių vainikėlius pynė, tiek nedaug likę. Juos užarė kviečių laukais. Kol pievų nenušienavo, dar liko eraičinų, miglių, motiejukų, dobilų ir lubinių. Bet juk reikėtų ir norėtųsi ramunių, varpelių ir kitų lauko žiedų, kurie vietos dažnai randa tik grioviuose, pamiškėse, kur kokiame karklyno prieglobstyje. Mūsų upės ir taip pilnos teršalų ir mikroplatsiko, kam jas dar papildomai teršti vainikais, žvakėmis ir dar galas žino kuo. Kam šaudyti fejerverkus.
O gal su vaikais, draugais pavyktų surengti kokią augalų pažinimo ir jų istorijų vakaronę, gal tiesiog pamėginti padainuoti senųjų mūsų dainų. Juk nebedainuojame. Visai pamiršome, kas tai yra dainos, sutartinės, o kas jas ir bemoka. Tad ar ne puiki proga per Rasos šventę, per Jonines padainuoti, kad dainos nusklistų laukais, parymoti kur ant lieptelio, įsiklausyti, kaip žolynuose knibžda gyvenimas, ir pakėlus akis į dangų, pamatyti – jau aušta.